Zetor 4511 met Secura veligheidscabine klaar in 1975 voor aflevering, (bouwjaar van de trekker is 1970) destijds verkochten wij regelmatig gebruikte tractoren met opbouwcabines van o.a. Fritzmeier, Se

Zetor 4511

Rietman
Zetor 4511 met Secura veligheidscabine klaar in 1975 voor aflevering, (bouwjaar van de trekker is 1970) destijds verkochten wij regelmatig gebruikte tractoren met opbouwcabines van o.a. Fritzmeier, Secura ,Bril en Sirocco, Gebruikte Zetor's met orig. cabines waren nog moeilijk gebruikt te vinden.
Deze Secura cabines waren helaas niet geluidsarm, maar je zat droog en veilig (behalve voor je gehoor)

Reacties

Albert Peters
Je kan niet alles hebben
Duncan super cab was een niet orginele fabrieks cabine die goed geïsoleerd was bijna netzo goed als orgineel
Rietman
@Albert Peters Duncan leverde geen cabines voor Zetor, althans zeker niet in Nederland.
Albert Peters
@Rietman ik had er 1 op John-Deere ook heb ik ze gezien op Ford
newholland-
@Rietman onze eerste trekker 2511 met orginele fabrieks cab was echt niet comfortabeler dan een secura .bijkomend nadeel was dat de zetor cab maar 1 deur had en de ronde achter zij raampjes snel sneuvelden.
Rietman
@newholland- U heeft gelijk, maar dat waren ook nog geen veiligheidscabines, , die cabine's die u bedoeld, hadden inderdaad 1 schuifdeur, maar wel verwarming en het dak kon eenvoudig open.
newholland-
@Rietman kan me niet alles meer herinneren wel dat het geen veiligheidscab was en geen schuifdeur en een wit polyester bol dak dat niet open kon volgens mij .maar was zelf een jaar of 10 .zal is kijken of ik nog een foto kan vinden.de deutz 4506 van de buurman had een secura cab en daar zat al iets van bekleding op geplakt tegen het geluid kan ik me herrinneren.vandaar dat ik mooi kon vergelijken😎
+1
Rietman
@newholland- Allicht bedoeld u deze cabine die op een 3011 gemonteerd zit, Dit waren ook eigen cabines van Zetor, maar het waren geen veiligheidscabines, wel was er een veiligheidsframe leverbaar die om deze cabine gemonteerd kon worden, maar in de 60er jaren keek men nog niet zozeer naar de veiligheid.Een cabine was al een hele luxe.
In de praktijk werd een 2e deur weinig gemist, ervaring is dat een boer veelal altijd links afstapt en niet rechts, dat was wel anders bij melkrijders, die gingen liever recht op-en afstappen, maar ik ken ook vele melkrijders, die hun eigen cabines maakten en alleen achterlangs opstapten.

(klik om te vergroten)

z6911
@Rietman ik heb een 6911(1980)met veiligheidscabine, wat is dan het ver schil met een geluidsarme cabine ?
Rietman
@z6911 in Nederland is de 9-serie verkocht met std geluidsarme cabine. Toen was een cabine al geluidsarm als een cabine 88 dba was. Later ging de norm verder na beneden. Overigens zijn in Nederland alleen de type 1 cabine verkocht in andere landen kon men ook type 2 tegenkomen. Zie bijvoorbeeld de cabine van o a 6718
newholland-
@Rietman exact het zelfde ook met het voorraam in 3 delen en idd de rechter deur miste je niet echt, leuke foto.👍
Rietman
@newholland- ook deze cabine heeft de voorruit in 3 delen.
newholland-
@Rietman dat schreef ik al😏
+1
Rietman
@newholland- sorry inderdaad, ik las het in eerste instantie anders, maar u heeft gelijk.
+1
a3vandiejen
Prachtig.
+2
olro 61
Mooie foto, en leuk om dit alles weer te lezen!
+1
z6911
Mooie foto, en fijne informatie

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 4511 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!