onze hobby tractor nu nog in orde zetten. Foto is geplaatst door wvh&zn op 10-04-2019 om 21:23:20, met 32 reacties.

Lamborghini Premium 850

1 foto's van @wvh&zn

wvh&zn
Onze hobby tractor nu nog in orde zetten

Reacties

wim-same
Hele nette trekker. Hoeveel versnellingen heeft deze?? Ik heb een Same Silver 95W met 60 versnellingen voor- en 60 versnellingen achteruit.
inspecteurfendt
@wim-same 60 is wel erg veel, je hebt ze nog niet allemaal uitgeprobeerd zeker? 😀
wvh&zn
20 voor en 20 achteruit
wim-same
@wvh&zn volgen mij zijn deze trekkers met 3 verschillende soorten bakken leverbaar geweest, 20, 45 en 60 versnellingen.
Jochem Westerhof
@wim-same Ik vind het allemaal erg veel. Maar dat heb je wel nodig op het veld.
+4
wim-same
@Jochem Westerhof Fendt was als eerste met een vario, waarom, omdat ze te weinig versnellingen hadden. Wat zag je vroeger veel rijden in de akkerbouw gebieden voor b.v. een aardappel rooier, Een SAME omdat die heel veel versnellings mogelijkheden hadden. Vaak reden andere merken voor de kiepers. 60 versnellingen is ook veel. SAME heeft er zelfs wel gemaakt met 72 vooruit en 72 achteruit. Nadeel is wel dat alles mee moet draaien, dus best wel zwaar trekt. Same heeft altijd al veel mogelijkheden gehad met versnellingen, kruipbakken, mini reducties enz. In de jaren 70 en 80 werd bijna iedere spruiten plukker op een Same met vierwiel aandrijving en een kruipbak gebouwd.
SJB533
@wim-same
Recordhouder is Landini, volgens mij. 108/108
wim-same
@SJB533 zou goed kunnen wezen. Op dat gebied liepen de Italianen wel voorop.
SJB533
@wim-same
Dat is ook een reden, dat ze in bepaalde sectoren populair zijn. Andere reden is de bodemvrijheid
+1
wim-same
@SJB533 klopt helemaal Sjoerd, jammer dat de Italianen op andere punten steekjes hebben laten vallen, die moeilijk meer te herstellen zijn. New Holland is de enige Italiaan die het nog groot vol houd, Same denkt gewoon "Nou als de Nederlanders liever een DEUTZ-FAHR hebben"......
SJB533
@wim-same
NH zal ook voor een deel uit de achtergrond van Ford komen. Overigens deed Fiat het heel goed. Ooit nummer 1 in de EEG
Jochem Westerhof
@wim-same Zo te horen weet je veel over de geschiedenis. Bedankt voor de informatie!
+1
wim-same
@Jochem Westerhof Zo heb ik ook nog een Same Puledro, 35 pk, 4 wielaandrijving, kruipbak, trekkracht rekgeling op de hef om te ploegen, extern hydrauliek voor b.v. een kieper, en dat van het bouwjaar 1962. Hoe liep SAME toen voorop in techniek.
Jochem Westerhof
@wim-same hoelang staat u op de boerderij?
+1
wim-same
@Jochem Westerhof Ik ben inmiddels 60 jaar, en mijn vader had ein jaren 60 al een Same trekker. Ik ben toen ik 18 werd zelfstandig loonwerker geworden, met Same trekkers en Atlas kranen. Mijn eerste Atlas 512 opbouw kraan had ik ook op een Same Centauro 65 gebouwd. Rij kuilen maken was toen nog in het begin. Wij waren de eerst in de buurt die met een SAME Leone 70 met vier wiel aandrijving achteruit de kuil op gingen. Ik heb mijn hele carrière met Same en John Deere gereden. veel meer met SAME dan met John Deere.
Jochem Westerhof
@wim-same Ik snap niet wat een kruipbak is. Maar dat komt nog wel
wotan2
@Jochem Westerhof een versnellings bak die versnellingen heeft waarin de tractor erg traag (minder dan 1 km per uur) gaat bij volgas, en dus over het land "kruipt".
Jochem Westerhof
@wotan2 dankjewel, weer wat geleerd.
oanejorrit12
@wim-same Had Same op de Rubin ook niet als een van de eerste kopakkermanagement?
SJB533
@oanejorrit12
Italianen en elektronica 🙈
+2
Fendttrisixfan
@oanejorrit12 ja zat er wel op maar zoals vele andere dingen bij same was het ook helemaal hopeloos
+1
wim-same
@oanejorrit12 Klopt, Sjoerd, Had ik op de Rubin had ik ook al een kopakker manegement . Alle ander merken ver vooruit. en dat was bij FENDT perfect. Altijd mond dicht houden als een Fendt in de garage stond.
fendt farmer309c
@wim-same @Fendttrisixfan Ieder zijn merk, en ieder merk zijn voordelen, same iets meer roest problemen maar Fendt weer slecht remmen zo heeft ieder merk zijn dingentjes.
langeslagdiesel
@oanejorrit12 op de Antares 110 / 130 zat in 1988 al SBA. Dat hield in dat op commando van de hef of de snelheid of de stuurhoek de vooras en achteras sper en de vierwiel aandrijving geschakeld of gelost werden. En dat waren 100% schakelingen. Geen lamellen pakketten.Nou weet ik niet of ze daarmee eerder waren dan Ferguson met hun ( datatronic ) die ook automaat schakelingen had.
wim-same
@langeslagdiesel klopt, maar volgens mij waren deze 100 % schakelingen wel lamellen koppelingen. Bij de Rubin wel tenminste.
langeslagdiesel
@wim-same de Antares 2 serie weet ik niet maar de eerste in 88/ 89 hadden de zelfde klauw koppelingen als de laser. Feitelijk was het ook een door ontwikkeling van de laser. De rubin is mij technisch geheel onbekend. Daar liepen we toen met een zeer grote boog omheen.
wim-same
@langeslagdiesel Bij de Rubin kon je ook de sperren en ook de vierwiel aandrijving inschakelen als er al slip opgetreden was. Er zat ook een automatische inschakel stand op. In en uitschakelen vierwielaandrijving, en ook de sperren in de voor- en achter as. Ook kan de vooras automatisch sperren binnen een bepaalde stuurhoek.
+1
Jochem Westerhof
Mooie tractor 😃
wotan2
Al een voorlader gevonden?
wvh&zn
@wotan2 nee nog niet
maar ik heb tijd
eerst wat andere kleinigheden herstellen aan tractor en nog wat andere belangrijke onderdelen bijkopen :hakselaar kar enz voorlader is niet dringend heb ook nog een kleine kniklader staan waar ik mee verder kan
a3vandiejen
Mooie trekker.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Lamborghini Premium 850 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!