Foto van een New Holland TS115. Foto is geplaatst door newholland6640 op 05-02-2019 om 20:36:40, met 87 reacties.

New Holland TS 115 A

newholland6640
Foto van een New Holland TS115

Reacties

johndeere6230
Pfoaa netjes zo! Helemaal klaar voor de 16de?
+1
newholland6640
Nog een paar dingetjes aanpassen en dan kan ie weer.
Bemester erachter gedaan. Het oppik systeem moet ik nog wat verlassen. als dat goed zit wil ik hem na de eerste snede laten galvaniseren.

en het moederblok nodig even bijverven 😃
johndeere6230
@newholland6640

Aahzo, wat moet je daar nog aan doen dan? En werkt dat ook een beetje goed?
+1
newholland6640
@johndeere6230

is net niet helemaal passend, scheelt een paar cm aan. Dus die moet ik iets verlassen.

ja werkt super, wel goed voor elkaar hebben hoe je de slang ophangt enz, anders is het niks. Maar als je dat eenmaal goed voor elkaar hebt... echt super!
Favorit614
Quote Reactie van @newholland6640:
Nog een paar dingetjes aanpassen

Als het niet lukt , hebben jullie mijn nr 😀
newholland6640
@Favorit614 hahah, veel te ver weg voor jou
stijn-de-bock
Nieuw vat?
+1
newholland6640
@stijn-de-bock

Ja op bestaand chassis
newholland6640
Ik twijfel nog wat over de lagers van de schijven. Die moeten eigenlijk vervangen worden. Maar als het verhaal van het verplicht op gps moeten bemesten doorgaat weet ik niet wat er gaat gebeuren.
CaseCS130
@newholland6640 Ik zou me daar nog niet te druk over maken. Dan is de hele tank ombouw toch ook voor niks geweest. Een paar jaar met versleten lagers doorrijden geeft ook schade.
GerbertXL
@newholland6640 Zijn dat wel echte kegellagers? Welke maat?
newholland6640
@GerbertXL

ZIjn gewone kogellagers. Asmaat is 30 dacht ik. verder weet ik niet. Heb meer eerlijk gezegd nog niet in verdiept dus ik weet het ook niet.

@CaseCS130
Je hebt misschien ook wel gelijk. Ze kunnen de eerste snede nog wel mee. Daarna maar even kijken.Heb daarvoor ook geen tijd.
CaseCS130
@newholland6640 Is echt een winterklusje, moet je doen als er geen druk op zit inderdaad. Je zal wel drukte genoeg hebben om het spul nu op tijd allemaal klaar te hebben.
newholland6640
@CaseCS130 ja valt allemaal wel wat tegen haha, moet de slang naar de bemesten ook nog bedenk ik me nu.
yael-heringa
@newholland6640 dat is tog dikke onzin verplicht op gps bemesten ja wij doen het ook met gps en sectiecontrol er op maar dat komt omdat wij ook veel loonwerk doen en wij bewerken zelf 510hactare maar moet je kijken hoeveel boeren het dan door in loonwerker moeten laten doen omdat zelf een gps aanschaffen te duur is of het kan niet uit🤔 ga der maar nog niet van uit dat met gps verplicht word
dx11
@yael-heringa op mestvrachtauto's is het toch ook al verplicht. Daar kan het ook niet uit. Denk dat ze dit niet als argument zien
+1
fendt308-driver
@dx11 ja want chemisch afval draaien ze zo door de stookolie maar mest is zo gevaarlijk goedje dat moet tot op de cm gevolgd worden 🙈
dx11
Leuke tank zo. Heel netjes
+1
marco955
Gps en nir sensor willen ze verplichtingen ze zijn goed bezig de boeren om zeep te helpen. Ook mede mogelijk gemaakt door de Cumela.
GerbertXL
@marco955 Dat zeiden ze bij elke grote verandering. Ik hoop het, productprijzen omhoog door minder aanbod, grondprijzen omlaag, dan red ik die extra kosten wel 😂
CaseCS130
@GerbertXL Niet als het alleen in NL geldt Gerbert....
GerbertXL
@CaseCS130 Er zijn zat maatregelen die alleen in NL gelden. Het loopt wel los.
Fendt926Driver
Jij hebt de banden op de tank ook met profiel vooruit staan. Ik net andersom.
@jorn wijthmen vroeg laats ook al hoe het moest
Heb jij er over nagedacht of kwam dit zo uit
newholland6640
@Fendt926Driver

Ik had ze andersom dan de trekker. Heeft jako weer veranderd denk ik.

Ik wilde ze andersom omdat dat naar mijn idee minder wringt in de bochten.
Fendt926Driver
@newholland6640 ok. Dat is ook wat .
Misschien heeft jako de banden eraf gehad met tank passen.
Misschien weet @KlaasM wat de beste methode is om banden te monteren.
Hij verkoopt nogal wat van die dingen per jaar....
newholland6640
@Fendt926Driver

Ja chassis is er heen gegaan met banden eraf, en terug gekomen met wielen er weer op.
@GerbertXL Ik heb vooral het idee dat het minder wringt in de bochten, lossen maakt niet uit op deze grond. als het plakt gaat er wat verkeerd...

Hebben het ook wel getest op een zandplein, en daar zag je behoorlijk verschil.
GerbertXL
@newholland6640 Hoe om je ze legt heeft met de aandrijving te maken. Zoals ze nu leggen bij aangedreven wielen en andersom bij aandrijving door de grond. Het heeft vooral te maken met het lossen zover ik weet. En andersom leggen heeft volgens sommigen een gunstig effect op recht afslijten.
dx11
@GerbertXL mij is vertelt dat ze zo in de bochten minder schade aanbrengen. Op bouwland klopt jou verhaal wel lijkt mij
jorn wijthmen
@GerbertXL mij hebben ze wijs gemaakt dat als je nieuwe banden op de tank legd je ze op de normale manier moet monteren en als ze 50 procent op zijn dat ze dan andersom moeten
GerbertXL
@jorn wijthmen Tja dat durf ik niet te zeggen, geen ervaring. Ik heb wel gelezen dat ze bij kaweco erop teruggekomen zijn om de banden andersom te zetten (bij de double twin) omdat ze goed om gemonteerd minder zodebeschadiging geven bij een scherpe bocht. Maar misschien is dat weer alleen bij de shift versie zo, loonwerker hier heeft nieuwe banden onder de tank en die zitten gewoon andersom.
Fordje4600
@jorn wijthmen dat werd ons afgeraden, iets dat het karkas dat niet zo fijn vind
Fendt926Driver
@Fordje4600 wat werd er dan nu afgeraden. Het vooruit monteren of juist andersom?
Fordje4600
@Fendt926Driver als de banden omgedraaid worden na een aantal jaar/uren
jmos
@Fordje4600 jij bedoelt dat je met het omdraaien de band van de velg haalt en daarmee het karkas kan beschadigen? Maar je kunt toch beter van links naar rechts verwisselen, hoeft de band niet van de velg
GerbertXL
@jmos Probleem is dan dat je enkel het profiel omdraait. Vaak slijt de ene kant van de band harder dan de andere dus dan wil je de binnenkant naar buiten en vice versa.
Of je moet een ET 0 velg hebben (pan precies in het midden) en dat gebeurt niet zo vaak.
Fordje4600
@jmos nee, als je de banden er een tijdje op hebben gezeten en je draait ze andersom... ze hebben ons gezegd dat de band en het karkas inloopt, bij het draaien dat het karkas los gaat zitten
Favorit614
@Fendt926Driver niet aangedreven as , is het mooist achteruit te laten lopen.
wringt minder , slijtage verhaal , geen idee
Mooie tank geworden zo hoor. Is ie veel groter dan de oude?
newholland6640
@MaartenMandemaker

De vorige was 8. deze is 10. Nu ook met turbovuller dus is ie goed vol te krijgen.
Ik verwacht wel minimaal 30 procent meer mee te nemen.
@newholland6640 oké 10 kuub is ook een mooi formaat. Kan de trekker ook nog wel doen zeker.Wel mooie update dus met turbovuller erop.
newholland6640
@MaartenMandemaker

met 8 kuub ging net. Hebben hem nu wat bij gegeven. Had 118 pk aan de aftakas. Staat nu op 128.

Ja lijkt me geweldig. Heb jij ook turbovuller?
8 kuub was altijd z`n beetje met drie minuten vol. Verwacht of hoop dat ie nu met twee minuten wel vol is.
@newholland6640 zit er een turbo opgebouwd? Die 7.5 kan dat vermogen makkelijk leveren.
Nee wij hebben geen turbovuller. Zet de aftakas aan als ik de dam op rijd, dan is ie al een mooi stukje op onderdruk als ik bij de put ben. Dan zit ie met 2.5 minuut ongeveer vol.
+1
newholland6640
@MaartenMandemaker

Nee, tot dit aantal pk's kon nog op een redelijke manier zonder turbo.
Deed ik inderdaad ook altijd. Dat is wel mooi vlot. Mest goed voor elkaar scheelt ook veel. Hoe groot is die van jullie?
@jmos

Ik denk dat onze tank vrij zwaar trekt. Zeker met deze brede banden. Bemester trekt ook vrij zwaar heb ik het idee.

En waar neem je genoegen mee? ik vind het irritant om langzaam te moeten rijden. Je pomp heeft altijd capaciteit zat. Heb geen zin om met 6 km te gaan bemesten. Dubbele vind ik leuker.
@johndeere6230
Van mij hoeft het ook niet erin. Maar bemester zakt meestal al vrij diep weg. Hebben daarom ook dat veersysteem eraan gemaakt.
@dx11 Zou vredo niet een stuk lichter trekken dan jako?
jmos
@newholland6640 8,5 kuub maar wel een tandem. Rij meestal een km of 9/10. Heeft wel een paar meter nodig om op gang te komen maar als het eenmaal rijdt gaat het prima
newholland6640
@jmos

Ja dat ken ik, nou ik vind dat een gemartel van niks. Met een paar meter moet ie gewoon op gang wezen hoor.
jmos
@newholland6640 paar km sneller wil ook nog wel maar zoveel mest wil er niet door de slang, zo gaat t mij prima en anders eerst de 4” vervangen door een 6”
newholland6640
@jmos

meer mest krijg je er niet door? zit dat hem niet in de verdeelmolen? wij hebben ook een 4 duims slang maar ik moet de pomp flink knijpen.
jmos
@newholland6640 nee verdeelmolen is vrij open van binnen, eerder zo’n balk in de verdeler maar die is snel vervangen door een plaat. Druk van de tank staat ook niet hoog bij ons, kan ook nog wel wat omhoog eventueel
Favorit614
@jmos hoeveel gaten heb je tegelijk open?
Favorit614
@jmos of 5" aanvoer.
Met een 8 meter bemester krijg ik er zat door
jmos
@Favorit614 24 uitlopen met 4 of 5ronde messen in de verdeler, weet zo ff niet zeker, tweederde is altijd wel open
Favorit614
@jmos dan moet je normaal gesproken de mest wel rap kwijt kunnen.
Of je hebt relatief dikke mest.
Als je het in de verdeler niet kwijt kunt , heeft een dikkere slang geen nut.
Dan zou je de druk in de tank naar 0,7 kunnen draaien.
Zelf heb ik de druk op 0,8 staan.
In combinatie met een turbolosser.
Dunne giften turbolosser uit.
jmos
@Favorit614 hoe lang ben je aan t rijden voordat je m leeg hebt? 2 / 3 minuten?

Meter zit al een tijd vast maar 0,8 bar haalt ie nu niet
newholland6640
@jmos

Die is gauw leeg hoor... eerder dan je in de gaten hebt 😛
Favorit614
@newholland6640 jullie hebven mooie dunne mest .
Dat scheelt een hoop.
Daaraan kun je zien dat jullie zelf mest rijden.
Veel boeren die het laten doen , hebben dit niet in de gaten.
newholland6640
@Favorit614

Nee sund is dat. Weet als geen anders dat normale mest heel veel scheelt. ook wel eens een paar jaar gehad dat alle koeien moet voer gooiden. Wordt je helemaal flauw van. Toen een buis boven t voerhek gemaakt en t ging weer top.
Zeker in de zomer doen we ook nog wel geregeld wat water erbij. Geeft zn mooi resultaat 👍
Favorit614
@jmos uitrijden volgens de afgifte meting tussen de 3 en 4 kub per minuut, met turbolosser.
2 kub per minuut zonder
Favorit614
@jmos tijd voor een nieuwe meter.
Misschien geeft de vacuumpomp oik niet meer de capaciteit van wat ie moet geven.
Mijn vacuumpomp heb ik afgelopen jaar vervangen voor nieuw.
Scheelt bijzonder veel in capaciteit , vooral met zuigen
newholland6640
@Favorit614

Mijn ervaring met vacuümpomp is dat deze altijd capaciteit over heeft om te lossen. Zuigen is inderdaad een ander verhaal. Toen wij een nieuwe op de tank hadden gingen we ook van 4 naar drie minuten.

Wat voor pomp heb je er nu op? gewoon een mec?
Favorit614
@newholland6640 jup gewoon ern mec van 13500 liter.
De oude pomp zaten brede groeven in ter hoogte van de inlaten van het huis , en een bult aangekoekte zooi in de openingen
newholland6640
@Favorit614 zo duur zijn die dingen in verhouding ook niet.
Favorit614
@newholland6640 ja jij hoeft um niet te betalen 😭😎
newholland6640
@Favorit614 hahahaha, 8000 liter pomp kostte iets meer dan duizend euro
Favorit614
@newholland6640 deze iets meer
newholland6640
@Favorit614 logisch, 2000 dan max
Favorit614
13500 staat bij kramp ex korting rond de 2100
jmos
@Favorit614 pomp is wel goed, 1,5 minuut tank vol zonder turbo of iets. Dunne mest dan. Overdruk staat niet zo hoog denk ik
newholland6640
Quote Reactie van @jmos:
omp is wel goed, 1,5 minuut tank vol zonder turbo of iets. Overdruk staat niet zo hoog denk ik

Pas je die nooit aan?
jmos
@newholland6640 nee meer kuubs is langzamer rijden en minder is versnelling hoger
Favorit614
@jmos of heb je rommel boven de afsluiter.
Dan wil de afsluiter niet ver genoeg open
Favorit614
@newholland6640 twinschijven trekken in verhouding lichter san de enkele dikke schijf.
Nu het patent van Vredo er af is , zie je dat Duport het weer heeft opgepakt , en dat Veenhuis er ook aan begonnen is.
Voordeel van twin schijven is dat deze bijna altijd de grond in wil.
Zelfs Veenhuis schrijft dat de twin minder verdicht dan de dikke schijven
newholland6640
Quote Reactie van @Favorit614:
twinschijven trekken in verhouding lichter san de enkele dikke schijf.Nu het patent van Vredo er af is , zie je dat Duport het weer heeft opgepakt , en dat Veenhuis er ook aan begonnen is.Voordeel van twin schijven is dat deze bijna altijd de grond in wil.Zelfs Veenhuis schrijft dat de twin minder verdicht dan de dikke schijven

lijkt mij inderdaad ook. Alleen van mij hoeft dat snijden in de grond niet zo. heb onze bemester gemiddeld genomen ook zo hoog mogelijk staan eigenlijk. Onze mest is altijd wel mooi dun. Dat is voor een goed resultaat nog het beste.
Favorit614
@newholland6640 das de keuze van de klant.
Als loonwerker moet je netjes werk afleveren.
Als de boer /klant iets uitvloei geen punt vind bij eigen werk, word de loonwerker er wel op afgerekend .
Tenminste das de praktijk
newholland6640
@Favorit614

Mee eens, ligt er ook aan wat je uitgangspunt is. Ik vind dat mest op de grond hoort en niet erin. Maar als loonwerker ben je met een vredo altijd goed.
Favorit614
@newholland6640 das ook de eis van rvo.
De mest moet in het gleufje zitten.
newholland6640
Quote Reactie van @Favorit614:
das ook de eis van rvo.De mest moet in het gleufje zitten.

Ik vind op het gleufje ook goed 😃
@newholland6640 Wij hebben een 10 kuubs tank
jmos
@newholland6640 8 kuub met 118pk moet toch makkelijk kunnen? Wij rijden zelfde formaat met 40 pk minder, wil niet zeggen dat ie het makkelijk heeft maar het gaat wel
Fendt926Driver
@jmos ja onder ideale omstandigheden kan alles. Staat zelfs een 50pk zetor op tf met 10m3.
Als het er om gaat moest ik vroeger ook de aftakas uitzetten om op gang te komen. Of op schakelen. Vinden dee trekkers ook fijn.
118pk voor 8m3 heb je gewoon nodig om mooi werk te maken. Anders met vacuumtank aftakas uit bij volle tank betekend ook geen mest uit de tank want die1 bar op 100 liter is zo op 0.
Dus wisselende hoeveelheid bemesten
johndeere6230
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
118pk voor 8m3 heb je gewoon nodig om mooi werk te maken

Ik weet niet wat jij mooi werk vind? Jij wilt alles waarschijnlijk ook daadwerkelijk in de grond hebben, neem je genoegen met af en toe wat mest tussen het gras in plaats van in de grond dan red je met 100 pk een 8 kuubs tank ook makkelijk
+3
dx11
@johndeere6230 62pk met 5,8kuub en 5,4m vredo gaat ook prima
+1
Fendt926Driver
@johndeere6230 ik neem geen genoegen met minder kwaliteit dan wat en loonwerker ook maakt.
anders moet ik het laten doen. prut werk maken kan iedereen
johndeere6230
@Fendt926Driver

Dat is lastig werken dan, gelukkig voor je zit je niet op de klei, daar valt injecteren in de zomer niet mee
Bij ons liggen de banden ook andersom onder de tank (is wel te zien op mijn allereerste tf foto)
Favorit614
Olieslang lek gehad?
Streep over de tank achter
newholland6640
@Favorit614 slang wat anders gemonteerd. Toen liep er wat olie uit.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TS 115 A ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!