Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6215. Foto is geplaatst door RBV op 24-02-2019 om 19:02:05, met 32 reacties.

Deutz-Fahr Agrotron 6215

RBV
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6215

Reacties

mike_v
Hoelang voordat iemand een opmerking maakt over het frontblok? 🙈
RBV
@mike_v wat is er mis met dat frontblok dan?
+1
mike_v
Tegenwoordig krijgt iedere foto met een grote (lees: zware) machine commentaar @RBV. Dit frontblok is hier ook niet echt nodig volgens mij? 🙈
RBV
@mike_v niet echt nee maar het rijdt wel lekkerder met wat gewicht voorin
Fendt926Driver
@RBV bij ons mag iedereen zinloos met gewicht voorin rijden.
Maar dan moeten ze ook mee betalen aan de nieuwe voorbanden
+1
RBV
@Fendt926Driver maakt het wat uit dan of wij wel of niet een frontblok in hangen?
Zijn we altijd zelf baas van dacht ik
Fendt926Driver
@RBV als je zelf eigenaar bent moet je het helemaal zelf weten.
Maar bij ons in de buurt rijden er wat met constant 1500kg voorin.
En elk jaar nieuwe voorbanden nodig
@Fendt926Driver wat een onzin weer, elk jaar nieuwe voorbanden. 1000 uur per jaar? Zeker de 4wd er bij aan dan
Fendt926Driver
@Deutz 8006spezial 1700 uur per jaar.
4 asser schuitemaker tank er 80% van de tijd achter
sjonnies
@Fendt926Driver Dan heb je ook vlutbanden meestal kun je 4000 uur met banden draaien
Fendt926Driver
@sjonnies michelins
sjonnies
@Fendt926Driver Dan heb je ook vlutbanden meestal kun je 4000 uur met banden draaien
@Fendt926Driver ja juist, 1700\365= 5 uur per dag gebruik. Laatst bij de foto van @cb6520 was het niet mogelijk dat een minishovel 2500 uur per jaar maakte . Dus due 1700 lijkt mij ook overdreven omdat de zondag niet gewerkt word lijkt mij. Dus zou die trekker ongeveer 5,5 uur per dag moeten maken
Fendt926Driver
@Deutz 8006spezial het geloof kan ik jou er ook niet bij geven.....
die trekker loopt in het mest seizoen 24 uur per dag.
Daar kun je een paar zondagen voor wegstrepen.
Bij mi j ook al wel eens bemest. Van 10 uur s avonds tot 4 uur s nachts
@Fendt926Driver oeps en ik altijd maar denken dat ze met een gewicht blok niet welkom waren. Overigens is 24 uur wel wat overdreven. Tijd van tanken smeren. En hoeveel dagen gebeurd die 24 uur nou daadwerkelijk hooguit een dag of 10/15
+1
Fendt926Driver
@Deutz 8006spezial trekker blijft lopen bij tanken en smeren om af te koelen.
Maar ok 22 uur per dag.
Was op bouwland en dan krabben ze het ook direct weer los. Dan mag een blokje.
Maar ik zelf rij er (bijna) nooit mee.
Bij 1 boer reden ze alleen s nachts maar daar moest ook bijna 100 ha. Met als verste 18 km naar een perceel en ook weer 18 km terug.
rommert14
@Fendt926Driver hier wordt er ook de klok rond gereden met 4 tanks als de mest over het maisland moet maar dan hebben we het ook over 16000 kuub wat op afstand moet
GROENEDEERE
@Deutz 8006spezial
Jij gelooft niet dat machines veel uren kunnen maken op jaarbasis?
Mijn kraan haalde met gemak 2500 uur. In zn eerste jaar.
En ja hij staat vaak op zondag stil maar vaak ook niet.
De trekker van de firma die met de klapkar meestal bij me rijd haalt dat ook.
Overdag voor de kipper vooral transport op de verharding en avonds nog ff voor de pers of ladewagen.
Werken moet die zooi ze zijn niet gekocht om in een hoekje te staan ja dan willen de voorbandjes slijten daarom geen michelin banden
@GROENEDEERE ging even om het contrast wat ik aan het schetsen was over een andere situatie 😉
+1
mike_v
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
wat een onzin weer, elk jaar nieuwe voorbanden

Scheelt toch niet veel. Hier de eerste carrier trekker met agribumper had de banden kaal na een jaar. Toen toch meer de gewichten eraf genomen.
@mike_v mooi verhaal, snap niet hoe je dat klaar krijgt. De gemiddelde veeboer met zen voorladertje beunt ze ook niet in 1000 uur glad en dan ken ik verscheidende die de 4wd regelmatig erbij gebruikt
rommert14
@Deutz 8006spezial klopt banden van onze voorlader trekker zijn met 4100 uur vervangen, trelleborg
+3
@rommert14 wij hadden/hebben onder onze ttv 610 trelleborg banden. Die zijn er met 8000 uur onderuit gegaan. De trekker heeft of een voorlader of een frontmaaier of een gewichtblok (maar zelden) erin hangen, en als er niks in hangt zit die trekker op straat. En dan 8000 uur met 1 setje voorbanden💪💪
mike_v
Transporttrekker @Deutz 8006spezial. Container oppikken de baan op richting fabriek, container wisselen en weer naar het veld voor een volle op te pikken. Dus gewoon veel km's op de baan en dan lukt lukt dat wel.
+3
@mike_v tjonge jonge daar komen die dure loonwerk tariefen weg zeker. Zal de volgende keer de heren zonder gewicht blok maar bellen scheelt zo een 10 tje per uur heb ik wel door
mike_v
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
wat een onzin weer, elk jaar nieuwe voorbanden. 1000 uur per jaar? Zeker de 4wd er bij aan dan

Woensdag op pad geweest met één van de carriers bij ons, die zijn nu 4 jaar oud. Degene die ik mee had, had op de kop 8322 uren. 1000 uren/jaar kom je dus zeker wel aan.
+1
pascal1985
Bij deze 😂
geerts 88
Extra gewicht voorin heb je toch nodig om de pks beter op de grond te krijgen. Dit lijkt me met oprapen niet nodig. Kost in dit geval alleen maar brandstof en extra banden slijtage. Argument dat ie dan lekkerder veert. Een tractor met voorasvering en (lucht) kabine vering? Is dan dan nog nodig. Maar ja dat is mijn mening
RBV
@geerts 88 ieder zn eigen gelukkig 😉
Hurli356
@geerts 88 dit is zelfs gewoon een siwa dus alleen beetje trekken.
+2
Bekkink
Voor zo n wagen kan ook wel een oude 6.30 voor lopen. 2 vingers in de neus😉

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6215 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!