Foto van een Massey Ferguson 7495, van de week een paar mooie frisbees in de 4 wiel beremming tegen gekomen van een MF 7495 tier3. Klacht was dat de trekker wat zwaar liep en dat hij vrij vlot stil st

Massey Ferguson 7495

RobVolvo
Foto van een Massey Ferguson 7495, van de week een paar mooie frisbees in de 4 wiel beremming tegen gekomen van een MF 7495 tier3. Klacht was dat de trekker wat zwaar liep en dat hij vrij vlot stil stond als de koppeling werd ingetrapt...😬 Ook had de olie op de Vario zijn beste tijd wel gehad nu..🙉

Reacties

john deere 7810
Zo zeg, veel platen gezien.... maar deze is wel heel krom
RobVolvo
@john deere 7810 Haha ja deze is wel de ergste van de buitenplaten die er in zat, en er waren 2 binnenplaten dat waren net luidsprekers geworden zo bol stonden ze. Het lager wou niet meer draaien zoveel spanning zat er op..
john deere 7810
Poeh dan heeft het ook nog wel een tijdje gelopen zo..... lekker voor de vario.. Dan heeft de wagen ook niet veel meer geremd lijkt mij
RobVolvo
@john deere 7810 Hij komt van een veiling volgens mij deze trekker. Hij heeft hem ong. 1.5 jaar en was vanaf het begin al zo. Denk dat de vorige eigenaar de achterremmen niet op tijd heeft opgesteld, waardoor het veel te veel op de cardanrem aan kwam..
+1
john deere 7810
@RobVolvo

ooh jaa dat kan natuurlijk goed, maar moet je die achterremmen nog opstellen dan? Beetje ouderwets niet?
RobVolvo
@john deere 7810 Tja... Dat hebben de 7400 serie nou eenmaal zo. Is gewoon een Fendt achterbrug. Dit is een 10 gaats met steekassen, denk vergelijkbaar met 818/820 zoiets. Werkt nog op het principe met een wig die naar beneden gedrukt wordt tussen de platen, dus die moet wel gesteld worden om de zoveel uren.
rickboer blija
@RobVolvo om de hoeveel uur zou je ze moeten stellen?
RobVolvo
@rickboer blija Poeh... moet ik in het boek kijken. Kan ik me zo niet meer voorhalen. Wel dat de vario olie en de olie op de trompetten achter om de 2000 uur ververst moeten worden. Bij de zwaardere modellen moet er 85W140 op de trompetten. 😉
john deere 7810
@RobVolvo

ooh nooit geweten, doen ze dat normaal bij een grote beurt dan? of zoals in dit geval de 4wd beremming het begeven heeft? John deere heeft al sinds jaren 60 natte remmen.
RobVolvo
@john deere 7810 Denk idd dat dit bij de grote beurt moet, dus om de 1000 uur. Deze liggen ook wel in de olie, maar apart van de transmissie in hele dikke 85W140 bij de zwaardere modellen, bij de kleinere 85W90. Anders krijg je je remslijpsel van de achteras bij de vario in, nu is dat alleen van de cardanrem.
john deere 7810
@RobVolvo

ooja dat hebben de oudere modellen ook toch? 312/600's enz. op zich is dat niet zo verkeerd dat de remmen van de vario gescheiden zijn, hoewel we bij jd's nooit echt problemen mee hebben, ooit 1 geval gehad bij de loonwerker die 3 dagen lang heeft doorgereden en elke x filters wisselen, dat vond de transmissiepomp van de ap niet zo fijn. moet je om de 1000 uur alle olie wisselen dan?
RobVolvo
@john deere 7810 Oudere series weet zo niet. Nee kunnen ze slecht over haha. Nee vario en trompetten schrijven ze 2000 uur voor.
930triplemaaier
@john deere 7810 John deere die nooit problemen heeft met de autopwr door de remmen? Meerdere keren meegemaakt dat door de remmen bij een 8x30/8x20 /8000r de transmissie ook niks meer wou omdat om de haverklap het filter vol zat door overmatige slijtage van de remmen
john deere 7810
@930triplemaaier

jaa dat is eigen schuld he 😉 filters 2x vol binnen afzienbare tijd moet je toch wel af gaan vragen hoe dat kan 😉 En dat komt vaak redelijk simpel aan het licht of de remmen er af zijn ofniet. Dat is het zelfde als je motorolielamp brand en door blijft rijden.... Dus nee niet veel problemen mee gehad hier omdat we ze tijdig waarschuwen en de meesten er ook wel naar luisteren.
marco steyr
@RobVolvo kleine correctie, de remmen lopen dus wel door dezelfde olie als de vario en niet door de dikkere olie van de eindvertraging.
RobVolvo
@marco steyr Meen je dat joh? Ik begreep dat ze apart lagen, mijn excuses... 😅
+1
marco steyr
@RobVolvo wel eens gehad dat het persfilter van de vario steeds verstopt zat, dat kwam doordat de remmen versleten waren
RobVolvo
@marco steyr Oké bedankt zal het in mijn systeem aanpassen! 😛
+1
Gavrie Willemsen
@RobVolvo beetje het zelfde remsysteem als mijn Fendt 824....

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 7495 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!