Eerste Claas AXION 870 CMatic in Nederland afgeleverd aan Groenrecycling Wolfshagen in Hasselt. 
Deze 295pk Claas in Black Edition uitvoering is onlangs afgeleverd en is nu de 6e Claas op dit bedrijf. 
Uitgevoerd met Agribumper beveiliging inclusief frontgewicht, CMatic variabele transmissie en natuurlijk 2 L luchtberemming. Deze Claas is inmiddels actief voor een 3 assige Veenhuis kipper voor het vervoer van o.a. compost.
De Black Edition uitvoering is een jubileum uitvoering wegens 100 jaar Kamps de Wild BV.

Claas Axion 870

Eerste Claas AXION 870 CMatic in Nederland afgeleverd aan Groenrecycling Wolfshagen in Hasselt.
Deze 295pk Claas in Black Edition uitvoering is onlangs afgeleverd en is nu de 6e Claas op dit bedrijf.
Uitgevoerd met Agribumper beveiliging inclusief frontgewicht, CMatic variabele transmissie en natuurlijk 2 L luchtberemming. Deze Claas is inmiddels actief voor een 3 assige Veenhuis kipper voor het vervoer van o.a. compost.
De Black Edition uitvoering is een jubileum uitvoering wegens 100 jaar Kamps de Wild BV.

Reacties

+1
Fendt926Driver
Zijn dit de bedrijfskleur van die firma of is dit een jubileum uitvoering?
Motorkap lijkt mij gewrapt.
Kleuren vallen mij niet tegen
sassinga
@Fendt926Driver Het merk Claas valt zelf ook niet tegen en doet niet onder voor Fendt
+1
Fendt926Driver
@sassinga ieder zijn eigen. Maar ik zou mijn 18 jaar oude fendt niet willen ruilen tegen een nieuwe claas.
Dan nog heb ik het idee dat ik er op achteruit ga.
Maar ik moet ook zeggen dat ik na 2 proefritten op een claas met hexashift nog geen vario heb gereden van claas.
Mijn loonbedrijf in de buurt met 45 (?) Claas trekker heeft geen enkele vario lopen dat zegt mij dan ook weer genoeg....
+1
HolderB12
@Fendt926Driver
Ik zou vanuit het trekkerpark van Poppink niet willen herleiden dat de CVT van Claas niet goed zou zijn. Denk dat Poppink het graag eenvoudig houdt, rijden ook door tot het echt niet meer gaat lijkt het. Arion 400 en de zwaardere typen 900 en Xerion komen van Claas Industrietechnik Paderborn. Axion 800 heeft een ZF CVT bak?
Fendt926Driver
@HolderB12 zou ook een optie kunnen zijn.
Poppink houdt van degelijk dus daarom misschien alleen powershift bakken
worteljcb
@HolderB12 De cvt van de Arion 500 & 600 komt uit eigen fabriek in Paderborn. Dat is een zelf ontwikkelde bak van Claas. De Axion 800 & 900 & Xerion komt van ZF.
400 is er niet met cvt
@Fendt926Driver misschien hebben ze tegen deze wel een Fendt 900 type 3 ingeruild. Ze reden tot nu toe volgens mij altijd nog Fendt
+1
sassinga
@Fendt926Driver Als die beslist met vario had willen rijden was er misschien een Fendt gekomen, maar de Claas zal daar wel goed bevallen.
+1
Vollenbroek_Lars
@sassinga Vind ik ook op mijn werk ook een claas arion 660 op demo gehad omdat de Fendt 818 met een kapotte vario stond.
ford8630power
@Vollenbroek_Lars Ook met cvt? Vorig jaar ook van een 818 op een 660 gestapt, maar qua cvt is zo'n claas maar niks, veel te fel. Het comfort is wel beter, maar dat weegt niet op tegen de bediening van een fendt.
Vollenbroek_Lars
@ford8630power Ja cvt vond hem inderdaad wel vel met optrekken. Vond de cabine wel overzichtelijker en ruimer dan bij een Fendt.
mf6495driver
@Vollenbroek_Lars

De felheid van optrekken valt te regelen in de terminal. Althans bij de axion is het zo.
boegie
@mf6495driver Is inderdaad allemaal in te stellen, dat heeft Claas al ruime tijd. Bij de hexashift kun je snelheid/agressiviteit ook regelen op t dashboard.
arjanvw
@ford8630power de 660 is alleen maar te krijgen in vario. Hexashift is dus alleen mogelijk tot en met de 650. Net als de Axion 870, die is er ook alleen in vario.
B - W
Quote Reactie van @sassinga:
Het merk Claas valt zelf ook niet tegen en doet niet onder voor Fendt

En qua prijs zitten ze ook bar kort bij elkaar heb ik weleens gehoord, ik moet zeggen, heb weleens zo’n axion een dag op demo gehad, maar dat rijdt ook haast als een fendt👌Daar valt wel aan te wennen
CaseCS130
@Fendt926Driver trekker is gewrapt idd. Heb zo eentje in het echt gezien. Denk niet dat het duurzaam is op een trekker. Geef mij maar echt gespoten speciale edities.
verwijderd
Fendt926Driver
@trean ik de akkerbouw en veehouderij hebben je het jaren gedaan met schakeltrekkers dus ook geen powershift nodig.
Zo kan ik ook bezig blijven.
trean
@Fendt926Driver tussen nodig hebben en rendabel zijn zit een groot verschil.
Bij mijn werk doen we ook 20% meer per uur met een vario.
+1
Fendt926Driver
@trean op mijn melkveehouderij bedrijf doe ik ook ruim 20% meer met een vario
+2
Ruben-Wind
@trean en een veehouder hoeft nooit land zaai klaar te maken? Ik vind het wel donders mooi met vario vooral bij het maaien...
trean
@Ruben-Wind veel minder en bij maïs en gras komt het minder precies als bij zaaiuien of bieten. Is dat met een te hoge of lage snelheid klaar gemaakt heb je minder opbrengst en problemen met rooien.
rubencasecs
Mooi hoor
a3vandiejen
Vind het een mooie Claas.
verwijderd
Fendt926Driver
@trean ja droom mooi verder.
Zuiniger werken met die machines van jou gaat niet werken.vorig jaar wel bijgehouden en hier gemeld. En dan zegt toch iedereen dat het niet kan omdat de rest het niet kan halen.
Mijn knieen zijn kapot van al het koppelen.
Dus met een schakeltrekker hou ik het geen dag vol
trean
@Fendt926Driver met een dyna-6 hoef je zelf de koppeling helemaal niet in te trappen.
Met als vergelijkbare machines kan een powershiftbak best zuiniger zijn.
@trean praat me niet over dyna6. 3000 uur mee gereden, daarna gelukkig omgeruild tegen Fendt Vario.
Fendt926Driver
@trean ok. Dus de hele dag geen koppeling intrappen met een dyna 6..
Dat lijkt luxe. Is mij met de testrit niet gelukt.
Mijn trekker trap ik alleen koppeling in met starten daarna hele dag niet weer.
MaartenMandemaker
@Fendt926Driver koppeling in principe niet meer nodig nee. En anders trapt die koppeling niet zwaar, je bedient alleen een potmetertje. Koppeling van een 600 serie trapt niet ligt
Fendt926Driver
@MaartenMandemaker ik rij nu op vakantie in een remault captuur autotje en heb al weer een dikke knie.
Dus dat licht trappen gaat hem ook niet worden
MaartenMandemaker
@Fendt926Driver je hebt zelf toch ook schakeltrekkers 😎. Koppeling gebruik ik niet veel, net een keer bij manoeuvreren. Onze 4 grootste trekkers hebben allemaal een omkeerschakeling zonder te koppelen, dat scheelt al een heel eind en geeft wel een mooi stukje comfort.
Fendt926Driver
@MaartenMandemaker veelvuldig koppelen geeft problemen. Mijn andere schakeltrekkers hoef ik weinig te schakelen met gewoon daags werk.
Maar een middag klepelen met de kleine trekker geeft ook snel 2 dagen knie problemen op
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver in je dagelijkse werk geen last van dan? Dat je er zo snel last van hebt..
Thuis een automaat auto?
+2
jasper-santing0
Quote Reactie van @trean:
Denk dat ik met ploegen of inkuilen met dezelfde machines of met transport met de mf 6475 dyna6 sneller en/of zuiniger ben dan jij met de 916.

En dan alsnog een heel stuk duurder rijden hoevaak heb je dat gekke ding nu al kapot gehad?😂😂👍🏼
verwijderd
+5
jasper-santing0
@trean Wel
makkelijk hoor gewoon een ander op de schuld geven 😂😂 Als jij het altijd zo goed weet kun je daar ook beter wat mee gaan doen😂
trean
@jasper-santing0 probeer ik al op mijn werk.
+1
Fendt926Driver
@trean je profileerd je hier wel als ervarings deskundige met je 25 jaar.
Maar rustig blijven ademen. Als je je eigen bedrijf hebt en de eindverantwoordelijkheid kun je alles perfect doen en bakken met geld verdienen. Want dan gaat er niets meer mis
trean
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Want dan gaat er niets meer mis

Overal gaat wel eens wat mis.

Maar grote fouten/kosten voorkomen is wel beter.

[Gedeelte verwijderd ]

Zelfde discussie als met inkuilen.. man op de kuil bepaalt het tempo!
+1
bikkertie
@trean man op de kuil hoeft niet de bepalende factor te zijn. Maar is vaak de beperkende factor....
trean
@bikkertie dat bedoel ik inderdaad. Bedankt
ronald-deutz-fahr
@bikkertie jullie kunnen het met gemak aan op de bult gok ik?
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr bij ons ook.
De machine op de kuil moet goed zijn maar ook de man die er mee rijdt.
Bij ons zit de beste op de hakselaar en de 1 na beste op de kuil.
Op de trekkers met silage wagens kun je elke timmerman of ambulance rijder wel op zetten
+4
jasper-santing0
Als ik jou was had ik met de
lotto mee gedaan, met jou ervaring weet je voortijd het winnende lotnummer al@trean
worteljcb
@trean ooit wel eens in een Franse fabriek geweest? Überhaupt wel eens in een Duitse fabriek geweest? Het land van herkomst zegt mij weinig..
De organisatie erachter, die alles regelt, bepaald de werkwijze. Dat zegt mij meer dan het land waar het toevallig in elkaar wordt geschroefd.
Heb met mijn huidige Seat meer trammelant dan mijn Peugeot daarvoor. Terwijl de Seat de bekende onverwoestbare 1.9 TDI motor heeft.
+2
MaartenMandemaker
@worteljcb bv kuhn word hier vaak de hemel in geprezen, en dat komt ook uit... Frankrijk 😅. En idd hebben zelf peugeot partner bedrijfsautos maar die doen het best. Die hdi motoren zijn ook erg fijn
+4
arjanvw
@MaartenMandemaker Ben een keer in Oostenrijk geweest bij Pottinger. Merk staat ook wel goed bekend, daar zitten ze tussen de middag gewoon aan het bier!
MaartenMandemaker
@arjanvw oké dat is ook geen best teken 😂. Mogen ze thuis van de vrouw niks hebben ofzo
arjanvw
@MaartenMandemaker zal vast idd! 😂 Ze zaten gewoon aan de halve liters..
MaartenMandemaker
@arjanvw Oh tikt ook lekker aan dan haha. Dacht dat ze zulke dingen meer richting het oosten deden maar niet dus. Zal onze zaaimachine nog maar ff controleren dan 😅
arjanvw
+1
CaseCS130
@arjanvw Dat verklaart waarom er allemaal bierviltjes om de tanden van de nieuwe schudder zaten. Ik vond het al wat goedkope tandafscherming.
trean
@worteljcb 2 keer bij krone geweest, en verder bij joskin en nog een stuk of 5 fabrieken.
Zou in het voorjaar van 2010 met school bij mf gaan kijken in Frankrijk, personeel was aan het staken, dus we waren niet welkom. Hebben Parijs bekeken ipv de fabriek.
MaartenMandemaker
@trean Fransozen zijn idd wat makkelijker in staken en protesteren dan de meeste andere landen. Engeland kon het vroeger ook prima. Ben in 2005 in de MF fabriek geweest. Ook bij case/ cormick in doncaster en 2 fabrieken van jcb. Claas harsewinkel krone Strautmann grimme. Moet zeggen dat het er overal wel geordend en netjes aan toe gaat. Vond bij mf de transmissiefabriek ook wel erg mooi om te zien hoe tandwielen en Assen worden gefreesd en gehard, is wel een mooi proces
+1
worteljcb
@trean Ja dat kan, dat is vervelend. Mooi dagje uit gemist. Maar als mijn buurman de lastigste is van de hele straat, wil dat niet zeggen dat de hele straat net zo is.
hooidonk
@worteljcb
Zelfde hier. Hiervoor een Seat gereden met de zelfde 1.9tdi. Motortje bleef wel prima lopen, maar de rest was een drama. De meest stomme dingen kapot gehad. Nu anderhalf jaar een Renault en het ding is alleen nog maar voor de APK naar de garage geweest. Voor de rest niks geen gezeur mee gehad. Helemaal niks.
worteljcb
@hooidonk Precies, iedereen roept maar wat en daarom wordt iets als 'beste' bestempeld. Dat gebeurd in de landbouw ook maar al te vaak... Techniek zegt mij veel meer dan de kleur. Iedere kleur heeft wel eens mindere producten gebouwd. En hoe meer producten, hoe moeilijker het wordt. Je kunt niet overal het beste in zijn en altijd de beste innovaties bedenken.
ronald-deutz-fahr
@worteljcb laat Seat nou net toevallig in Spanje gemaakt zijn..😜
Ik heb er ook een, Tdi 110 pk boel koppel, in 5 jaar nog nooit laten staan, maar loopt zo rauw als een trekker.
Kachel is drama, schokbrekers en wiellagers willen weleens slijten, verder best ding.
Toevallig net in geruild op een echte Duitser..
+1
worteljcb
@ronald-deutz-fahr Dat klopt, maar dat motortje niet.. En daar doelde ik op 😉
Ik heb de 131 pk versie, trekt als een leeuw! Kom zelden boven 2500 tpm. Tis net een oude valtra, zo rauw lopen, was er spontaan op verliefd bij de proefrit 😂
ronald-deutz-fahr
@worteljcb ah pompverstuiver of verdelerpomp? Nee klopt veel toeren heb je helemaal niet nodig in het normale rijden, al is het ook weleens verleidelijk om ff door te trappen 😜
worteljcb
@ronald-deutz-fahr Klopt, wil prima lopen 😁
ik heb een PD, een pompverstuiver, doet al bijna 4 ton zn werk!
Wel veel kleine dingen, EGR compleet verwijderd na veel trammelant. Ook al meerdere keren kabelbreukjes gehad enz, dat valt me goed tegen.
+1
john deere for life
Zooo prachtig ik ben eigenlijk niet egt een claas fan maar deze is prachtig
Hurli356
Kunnen de jongens weer met een mooie trekker naar school 😏
+2
GerbertXL
@trean waarom berichten verwijderen? Beetje kinderachtig.
trean
@GerbertXL ja als je tegen fendt fans in gaat krijg je kinderachtige reacties. Dus dan reageer ik ook kinderachtig door reacties te verwijderen. Als je die laat staan krijg je de hele fendt kleuterklas over je heen...
Niveau "mijn papa zegt dat fendt de beste is"...

Fendt is technisch ook de beste, dat is mijn mening ook. Alleen is hij te duur en te luxe voor simpel werk. Transport, mestrijden, maaien en dergelijke kan met een zetor of belarus ook wel. Kost de helft, gebruikt gemiddeld net zo veel brandstof, en kan veel minder aan stuk gaan.
+4
Fendt926Driver
@trean poe opa evalueert.
Man groei op......
Je doet alsof je alles al weet.
Alles kan ook met zetor of belarus maar zelf thuis deurz en mf.
rommert14
+3
trean
@Fendt926Driver deutz en mf... dat is niet míjn keuze maar die van mijn vader...

Misschien wordt het tijd dat je zelf volwassen wordt...

Iedereen die een minpuntje van fendt benoemd krijgt een reactie van jouw in de trant van: "dat kan niet, want ik heb bijna alleen maar goede ervaringen met fendt. Dus fendt is de beste en john deere is troep omdat een loonwerker bij jouw in de buurt ze niet goed onderhoud en ze daardoor wel eens stuk gaan tijdens het werk.

Ik weet zeker niet alles, maar probeer wel te leren van mijn fouten en die van anderen.
Dat is toch ook mede het succes van deze site, we kunnen lachen en discusseren om de fouten/bloopers van anderen en daarmee voorkomen dat we zelf dezelfde fouten maken of ongelukken veroorzaken.
trean
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Alles kan ook met zetor of belarus maar zelf thuis deurz en mf.

Komt nog een merk bij trouwens
6507c heeft het op gegeven
Volle wagen met 4 ton voer en 1000 liter water een kwartier laten mengen is maar 5 dagen gelukt
Toen viel hij uit bij het achteruit de stal in rijden en wilde hij eerst niet meer starten...
+2
valmet6400power
@trean
Of Fendt technisch de beste is zou ik niet zo stellig willen zeggen, dat ze de duurste zijn wel. Dan kun je wel zeggen van mest rijden kun je ook wel met een Belarus, natuurlijk kan dat maar als je 500, of 1000 of 1500 uur per jaar moet bemesten, of transporten, of maaien bezuinig je op je eigen lichaam als je dat met een Belarus doet. Dus als jij vooral wil bezuinigen op je lichaam, vooral doen want daar heb je er maar 1 van.
En nee, we hebben zelf geen Fendt dus daar kun je me niet van betichten in deze discussie.
arjanvw
@valmet6400power en maaien kan ook met een Zetor...een kameraad was ook een echte Zetor rijder, maar is overgestapt op NH omdat die met een voor en achter maaier elk seizoen nieuwe koppelingsplaten moest hebben...
GerbertXL
@trean Je doet je zaak niet echt goed, ik zou de berichten willen lezen om te kijken of hun reactie terecht is maarja...
Ik denk dat je @Fendt926Driver een beetje te serieus neemt, hij houd er wel van mensen een beetje op de kast te jagen. Het is ook een beetje een ouwe lul moet je maar denken.
Hoewel ik Huub merkblind vind en vaak knap kinderachtig over ervaringen met andere merken betaalt hij zelf z'n veel te dure trekkers.
trean
@GerbertXL ik kan het nu niet meer veranderen. Wilde voorkomen dat het 3 of meer fendtfans tegen de rest werd. Dat win je namelijk toch niet.

Zal het de volgende keer laten staan of in ieder geval zelf screenshots van maken.
fendt308-driver
Quote Reactie van @trean:
fendtfans

Bietje hetzelfde als ajax"fans"😜
+3
Fendt926Driver
@fendt308-driver he bah nee getver.
Je mag me overal mee vergelijken maar niet met 020 zoals het bij ons heet
+1
ronald-deutz-fahr
@fendt308-driver haha, ik had de vergelijking meer bij vegetariërs of Jehova getuigen gelegt als ik de beschuldigingen zo lees, prima dat je ergens ergens in gelooft of bewust geen vlees eet, maar val daar geen anderen mee lastig 😜😜
+1
jasper-santing0
Quote Reactie van @trean:
ja als je tegen fendt fans in gaat krijg je kinderachtige reacties.

😂 Volgensmij ben jij zelf kinderachtig door lekker makkelijk die "koeien boeren"de schuld te geven dat de ferguson kapot gaat en dat jou het wel allemaal geweldig kan.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Axion 870 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!