Vreemd, nu met de nieuwe achterbanden van Michelin staat hij ineens op spoorbreedte 2.55 m. Toen de Trelleborgs eronder lagen was hij aan beide kanten 5 cm te breed voor de keuring. Deze banden meten

Fendt 824

Gavrie Willemsen
Vreemd, nu met de nieuwe achterbanden van Michelin staat hij ineens op spoorbreedte 2.55 m. Toen de Trelleborgs eronder lagen was hij aan beide kanten 5 cm te breed voor de keuring. Deze banden meten maar krap 58 cm breed. Nochthans is het een 650/65R42. De trekker staat nu wel terug mooi recht. Met de kale achterbanden leunde hij ver achterover, dat was ook geen gezicht.

Reacties

+1
fendtjecis
Onze 600" banden zijn ook amper 55cm breed. Vredesteins zijn schijnbaar de enigste die de werkelijke brede geven. Zet een vredestein 650 naast een michelin 650 en je zou denken dat de vredestein een 710 is 😬
+1
massey6160
@fendtjecis idd vredesteins vallen breed uit. Ik moet zeggen BKT vallen ook breed uit. Mitas daar in tegen weer smal..
+1
marco steyr
@fendtjecis michelin xeobib valt ook breed
nhfendt fan
Doe je er veel transport werk mee ? Anders zou ik de voorbanden omdraaien
+2
Gavrie Willemsen
@nhfendt fan trekker ziet alleen maar asfalt, beton en klinkers 🙈
nhfendt fan
@Gavrie Willemsen nooit gedacht aan een ander profiel banden ipv "tractie" banden
+3
mf-6265
@nhfendt fan je kan zo een mooie trekker tog niet verprutsen met lelijke banden?
nhfendt fan
@mf-6265 daar zit ook wel weer wat in haha
+1
@mf-6265 het staat niet maar die straatbanden rollen hardstikke comfortabel over het asfalt. Veel minder gestuiter enz
+1
Gavrie Willemsen
@mf-6265 van al onze trekkers zitten de voorbanden bom vol water/zoutoplossing. Ik denk dat er mischien nog 1 emmertje lucht in zit om ze op druk te houden. Vooral bij de ongeveerde Inter zorgt het voor enorme verhoging van het rijgedrag. Hij blijft vooraan mooi aan de grond “geplakt”.
Ruben-Wind
@Gavrie Willemsen wat voor spul doe je daar in als zout dan en in welke verhouding?
Gavrie Willemsen
@Ruben-Wind de exacte verhouding weet ik niet precies. Een soort van pekel oplossing. We hadden er ooit een keer te weinig in gedaan. Toen het een paar dagen stevig gevroren had hebben we de trekker een paar dagen binnen moeten zetten omdat het 1 grote ijsklomp was in de voorbanden
Ruben-Wind
@Gavrie Willemsen oke, ik zit er ook aan te denken om dit te doen. Trekker staat bij vorst toch altijd stil dus dan kan het ook wel met gewoon water lijkt me?
Gavrie Willemsen
@Ruben-Wind ja dat kan zeker. En je kunt echt nog wel rijden hoor als het een paar graden onder 0 is
Ruben-Wind
@Gavrie Willemsen kun je de banden dan gewoon via het normale luchtventiel vullen met water?
Gavrie Willemsen
@Ruben-Wind moet wel een speciaal ventiel op gevezen worden
Gavrie Willemsen
@Ruben-Wind moet wel een speciaal ventiel op gevezen worden
Gavrie Willemsen
@nhfendt fan ik heb wel eens ergens reclame gezien van speciale blokkenbanden... 🤔 hier hangt normaal een 3-Asser Dezeure achter
rickboer blija
@Gavrie Willemsen hier een voorbeeld van een fendt 920 met 'weg' profiel
tractorfan.nl/picture/1163298/…
930triplemaaier
@rickboer blija staat me bij dat dat banden met spikes zijn Dit heeft hij ipv sneeuwkettingen voor de winterdienst
rickboer blija
@930triplemaaier ja idd, maar nokian heeft ze met en zonder spikes
+1
stijn-de-bock
@Gavrie Willemsen waarom dan niet een vrachtwagen, volgens mij in alle opzichten goedkoper en comfortabeler.
+1
Gavrie Willemsen
@stijn-de-bock wij verzetten zeer weinig de rupskranen met de vrachtwagen. Een trekker draait veel korter en je kunt makkelijk tegen de hand in je dieplader 90 graden ergens insteken.
Favorit614
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
trekker ziet alleen maar asfalt, beton en klinkers

trekkerweb.nl/artikel/2018/…
+2
catfan55
@nhfendt fan dat “voor banden omdraaien” verhaal is maar een sprookje. Wij hebben het bij 1 trekker geprobeerd vanaf nieuw, de omgedraaide banden slijten harder bij dezelfde luchtdruk & zelfde werk als de trekker met de voorbanden op de “juiste” manier gemonteerd...

De banden op de juiste luchtdruk houden doet veel meer voor je portomonee
+2
bartjuh
@catfan55
Dat draaien is toch ook meer voor als ze scheef zijn afgesleten? Dat ze dan weer meer op die hoge kant van 't profiel gaan rijden zeg maar...?
valmet6400power
@bartjuh
Ja precies daarom inderdaad. Omdat de wegen bol liggen voor de afwatering slijten de banden altijd ongelijk, als je ze dan omdraait dan slijten ze op de andere (zij)kant meer 😄
New Kobelco
Is kranen verzetten nachtwerk bij jou?
Fred6490
@New Kobelco Doe ik ook, veel minder stress😆
Gavrie Willemsen
@New Kobelco nee eigenlijk niet. Overdag tussen de bedrijven door of ‘s ochtends heel vroeg.
Fordje4600
Wij hebben op de 8870 een michelin en een trelleborg liggen achterop, beide 710/70 r38 maar de trelleborg is dik 10 cm breder
Zeemees
Michelin is nogal creatief met hun maten inderdaad. Vallen meestal smal uit, maar ook weer niet altijd. Zelfs binnen hetzelfde type band is het nog wel eens willekeurig.
+1
sjonnies
Breedte van de velg zegt ook wat over de band Breedte bij michelin
StevenBomers
@sjonnies klopt idd, maar dat heb ik bij Mn pick-up ook. Zelfde banden rondom maar achter op bredere velg en banden lijken gelijk stuk breder
bartjuh
@sjonnies
Van velg breedte word loopvlak toch niet breder?
sjonnies
@bartjuh blijkbaar wel kheb hier 650 xm108 die zijn net 60 cm op 18 inch velg en kamaraadt heeft ze op 20 inch brede velg Dan zijn ze 62 a 63
Het gewicht blok verklaard veel van je persoonlijke voorkeur 😜😜
+2
@Deutz 8006spezial heel gevaarlijk onderwerp.. 😳
+2
Gavrie Willemsen
@Deutz 8006spezial idd. geef mij maar een manuele 6-bak met 4 traps powershift.... 😍

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 824 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!