De eerste sleepslang combinatie van Ploeger Machines bv. In actie op de Zuid-Hollandse klei !Meer info/ foto's op: https://www.obedborger.nl/foto-s/landbouw/

Ploeger AT4103 (overige zelfrijders)

555 foto's van @Obed Borger

Obed Borger
De eerste sleepslang combinatie van Ploeger Machines bv. In actie op de Zuid-Hollandse klei !

Meer info/ foto's op: obedborger.nl/foto-s/landbouw/

Reacties

mike_v
Ook ver van de deur dan?
930triplemaaier
Veel te hoog trekpunt en waarom moet alle mest door de verdringerpomp van de driewieler? De mest gaat zo vanuit de arm de tank in. Omdat je tegendruk moet houden op de slang doe je nu de klep een klein beetje dicht voor de benodigde tegendruk. Als de mest door de arm heen en dan direct naar de bemester gaat heb je meer tegendruk dan dat het zo de tank in gaat. Ook hoef je dan geen verdringerpomp aan te drijven
Michiel 6280
@930triplemaaier ik ken niets van sleepslangen maar is dit niet voor buffer om mooi te kunnen draaien?
930triplemaaier
@Michiel 6280 die buffer is idd voor het keren zodat je dan door kan pompen. In het begin van de volgende gang rij je dan wat harder totdat de tank weer leeg is. Maar omdat je op het eind van de slang nog wat tegendruk moet hebben om het wokkelen tegen te gaan als je de slang zijwaarts trekt doet men de klep een klein stukje dicht. En waarom de weerstand die de bemester heeft daar dan niet voor gebruiken? En het scheelt ook weer slijtage van de verdringerpomp en het scheelt diesel. Dan hoef je de verdringerpomp alleen maar te laten draaien om het buffervat leeg te pompen
hobbyboer
Quote Reactie van @930triplemaaier:
Veel te hoog trekpunt

Waar ligt het trekpunt dan?
Voor de hoogte ligt die toch bij het begin van de slang?
(Er van uitgaande dat die arm star is en de opklapcilinder op druk blijft staan)
930triplemaaier
@hobbyboer de arm kan vanaf een bepaalde hoek vrij naar boven scharnieren waardoor je trekpunt bovenop de tank ligt. Het gevolg door dat hoge trekpunt is dat in de verste hoeken door het harde trekken en de grote hoeveelheid rek in de slang je wiel in de buitenbocht van de grond tilt en dan staat te slippen.
Noorderling
@930triplemaaier
Wat zou de aslast zijn van de achteras doen, doet het voorwiel uberhaubt nog wat met 400 meter sleepslang op bouwland? Enige voordeel tegenover een grote tank is dan 12meter werkbreedte en kopakkers niet kapot gereden. dan houdt het ook gauw op.
930triplemaaier
@Noorderling voor de akkerbouw vindt ik em te zwaar en door het hoge trekpunt kun je ook niet zo laag laag in bandenspanning omdat je in de bocht op de kopakker de trike toch bekoorlijk op 1 oor trekt. Met volle buffer tank en bemester zit je ook al rond de 18 ton waarvan 12 ton op de achteras. In combinatie met de hogere benodigde minimale bandenspanning is dit voor mij een no go
mdoornekamp
Trekpunt is bij de Verveats ook wel zo hoog dacht ik.
930triplemaaier
@mdoornekamp klopt is dezelfde arm en constructie voor zover ik kan zien
fendt308-driver
@930triplemaaier heb deze nog niet zien spinnen.
Wel mooi makkelijk met hekkenpalen

(klik om te vergroten)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ploeger AT4103 (overige zelfrijders) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!