Waar het Schlüterverhaal allemaal mee begonnen is...In '95 begon pa de zoektocht naar zijn eerste Schlüter. Zelf niet goed beseffende waar hij aan begonnen was, aangezien de fabriek 3 jaar ervoor di

Schlüter Compact 850 V

1.713 foto's van @Schluterfan

Schluterfan
Waar het Schlüterverhaal allemaal mee begonnen is...

In '95 begon pa de zoektocht naar zijn eerste Schlüter. Zelf niet goed beseffende waar hij aan begonnen was, aangezien de fabriek 3 jaar ervoor dicht was gegaan, en er in Belgie buiten Dereepere geen mensen waren die aan Schlüters werkten, laat staan in wisselstukken deden! Op 16 april 1996 kwam deze Schlüter op het erf, pa ruilde er zijn toen invergelijking met de Schlüter 7 jaar jongere Inter 844SB erop in.

Ondanks dat vader voor gek werd verklaard met zo'n "wrak" in sommigen hun ogen, deed de Schlüter 10 jaar trouw zijn werk voor de kuilvoersnijder. En de bezoekjes aan de dealer werden herleid tot het halen van olie om de oude te verversen. Dat scheen bij de Inter wel anders geweest te zijn.

Eigenlijk ooit gehoopt deze tot fabrieksnieuw te restaureren. Alleen besliste ons ma daar anders in... Pa mocht in 2005 een andere Schlüter kopen als deze weg ging. De spijt zit er nu nog steeds in, wetende dat er nog een Deutz en een andere Inter op het bedrijf waren.

Ondertussen al weer bijna 15 jaar en nog 2 Schlüters rijker zullen de rode trekkers uit Freising het boegbeeld van ons landbouwbedrijf blijven.

Reacties

+3
Kramer U800
Dit zijn nog eens mooie nostalgische foto's!
Schluterfan
@Kramer U800

Ik vind het heel erg jammer dat ik geen foto's heb van de aflevering van deze. Toen stond hij nog op op 18/4R30 achterop en een cabine waar toen al beter de slijptol in ging. Het heeft nog tot 2005 geduurd eer ik ze erin gezet heb hahaha.
Kramer U800
@Schluterfan Haha was die zo rot dan?
+1
Schluterfan
@Kramer U800

Veel zaaks was het in ieder geval niet. Pa was ooit van plan om een origineel cabine na te maken, maar tis nooit zo ver gekomen.
Simon dat ziet er ook niet zo mis uit he een 850 zonder kabin moet wel nog goed in de lak en dan mooie brede banden op en hij is af 😂 , maar het enigste dat ik weet is dat die naar mark de bresser is gegaan voor de rest weet ik er niks van 😂
+1
Schluterfan
@schluter jan van samang

Ik weet nog dat je pa toen hij hiervoor het eerst was zei, dat onze motorkap beter was dan de gerestaureerde op zijn Compact 😂 Verder aan deze zelden wat gehad, alleen toen hij weg ging versleten tot op den draad. Motor moest revisie, remmen en vooras ook. Van bij Bresser ging hij naar een andere Nederlander, maar die zag later ook in dat een restauratie zodanig geld ging kosten dat hij hem verkocht. De trekker staat nu in Duitsland. De laatste stand van de trekker was dat er geen vooras meer onder zat... Kort nadat hij weg ging bij ons lag er bij de dealer een gelijkaardige vooras vanonder een Deutz. Toen heb ik gebaald dat hij al weg was...
schluterman
@Schluterfan vergaande glorie Simon. Er zit een zelfde vooras onder als bij mijn super 850v zonder eindaandrijving in de naaf
+3
olro 61
Weer een mooie foto en een mooi verhaal.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Compact 850 V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!