Foto van een John Deere 9360R, toch best een vreende eend in de bijt deze trekker. Dit is de kleinste uit de 9R reeks en heeft de 9 liter motor van de 8R serie in plaats van de 13.5 liter van z’n grotere broers (9410-9560R) eigenlijk een hele vreemde combinatie. Je hebt een fysiek grote trekker die qua vermogen niks meer doet & kan als een grote 8R. Onze 8320R trekt de harrow net zo goed als deze alleen zit je als bestuurder veel comfortabeler. En met maar 16 ton eigen gewicht is het nou ook niet echt een geschikte trekker voor op de kuil. Hiermee ga je in ieder geval geen 960’s bij houden

John Deere 9360R

Foto van een John Deere 9360R, toch best een vreende eend in de bijt deze trekker. Dit is de kleinste uit de 9R reeks en heeft de 9 liter motor van de 8R serie in plaats van de 13.5 liter van z’n grotere broers (9410-9560R) eigenlijk een hele vreemde combinatie. Je hebt een fysiek grote trekker die qua vermogen niks meer doet & kan als een grote 8R. Onze 8320R trekt de harrow net zo goed als deze alleen zit je als bestuurder veel comfortabeler. En met maar 16 ton eigen gewicht is het nou ook niet echt een geschikte trekker voor op de kuil. Hiermee ga je in ieder geval geen 960’s bij houden

Reacties

+1
JohnDeere5720
En wat was dan de reden om de 9360R te kopen en niet bijvoorbeeld de 8R of een grotere versie met 13.5liter?

Mooi met de verhalen er zo bij.
catfan55
@JohnDeere5720 deze trekker zat bij de machinepark wat we hebben over genomen van een andere plaatselijke loonwerker.
JohnDeere5720
@catfan55 Dat kan natuurlijk ook nog, het is dus een comfortabele trekker die lichtgewicht is, met de voordelen van een kniktrekker 😄
stijn-de-bock
Kan die zijn vermogen niet beter aan de grond krijgen door zijn even grote wielen tov de gewone dan?
+2
catfan55
@stijn-de-bock dat was onze eerste gedachte ook, maar dat voordeel blijkt niet zo groot als gehoopt. Onze 8320R op rondom dubbellucht (480 voor 710 achter) doet eigenlijk niet heel veel onder voordeze (rond om 620) ik denk als je er een 8360 of 8370R naast zet op rondom dubbellucht dat deze net zoveel in z’n mars heeft als deze.
stijn-de-bock
@catfan55 maar de knikker zal wel duurder zijn in aankoop dus eigenlijk geen aanrader.
+1
catfan55
@stijn-de-bock het is juist andersom. $ / PK is de kniktrekker goedkoper als een gewone wiel trekker
stijn-de-bock
@catfan55 daar schrik ik van,interessant om weten.
+1
930triplemaaier
@stijn-de-bock de kniktrekker is niet leverbaar met autopwr en aftakas is optioneel. Voorasvering is ook niet mogelijk dus dat verklaart een hoop.
@catfan55
Wat kost een 8320r dan zonder hef en voorasvering en met full powershift dan?
andre-huizingh
@930triplemaaier Is cabinevering wel mogelijk? Het lijken mij anders geen comfortabele machines zonder vering.
930triplemaaier
@andre-huizingh die active Seat stoelen van jd zijn heel goed die compenseren heel veel
deerefan
Quote Reactie van @930triplemaaier:
de kniktrekker is niet leverbaar met autopwr

nou las ik ergens dat daar bij de volgende generatie misschien verandering in komt 😄
930triplemaaier
@deerefan Ze moeten wel maar zij niet de eerste. Case kan al op kniktrekker tot 600pk een traploze bak (zf) leveren
+1
catfan55
@930triplemaaier JD test al 2 9R’s met vario’s. Komt vanzelf

Vanaf 2017 hebben de 9R’s TLS vooras vering. Wij hebben het ook, nooit weer anders.
930triplemaaier
@catfan55 hoe is die voorasvering dan? net als bij de 8000 met onafhankelijke wielophanging of net als bij de 7000 en 6000 serie dat de hele has geveerd is?
catfan55
@930triplemaaier TLS, dus hele as geveerd zoals bij de 6 & 7 serie

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 9360R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!