Schuren , plamuren, schuren plamuren...... Geplaatst door a3vandiejen op 23-03-2019 om 20:25:16, met 17 reacties.

Same Drago

Schuren , plamuren, schuren plamuren.....

Reacties

a3vandiejen
We hebben de neus er op laten zitten omdat hij anders zo zwabbert.
+2
bob de bouwer
Goed bezig! Daar zit veel werk in.
a3vandiejen
@bob de bouwer Dank je wel.
+4
wim-same
@a3vandiejen Ik heb nog een Same Delfino, die is niet zo hoog en de motorkap niet zo lang. Dat werkt wel sneller. ha ha. maar ja, goed bezig en je ben van de straat hé.
+1
a3vandiejen
@wim-same hahaha, Gert zei vanmiddag....de Landini was korter maar zat meer werk in...
+1
wim-same
@a3vandiejen De Delfino is qua plaatwerk ook nog gaaf hoor. Maar inderdaad, als je slecht en doorgerot plaatwerk heb is het bar hoeveel werk er aan zit. Overal nieuwe stukken er inlassen en in vorm kloppen enz.
a3vandiejen
@wim-same Ja klopt , bij de Landini hebben we best veel moeten lassen, dan valt het nu nog alles mee.
Kramer U800
@a3vandiejen Landini's hebben toch heel vaak last van roest?
+1
a3vandiejen
@Kramer U800 Ja klopt,
+2
856xlih
@Kramer U800 ja klopt
Landini s hadden niet zulk goed plaatwerk
Mijn vader kocht in 1998 een 7880
Hij kreeg toen 5 garantie op het plaatwerk en de lak
Want van deze was het plaatwerk verzinkt
Er zat zelf een stickertje op motorkap waar zinc op stond
Het type hiervoor hadden meer last van rottigheid

In 2006 ruilde die de 7880 in voor een mythos 90
Bij deze kregen we geen garantie op het plaatwerk en de lak
Maar ook bij deze zat er een stickertje op de motorkap waar zinc op stond
+2
wim-same
@856xlih was bij SAME net zo. In Italië en Frankrijk roesten ze niet. gewoon heel ander klimaat. Ik zie regelmatig foto's van Same's uit Engeland. met het Engelse klimaat is het nog erger gesteld. maar nu is het hier in Nederland wel zo dat de dure Fendt binnen moet staan en de Same, Fiat of Landini buiten voor de stront mixer blijft staan, en nooit binnen komt. Starten, lopen en niet zeuren. en als hij weg gerot is...........
+2
Piet1960
@wim-same Iets met luxe paarden en werkpaarden.
+1
856xlih
@wim-same oke nooit geweten dat same dat ook had
Als ik bijv. Kijk naar onze fiat 980 dt
Die komt uit frankrijk en die is echt nog nergens rot
Zo zie je maar weer wat het klimaat kan doen met een trekker
+3
wim-same
@856xlih Dat is zeker, zo hebben Engelse trekkers toch vaak wat beter plaatwerk bestand tegen het Britse klimaat, en b.v. Belarus start goed met koud weer, komt uit een koud klimaat. Zo lopen Italiaans trekkers vaak weer voorop met nieuwe ontwikkelingen, Daar zijn Italianen weer goed in.
+3
Ritchie
@wim-same

Heeft ook met de kwaliteit van het staal te maken, jaren '70 tot eind jaren '80 was de kwaliteit gewoon veel minder.
+2
wim-same
@Ritchie Dat denk ik ook wel ja, dat toen de kwaliteit van het staal minder was. Toen hadden de fabrikanten "Zinc" uitgevonden en dachten toen gelijk dat dit de perfecte oplossing was voor nog slechter staal. nee dus.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Drago ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!