De 8006 uit zijn winterslaap gehaald voor deze beton blokken. Gaan wel richting de 1,1ton de baal. Ongeveer 32% ds. Helaas het weer zat niet mee met deze 9 ha, er was anders voorspelt. Blijft een gok

Deutz-Fahr Meerdere

De 8006 uit zijn winterslaap gehaald voor deze beton blokken. Gaan wel richting de 1,1ton de baal. Ongeveer 32% ds. Helaas het weer zat niet mee met deze 9 ha, er was anders voorspelt. Blijft een gok

Reacties

BEboer
Gisteren vierkante baal id mengwagen gegooid 5e snee 2017 denk 25%DS woog toch maar 800 kg dus denk dat dit ook maar zo iets zal wegen
mf 6150
@BEboer
Hoorde ze hier ookal over een ton de baal, die Kuhn persen kunnen heel strakke balen maken
+1
@mf 6150 persen op 200 bar 1,35 cm diameter ipv de standaard 1.20. Vaste perskamer ook
+1
@BEboer nee, want ik heb 600kg gewicht achterin. Normale snede is 800 kg 40/42%ds. Bij een steltonplaat van 1,2 ton krijg ik de achterkant los. En dat lukte nu ook soms. Dus richting de 1,1 gaat hij zeker. Maar pak hem beet 1 ton
dx11
@BEboer hier vandaag 34 balen geladen op de vrachtwagen, woog met elkaar ruim 33ton
+2
Mooi sleuren dan aan 12 ton 💪🏻💪🏻
jasper-santing0
Regenwater erin of gewoon niet gedroogd?
+1
@jasper-santing0 gemaaid met zon. Toen we klaar waren met maaien uur of half 3 dinsdag was de zon weg. En hebben we nooit weer gezien. Ook nog goed dauw gehad dus moest van de wind en schudden drogen
+1
jasper-santing0
@Deutz 8006spezial Zelfde als hier dus, maar liever zo dan regenwater erin.
+1
newholland-
@Deutz 8006spezial was ook nog is veel te koud dat werkt ook niet echt mee.
jelle-boonstra
Dat is 'balen'
@jelle-boonstra ja kasteeltjes bouwen he
+1
Is het geen nadeel dat je met zo'n kar altijd met 2 trekkers moet zijn? Want deze pik je niet zomaar even af in het land denk ik.
dx11
@Deutz-Fahr-Rijder is toch veel makkelijker zo?
+1
HJ_
@dx11 wel altijd mannetje en trekker meer nodig.. hier begint de 1 al te halen als de ander nog aan het persen is.. als persen klaar is komt de ander met nog n wagen bij rijden. Dan gaat het zeker wel stuk sneller ja.
@HJ_ rijden jullie altijd met dubbellucht over het grasland? Hoe gaat dat, snijden ze er erg in of valt het allemaal wel mee? Ben aan het oriënteren voor een kar maar banden is snel de beperking..
HJ_
@ronald-deutz-fahr ja doen het altijd zo.. land op afstand laad ik hem altijd rond vol en dat gaat prima.. ben nog nooit in moeilijkheden gekomen en ook niet dat je met de volgende snede precies ziet waar je gereden hebt..
@HJ_ ja staat een mooi vrachtje tussen je foto’s, niet te bang dus 😉👌🏻
+1
HJ_
@ronald-deutz-fahr ja van de week wogen ze 650/700 kg stuk en dan met wagen erbij komt het totaalgewicht zo op 25 ton..
@ronald-deutz-fahr hier is een dubbele banden wagen niet mogelijk. Krijg je nooit weer uit het land. Oriënteren op een leuke gebruikte met 700 banden, maar die zijn er vrij weinig of nog veeeeel te duur
johndeere6230
Quote Reactie van @HJ_:
wel altijd mannetje en trekker meer nodig

Ligt eraan hoe je het voor elkaar hebt toch? Als je in de hef een pin hebt en zo'n slof onder de dissel van de wagen kun je jezelf heel prima redden volgens mij, of zie ik dat verkeerd?
@johndeere6230 geen hef op de shovel😉 en met voorlader zie ik veel die een frontgewicht achterin hebben
johndeere6230
@ronald-deutz-fahr

Valt ook vast wel wat te maken 😜

Nee gekheid, voor een shovel is het lastig ja
@dx11 je kan eigenlijk niet in je eentje beginnen.. met schamelwagen doe je m achter de shovel/trekker en je kan je redden, als de ander nog aan het persen/melken/eten/voeren etc is.
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr ja een schamelwagen achter de shovel is ook alleen mogelijk bij een automaat trekhaak. Anders blijf je 10keer passen en meten
+1
@Fendt926Driver had ik niet over na gedacht eigenlijk..
Al is dat wel op te lossen door een spiegel te maken boven de trekhaak..
Noorderling
@Fendt926Driver
Spiegel achter op de motorkap werkt ook goed. Als het oog in de trekhaak valt, kan de pin wel op het trekoog staan, keer stuur heen en weer en valt hij er ook in. Met een goede veer aan de trekboom is dat zo gefixt.
Zon automatische pen werkt wel mooier, alleen moet je er voor remleiding en verlichting ook nog af als je op de weg moet.
@Noorderling automatisch is wel vrij duur voor die paar keer balenrijden, als je alles in de balen doet word het al anders natuurlijk.. of zelf een hydraulische maken dat je ook kunt loskoppelen in het land 😉
+2
oanejorrit12
@ronald-deutz-fahr onze loonwerker heeft spiegel op de motorkap, en dan een stuk touw aan de pen. En die door het raam dan hoeven ze er nooit uit
+1
Nickvg
@oanejorrit12 touwtje aan de pen is ideal. Gebruik ik ook op onze renault. Met karren omwisselen moest mn vader met de mf er nog uit om de trekbek open te gooien terwijl ik gewoon kon blijven zitten 😂
@Fendt926Driver dat valt enigszins mee, je moet even feeling krijgen met je dissel en aanpik bek. Maar dat is met alle *werkzaamheden* zo. De eerste keer is altijd anders als de laatste 😜.
+1
Fendt926Driver
@Deutz 8006spezial mijn ahlmann heeft en gegoten achterblok met een ingegoten trekbek.
Die breekt alle dissels af.
Voorop nu wel een trekbek gemaakt maar veel werk om een volle kar aan te pakken.
Dus hier altijd met 2 man balen halen.
+1
@Deutz 8006spezial haha, laatste keer weet je nooit he, en als je maar oud genoeg word denk je vanzelf terug aan de jonge jaren 😂😂
Maar alle begin is moeilijk indd 😂
@dx11 nou wij hebben allemaal schammelwagens, oude vrachtwagen aanhangers. Waarvan 2 op dubbellucht, 1 op supersingles en de andere op brede kraanbanden. Die laatste nemen we het liefste mee als we in nat land of rondom huis balen moeten laden vanwege het mooie rubber wat eronder ligt. En de andere zijn weer fijn omdat ze lekker lang en groot zijn. Maar zo'n kar hebben wij persoonlijk nog nooit echt zien zitten. Vandaar mijn vraag ik was benieuwd hoe anderen daarover denken.
dx11
@Deutz-Fahr-Rijder met zn 2en gaat veel rapper als alleen
@dx11 ja daar heb je helemaal gelijk ik, maar mijn vader staat er vaak alleen voor. Alleen nu ik een jaar mijn rijbewijs heb kunnen we rond schooltijden steeds meer dingen samen doen, en dan gaat het inderdaad veel sneller. Maar met schammelwagens kan je ook met 2en werken natuurlijk en met zoiets moet je haast met 2en zijn.
@Deutz-Fahr-Rijder de reden hiervoor is: we maaien altijd zoveel wat de dag erna tussen melken weg geperst kan worden. Er is 1 op de pers, de ander harkt er voor uit en voert thuis+ melken. Dan is tegen de tijd dat de pers chauffeur thuis is de ander ook geheel klaar en kan je savonds nog een paar vrachten halen. Trekkers genoeg dus als hij een dag nutteloos voor de kar staat, maakt ons weinig uit.

Zijn wel aan het oriënteren op een schamelas wagen. Maar ons motto was de afgelopen jaren dat de stal tip top moest worden, en nu ligt het programma bij erf verharding. Machines zijn bij de tijd dus geen behoefte aan *nutteloze* inversteringen.

Vorig jaar wel een wagen gehuurd met de eerste snede, vanwege tijd gebrek. Dan kan je de pers net niet bij houden met weg rijden van balen.
@Deutz 8006spezial oke, er zit dus een hele logica achter. En daar was ik benieuwd naar of er een speciale reden achter zit. En dit werkt nog beter ook misschien op veen of maakt dat niet uit? Want jullie zitten toch op veengrond?
+1
@Deutz-Fahr-Rijder hahah ja, vind ik wel mooi om iets uit te leggen. Of het beter werkt weet ik niet, wel weet ik dat je de wagen constant verplaatst en dus niet weg zakt. Bij die wagen die ik vorig jaar huurde, vulde ik hem achter op het perceel voor de helft, en zette hem dan vlak voor de dam( daar ligt over het algemeen veel meer boven grond) en vul hem daar af. Als je hem in het perceel zelf in een zachte plek afvult krijg je hem er niet meer weg
@Deutz 8006spezial pfoe de pers bijhouden.. hoeveel pers je er in een uur?
Jullie zijn dus altijd met minimaal 2 man als er balen geperst worden?
Hier weleens achter de pers aan begonnen te laden, bij 4 kante pakken van bijna hooi is dat niet te doen om bij te houden 😅
HJ_
@ronald-deutz-fahr vierkante pakken persen gaat ook veel sneller. En ronde balen kun je ook veel sneller laden.
@HJ_ ronden laad sneller omdat je niet haaks op het pak/wagen hoeft te staan? 4 kanten kan ik dan weer 2 op elkaar laden/lossen, of al setjes van 2 in het land maken als de kar nog onderweg is..
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr bijhouden werkt vaak ook niet omdat je het hele perceel dan ook wel 14 keer over rijden moet. Als alles geperst is kun je rondon een kar deze meestal al wel vol pakken Zou kunnen met een kraan voor de kar en dan draaiend oppakken en ook direct al door rijdend
+1
@Fendt926Driver ligt puur aan wie jij aan het persen hebt, ik hoef niet rond te rijden. Wij mikken de balen altijd zo veel mogelijk op de kopakkers neer.
+1
Fendt926Driver
@Deutz 8006spezial de laatste 35 balen die ik opgehaald heb komen van mijn 4ha grote perceel met 17 hoeken en 8 kopakkers......
Niet overal is alles vierkante percelen.
Maar ik weet als geen ander als je het zelf doet krijg je het zoals je het zelf wilt
@Fendt926Driver drainage er in neem ik aan? Of ook greppels. Anders wagen ergens midden in parkeren
Fendt926Driver
@Deutz 8006spezial alleen drainage. Kan er nu overal wel mee riijden.
Maar op de kar van de buurman zetten we er maar 4 op en 1 in de klem en weer afladen bij huis.
We zijn nog niet echt gespecialiseerd in balen....
@Fendt926Driver 4 wat, in de rij of totaal? Wij rijden normaal met 14. Dit spul was zwaar genoeg, dus maar 11 per vracht
+1
dx11
@Deutz 8006spezial hier nu ook enkel geladen, normaal 32 er op, nu maar 16. Kilo's zat al 🙈
@dx11 op dubbelluchten? Ook veengrond toch, net als bij @Deutz 8006spezial
dx11
@ronald-deutz-fahr nee, gewoon leem
@dx11 leem? Zand op leem?
+1
dx11
@ronald-deutz-fahr ja, leemig zand. T meeste is wel zand. Maar dan wat minder draagkracht
Fendt926Driver
@Deutz 8006spezial 4 totaal.
De balen waren niet zo heel stevig.
Dus 4 middenop en geen sjorbanden erover en met 150m waren we weer bij de losplek
@Fendt926Driver Aa juist zo ja, kom maar een dagje trainen bij ons, balen genoeg 😂
@ronald-deutz-fahr gemiddeld weg een 35 in een uur

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Deutz-Fahr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!