Foto van een John Deere 8320R, dagje kippenmest rijden. Foto is geplaatst door catfan55 op 14-03-2019 om 02:09:31, met 16 reacties.

John Deere 8320R

catfan55
Foto van een John Deere 8320R, dagje kippenmest rijden

Reacties

KlaasM
Is dit een soort vaste dubbellucht achter? En waarom het gewicht in het dubbellucht?
catfan55
@KlaasM deze zitten jnderdaad vast op de steekas, ze zijn wel afneembaar maar is meer werk als het Europese systeem. En eigenlijk hoeven ze er ook nooit af

Meer gewicht = meer grip
baksborculo
@catfan55 ik heb daar met mijn stage bedrijf in Canada al eens een hele discussie over gehad, waarom willen we hier allemaal zoveel mogelijk brede banden (710’s/900’s) en waarom blijven die noord amerikanen toch allemaal met dat, in mijn ogen, domme dubbellucht rijden. Maar hoelanger ik in Canada verbleef hoe meer ik t ging begrijpen..
KlaasM
@baksborculo haha dat vroeg ik me dus ook af. Maar wat is nou het voordeel van dubbellucht tegen enkellucht?
@KlaasM

Vrij simpel lijkt me toch? 2x een band van 650 is breder dan een 900 band, alleen hebben wij de ruimte niet om dit soort dubbellucht kwijt te kunnen op de weg. Daar is toch alle ruimte + dat je meer grip hebt.

Edit. en waarschijnlijk blijven de banden dan tussen de rijen van mais etc.
+1
stannetje96
@TerraJohnDeerefan en hier proberen we vaak binnen de 3 meter te blijven vanwege de gedragen machines die we hier vooral hebben
catfan55
@KlaasM 2x 650 is meer draagvlak dan 1x 900. Plus de aanschafprijs is lager. We hebben hier geen breedte restrictie op landbouw verkeer, hiermee krijg je zoveel meer power over op de grond.
gerben
@catfan55 Staat deze ook op speciaal spoor voor mais planten?
catfan55
@gerben achter is 710 bij deze dus heb je weinig aan voor mais zaaien helaas, voor staat wel op 30 inch centres
930triplemaaier
@catfan55 als je de bandenspanning laag genoeg hebt is het ook geen probleem
catfan55
@930triplemaaier klopt, en dan met lage banden spanning met 50km/uur over gravel wegen? Kun je ieder jaar nieuwe banden monteren. Jij weet ook wel hoe gravel vreet aan banden.

Daar komt bij dat een 650, 710 800 38 of 42 een maat is die overal op voorraad is mocht je eentje lek, of kapot rijden. Want het is de meest voorkomende maat voor knik trekkers & grote wiel trekkers. Wil je daar in tegen een 900 42, dan kun je de trekker gerust een week aan de kant zetten voordat die band er is.
JD 6430 The Best
@catfan55 zie je bij jullie ook wel eens drukwissel systemen? Hier in nl zijn ze flink in opmars. Jullie rijden veel in het veld lijkt me dan kan een lage bandenspanning wel veel brandstof sparen.
930triplemaaier
@JD 6430 The Best het begint nu voorzichtig daar te komen maar doordat het elke winter flink vriest zie je op lange termijn amper gevolgen van de hogere bandenspanning. en doordat ze dubbellucht monteren hoef je op de weg ook een minder hoge bandenspanning aan te houden
catfan55
@JD 6430 The Best dat systeem is ook niet bepaald onderhoudsvrij. Zolang wij nog steeds met geladen vrachtwagens door velden kunnen rijden hoeven we ons niet druk te maken om luchtdruk wissel systemen. Dubbellucht is altijd de goedkoopste oplossing om zoveel mogelijk vermogen over te brengen op de grond
JOHNDEEREmat
Mooi

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 8320R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!