Foto van een Claas Jaguar 960, onderweg naar de dealer voor garantie werk & updates. Foto is geplaatst door catfan55 op 02-03-2019 om 17:27:30, met 22 reacties.

Claas Jaguar 960

catfan55
Foto van een Claas Jaguar 960, onderweg naar de dealer voor garantie werk & updates

Reacties

basia
Zit er voor de Amerikaanse markt ,ook een Cat of Cummins motor in ? Of de originele Daimler-Benz ?
catfan55
@basia de hakselaars zijn exact gelijk aan z’n Europese broers (dus met de MB motor) enkel de verlichting is op enkele punten anders, en de veligheids stickers zijn anders

Enkel de Lexion 760 heeft nog een Cat motor, alle andere Claas oogst machines heeft MAN of MB zover mij bekend is.
gerben
@catfan55 enigste verschil is dat er bij jullie geen 4wd achteras onderligt, of niet?
catfan55
@gerben dat is simpelweg opties aanvinken op de lijst. Op Europese hakselaars is het nog steeds een optie die aangefinkt moet worden op dr lijst.
930triplemaaier
@catfan55 gebruiken ze tegenwoordig ook niet mtu motoren?
catfan55
@930triplemaaier ik heb eigenlijk geen idee
redeagle14
@930triplemaaier MTU is Daimler/Mercedes.
930triplemaaier
@redeagle14 maar er zit wel verschil tussen
+1
basia
O.K. , dank je voor de info
Michiel 6280
Waarom hebben die Amerikaanse camions eigenlijk altijd zulke lange neus ?😅
Fendt926Driver
@Michiel 6280 omdat er zoveel ruimte is. Alles en iedereen kan overal wel draaien. En er is geen lengte beperking op vrachtwagens.
En het is veiliger bij een ongeluk komt eerst de neus en dan de bestuurder.
De frontstuur vrachtwagens bij ons mogen 18.75m lang zijn. Haal daar 2m neus af en je hebt 2m minder laadvloer.
Michiel 6280
@Fendt926Driver oh oke ik dacht dat het was omdat er een zwaardere motor in zat of zo iets.
Fendt926Driver
@Michiel 6280 nee deczwaarste motoren zitren ook gewoon in een frontstuur.
Scania pakt ook 780 pk v8 in een vlakke kabine.

Maar de scania v8 met neus blijft in mijn ogen mooier.
Elke torpedo neus vindt ik mooier dan een vlakke kabine
Michiel 6280
@Fendt926Driver oh oke weet ik dat ook weer👍
Ik vind ze zoals hier ook mooier als vlak. Maar een camion met orgineel een vlakke cabine vind ik mooier dan dat ze er nog zo een neus aan bakken.
valmet6400power
@Fendt926Driver
En qua geluid kan er ook niks op tegen een V8 met open schoorsteen eronder 🔥
catfan55
@valmet6400power volgens mij wordt er op geen enkele highway truck meer V8 motor gebruikt. Alles is inline 6 motoren. Dat is al een heel aantal jaren zo.
930triplemaaier
@Fendt926Driver een combinatie (vrachtwagen+aanhanger) mag 18.75 lang zijn en met een trailer niet langer dan 16.5 meter
dat verschil komt doordat je vanaf hart koppeling maximaal 12 meter lang mag zijn

Quote:
AFMETINGEN VRACHTAUTO'S EN COMBINATIES EU
De toegestane afmetingen en massa’s van voertuigen zijn vastgelegd in enkele EU-richtlijnen.
Deze eisen gelden voor vrachtauto’s, trekkers, aanhangwagens en opleggers van meer dan 3,5 ton. Ook de afmetingen van autobussen zijn daarin geregeld. De afmetingen van lichtere voertuigen zijn niet in richtlijnen vastgelegd.

Breedte en hoogte vrachtwagen en combinaties
De maximumbreedte is beperkt tot 2,55 meter en 2,60 meter bij geconditioneerde voertuigen, mits de wanden van het voertuig ten minste 4,5 cm dik zijn. De hoogte mag niet meer zijn dan 4,00 meter.

Lengte vrachtwagen en combinaties
De maximumlengte van:

een vrachtauto of trekker is 12,00 meter
een aanhangwagen is 12,00 meter
een oplegger is wettelijk niet bepaald, maar feitelijk ongeveer 13,60 meter, uitgaande van een toegestane kopstraal (afstand koppeling tot voorzijde oplegger) van 2,04 meter, en een toegestane afstand tussen de koppeling en de achterzijde van 12,00 meter.
Een combinatie van vrachtauto met aanhangwagen mag niet langer zijn dan 18,75 meter.

Verder moet je rekening houden met de volgende afmetingen:

de afstand tussen de achterzijde van de cabine en de achterzijde van de aanhangwagen is maximaal 16,40 meter
de maximale laadlengte is beperkt tot 15,65 meter
de afstand tussen de achterste as van de vrachtauto en de eerste as van de aanhangwagen moet ten minste 3 m bedragen
Een combinatie van trekker met oplegger mag niet langer zijn dan 16,50 meter.

Verder moet je rekening houden met de volgende afmetingen:

de kopstraal (afstand koppeling tot voorzijde oplegger) is maximaal 2,04 meter (2,05 meter bij opleggers van voor 1998)
de afstand tussen de koppeling en de achterzijde is niet meer dan 12,00 meter
Nederland
In Nederland gelden afwijkende (grotere) maten voor onder andere rijdende werktuigen en voertuigen van kermis- en circusbedrijven. Verder zijn in de Nederlandse Regeling Voertuigen afmetingen van lichtere voertuigen opgenomen.

bron: evofenedex.nl/kennis/vervoer/…
930triplemaaier
@Michiel 6280 in amerika telt alleen de lengte van de trailer. in europa gaan ze uit van de lengte van de hele combinatie
Michiel 6280
@930triplemaaier phoe wat een tekst😅 maar ik vind het eigenlijk wel logischer als je van de lengte van de gehele combinatie uit gaat.
930triplemaaier
@Michiel 6280 wat ook een verschil is is dat het in amerika over het algemeen allemaal wat ruimer is op industrieterreinen en dan is 1/2 meter extra ook niet zo'n probleem
Michiel 6280
@930triplemaaier das ook wel een feit

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Jaguar 960 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!