Ploeg omgeruild, de

Lemken Juwel 8

Ploeg omgeruild, de "oude" had zijn dienst bewezen na 20 jaar.

Reacties

+2
geerts 88
Een beer van een fendt
Was de vorenpakker te zwaar icm frontgewicht?
JJ
@geerts 88 Dat is het zeker, top trekker om mee te werken.
Nee dat is geen probleem, sterker nog zwaarder gewicht komt binnenkort. Ophalen van de ploeg gaat ook zonder vorenpakker.

(klik om te vergroten)

+1
geerts 88
@JJ ja oke. Waarom de keuze van de wielgewichten?
+2
JJ
@geerts 88 Prettiger als water in de banden, en meer gewicht meekunnen nemen op de juiste plaats.
+1
unipower
@JJ Ook een stuk beter dan water in de banden 😉
+2
john deere 7810
@unipower

eens 😉 water moet een goedkope tijdelijke oplossing zijn 😉 hoewel we bij een paar klanten wel water met calcium in achterbanden hebben gedaan met veel voorlader werk 😉 2 ventielen en het water is er zo in en weer uit 😄
JJ
@john deere 7810 Heb er in het verleden elders ook mee gewerkt. Maar in de praktijk ging het er nooit uit.
+1
john deere 7810
@JJ

hier deed de loonwerker het er de winterdag uit ivm bevriezing. En idd, het komt er alleen uit als de band lek gereden wordt
+2
unipower
@john deere 7810 @JJ Water in de banden kost brandstof en remmen, hoe raar dat ook klinkt. Als je optrekt moet het water mee gaan draaien met de band en als je afremt draait het langer door dan het wiel, heeft een vliegwiel werking eigelijk. Een wielgewicht zit vast in het wiel dus dan heb je dat niet 😉
+1
jmos
@unipower een wielgewicht geeft net zo goed een vliegwielwerking, alleen de massa zit dichter bij het middelpunt dus met hetzelfde gewicht wel minder last van als met water.
+1
unipower
@jmos wielgewicht remt net zo hard af als je wiel, het water niet 😉
+1
jmos
@unipower Dat klopt. Maar dan kost het evengoed nog steeds kracht om het gewicht op snelheid te brengen en komt het alsnog op je remmen aan om het gewicht weer tot stilstand te brengen
unipower
@jmos Klopt maar de loonwerkers hier in de buurt hebben het beide geprobeerd en merkte duidelijk verschil, zit nu nergens meer water in de banden 😉
jmos
@unipower dat is omdat het water verder vanaf het middelpunt zit en dus een grotere vliegwielwerking geeft.
unipower
@jmos Conclusie: water in de banden kost meer brandstof en remmen dan wielgewichten 😅
+2
Fendtpower312
Ziet er super strak uit 👌🏻😀
+1
T.Tanis
Super dikke trekker en mooie ploeg👌💪👍
jammermaarhelaas
Ga je met deze 930 er voor ploegen? Op wat voor grondsoort zitten jullie?
JJ
@jammermaarhelaas Klopt sinds vorig jaar. Daarvoor stonden er een 614 voor (met 5 scharen) later de 824 met 6 scharen.
Zitten op zandgrond en “Peel” wat weer tegen het veen aanzit. En ploegen alles met ondergronders op de diepste stand.
Fendt280S
Is dat een Meyer frontgewicht waar je een vorenpakker aan kunt haken?
Ik ben ook naar zoiets opzoek maar dan voor achterin de hef. Het zwaarte punt ligt heel dicht bij de trekker waardoor ik meer gewicht mee zou kunnen nemen. Alleen ik vind die Meyer gewichten behoorlijk aan de prijs.
JJ
@Fendt280S Klopt dit is een Meyer UF 600. Morgen verwacht ik zijn grote broer van 1.200kg.
Wij hadden gekeken om het zelf te maken. Maar tegen hun prijs kan dat niet uit, was onze bevinding.

(klik om te vergroten)

Fendt280S
@JJ
Wat betaal je dan voor de gewichten? Als ik zo vrij mag zijn.
Fendt926Driver
@Fendt280S ik denk dat dit de leverancier is van dit soort gewichten. kun je altijd even bellen....

tractors-and-machinery.nl/item/405703/…
JJ
@Fendt280S @Fendt926Driver Wij kopen ze direct bij Meyer in Duitsland.
De vraagprijzen staan op de website: agrartechnik-meyer.de/index.php/…

Vrijdag kwam er weer een drietal machines van hun. Een daarvan is voor iemand uit de buurt, en is alweer opgehaald.

(klik om te vergroten)

bartjuh
Vind het eigenlijk geen gezicht die dichte voorvelgen....
Maja. Als 't maar werkt

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Lemken Juwel 8 en hebben de trefwoorden ploegen , poseren , fendt930 , lemken en Juwel geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!