Foto van een Krone Titan. Foto is geplaatst door Derkmax op 09-05-2019 om 22:45:36, met 42 reacties.

Krone Titan

51 foto's van @Derkmax

Derkmax
Foto van een Krone Titan

Reacties

GROENEDEERE
Hoe bevalt deze wagen?
We zijn langzaam en voorzichtig op zoek naar een opraapwagen voor Achter de agrtron 150 en houden alle opties open behalve schuit en taarup
+2
mdoornekamp
@GROENEDEERE dit zijn degelijke en goede wagens. Klant van mij heeft er ook 1. De invoer is bijna gelijk aan een Mx 310. Wagen snijdt ook erg goed. En al onderhoudsvrije pick up zonder curvrbaan.

Er is nog een iets grotere R54. Maar deze R50 is vaak wat goekoper. En een grote wagen is toch zinloos als het land om de deur ligt. Al denken de meeste veeboeren dat een opraapwagen zo GRÓÓT mogelijk moet zijn.
+1
Derkmax
@mdoornekamp Mooi dat je bevestigd wat ik ook dacht. Mooie grote rotor en 35 messen. Heb land inderdaad bij huis liggen, dus grootste bak is niet nodig.
+2
Fendt926Driver
@mdoornekamp oh alleen loonwerkers mogen grote opraapwagens hebben omdat??????
Hier 1e snede 10m achter de kuil met 26m3 strautmann 1 wiers laden naar achter en over straat terug komen.
Met 40m3 schuitemaker heen er terug en de kuil op.
Geen jaar en snede is hetzelfde hoe kom je dan elk jaar uit?
Buitenwiers kan ik 9 van de 10 keer in 1 keer rond opladen.
Waarom moeten boeren dan kleinere karren hebben?
De logica ontgaat mij even
+1
MRVNDT
@Fendt926Driver heb nu ook upgrade gedaan van 23 up 34 kubik. Eigenlijk wilde ik zoiets as 28 kub. Dus deze is bitje te Groot voor mij. Maar... beter 90% vullen en materieel heel houden dan en kleine wagen extreem vol gooien. Grote wagens bij boeren find ik goed. Sneller klaar ermee.
+4
mdoornekamp
@Fendt926Driver ik heb ook maar kleine wagens. Gelukkig wel moet ik zeggen. Met grote wagens schiet je kostprijs omhoog en capacitiet is nauwelijks hoger. Trekker moet ook veel zwaarder, anders kom je de bult niet op. En dikke sporen rijden hier op de slappe klei.

Aantal wiersen wat erin kan verschilt toch per snede en per boer verschillend. Ik zie op het Web ook genoeg 3 assers rond rijden. En dan lossen op een kuilplaatje van 6 meter breed en 25 m lang. Dat is gewoon prutsen
Noorderling
@mdoornekamp
Een grotere wagen geeft wel veel rust op de kuil, ondanks dat de capaciteit niet perse hoger is.
Ook wel eens een rondje geladen op nieuw ingezaaid land en vervolgens lossen. Als je dan met 2 wagens rijdt, staat er altijd 1 te lossen. 1 op afstand en een dichtbij werkt ook niet, moet je soms tegelijkertijd lossen en is diegene dichtbij is er zo weer.

Laatste meter bak is niet zoveel duurder, en een grotere wagen minder vol doen is makkelijker dan andersom. Als je genoeg tijd hebt om vast te rijden, heb je ook wel grip om die paar ton extra gewicht omhoog te drukken.
mdoornekamp
@Noorderling je hebt wel gelijk met goede argumenten

Maar valt mij altijd tegen hoeveel zwaarder een grote wagen trekt. En met op een perceel dicht bij rijden we vaak met 1 wagen bij een klant . Dan heb ik liever 5 x per uur een vrachtje, dan 3 x per uur 2 ha gras in 1 keer
Fendt926Driver
@mdoornekamp mijn rekenen is niet alles maar bij 15kmh laden rij ik 15000m per uur.
Heen en terug een wiers laden is 1500m gras dat duurt 10 minuten. Dan naar de kuil en lossen dat zou dan 2.5 min mogen duren bij 5 vrachten per uur en geen transport meters.
Dan kan 5 vrachten per uur toch nooit?
Op zijn best meest ideaal kan ik 4 vrachten per uur laden meer niet
stannetje96
@Fendt926Driver 1500 m is een 10e deel van die 15000. Een 10e deel van een uur is nog altijd 6 min pure rij tijd. Komt dan nog wel het opstarten en keren bij waardoor je waarschijnlijk wel weer dichtbij de 10 min komt
Fendt926Driver
@stannetje96 ahh kijk. Daar zat mijn fout in de berekening
+1
dx11
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
rij ik 15000m per uur.Heen en terug een wiers laden is 1500m gras dat duurt 10 minuten.

100minuten in een uur. Heerlijk heerlijk
Fendt926Driver
@dx11 hoezo. Een dag duurt hier 24 uur...

En dan komt de nacht nog.....
dx11
@Fendt926Driver 15000m per uur, 1500 per 10 min. Kom ik op 100min per uur
mdoornekamp
@Fendt926Driver vorige week woensdag op donderdag heb ik 39 uur op de trekker gezetten. Hoe reken je dat dan.

Gelukkig zat ik op een john deere
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
woensdag op donderdag heb ik 39 uur op de trekker gezetten.

Dat reken ik als idioot.
De laatste die mij hier zei dat hij al 28 uur aan het balen wikkelen was heb ik direct het erf af gestuurd en die loonwerker hoeft ook nooit weer.
Ik wil veilig werk geen mensen die idioot willen doen.
Je zult maar iemand raken door onoplettendheid. Dat vergeef je jezelf nooit
mdoornekamp
@Fendt926Driver Woensdag liep wat uit. En donderdag ook vol gepland. Gelukkig hoefde alleen ikzelf door. Andere chauffeur wel gewisseld.
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Dat reken ik als idioot

Dus als er regen komt en het oprapen loopt uit dan stop jij s avonds op een keer dus en ga je de volgende dag verder?

Ben vorige week woensdag s morgens om 7 u begonnen met rapen bij de loonwerker, toen tot s avonds 10 u bij andere bezig geweest, opraapwagen mee naar huis genomen en s nachts thuis aan de gang gegaan tot donderdag ochtend 11 u, even tussendoor half uurtje powenap gedaan, kuil afgedekt, precies voor de regen, daarna gegeten en weer naar de loonwerker gegaan, mest strooien tot 5 u donderdagmiddag.
Al met al een leuk dagje 😅

Gaat prima zolang je het maar niet wekelijks/ dagelijks hebt, al zou het dan op een keer een ritme worden waarschijnlijk
+1
Fendt926Driver
@johndeere6230 ik regel dan wagens bij of mijn hakselaar wordt er bij gezet.
Ik ben 1 keer s morgens om 3 uur begonnen omdat ik koekalverij had en toch al wakker was en dacht voor het melken kan ik nog 3 vrachten halen.
Perceel op 12km afstand en ruim 1 uur per vrachtn 2 lossen op de kuil en de laatste laten staan en melken van half 7 tot 9. Toen was mijn vastrijder er ook dus weer begonnen maar s middags rond 4 uur begin je dan op de 6 km lange rit op een 2 baans weg wel iets in te dommelen met 35 graden en 20 ton op straat.
Dat risico is het mij niet waard.
Mijn kameraad met zijn vriendin zijn doodgereden door een vrachtwagen chauffeur die 21 uur achter het stuur zat en in slaap sukkelde en op de snelweg door de vangrail denderde vast voor zijn wagen waar hun in zaten....
Die man reed nog maar 21 uur.....
En dan 39 uur zou wel kunnen ?????????
mdoornekamp
@Fendt926Driver extra wagens waren niet beschikbaar vorige week. Toen draaide gewoon echt alles wat een pick up heeft
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp maakt mij geen bal uit.
Ik blijf het onverantwoord vinden.
Na 30 uur wakker is niemand meer scherp dus grotere kans op ongelukken. Dat is mij een kuil gras niet waard.
johndeere6230
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
ik regel dan wagens bij of mijn hakselaar wordt er bij gezet

Dat was vorige week hier in de buurt in ieder geval ondenkbaar, zo'n beetje alles waarmee je gras binnen kon krijgen draaide, omdat het zo gruwelijk zwaar ging en er veel vanaf kwam.

Ahzoja, dan ga je er ook wel anders tegenaan kijken, dat snap ik. Lange afstandritten worden dan wel gevaarlijker ja, hier was het enkel om huis
+1
MRVNDT
@mdoornekamp 39 uur Ik vind niet zo wild. Ik doe HEEL vaak 24 uur en dat is maar plus een halve dag. in werkplaats of op het land. Er zijn zoveel tips en middelen om wakker te blijven. goede voeding en tussendoor een half uur powernap. als het licht is, is dat sowieso geen probleem.alles mogelijk.

maar ik denk dat als je ouder wordt, er geen energie of verlangen voor is. zo vol gas op jonge jaren . Later komt familie erbij en dan is dat belangrijker.

Maar ik zeg steeds bij : Alles is grappig totdat er iets slimmers gebeurt.
+2
CaseCS130
@MRVNDT Toch heeft @Fendt926Driver zeker wel een punt hoor. Als jij je op de openbare weg begeeft terwijl je oververmoeid bent neemt het risico op ongelukken behoorlijk toe. En het probleem is dat je daar ook andere onschuldige mensen die niks met jou lange dagen of werk te maken hebben ernstig mee kunt verwonden of doden. Het is niet voor niks dat er in de transportsector strenge regelgeving rond rijtijden is met bijbehorende controlemiddelen. En je kan er vergif op innemen dat die regels voor ons ook komen als mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en er te veel ongelukken gebeuren door oververmoeidheid.
MRVNDT
@CaseCS130 ja ben ik met je eens 👍
mdoornekamp
@Fendt926Driver vorige week vrijdag het laatste met halve vrachten omdat de bult 4.5 meter hoog was . Perceel naast de bult. 9 minuten per vracht.
@mdoornekamp hoe was het gras in Groningen? Hier was het glad de bult op wou slecht, trekker begon erg makkelijk te slippen op de beton als daar wat gras op was geweest..
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ja hier net zo. En veel massa in de wagens. Dus viel niet mee om hoge bult op te komen
930triplemaaier
@Noorderling 4 jaar terug was het verschil tussen een rapide 7800 en 8400 geloof iets van 5000 euro. Omdat behoorlijk wat land op afstand lag voor de 8400 gegaan. 5000 euro lijkt veel maar op de totale aanschafprijs valt dat wel mee en je neemt 15 procent meer mee. Daarbij kun je zoals al gezegd makkelijker minder mee nemen dan wat extra. Bij de boerderij werd altijd zo geladen dat we weer bij de kopakker of landpad uit kwamen. Maar als je op afstand zit tellen de voordelen van de grootte zwaarder. als je met de 8400 15 vracht op afstand doet zul je met de 7800 al ongeveer 18 vracht moeten doen. en ben je toch al snel anderhalf uur langer bezig.

en of een grotere wagen meer rust op de kuil geeft ligt aan de situatie. als je een kuil hebt waar je niet tegelijk aan kunt rijden en lossen ben ik dat zeker met je eens. Als je een kuil hebt waar de trekker met ladewagen vooruit op rijdt en er aan de andere kant weer af rijdt of je kuil is breed genoeg om naast het lossen nog aan te kunnen rijden dan is een grotere wagen ook minder noodzakelijk
ford8630power
@GROENEDEERE traktorpool.nl/details/Laad-silagewagen/… Deze heeft hier in de buurt bij een boer gelopen, is ingeruild voor een grotere omdat ze nu meer land op afstand hebben.
+1
CaseCS130
@GROENEDEERE Ik zag van de week een nette super vitesse cfs 350x ergens staan online. Dat lijken mij ook hele mooie wagens.
edit: Deze was het : tractors-and-machinery.nl/item/541503/…
+1
mdoornekamp
@CaseCS130 dit zijn goede wagens. De oudere types hebben ketting aandrijving van de rotor. Later kregen ze gesloten tandwielkast.

Wagen kost nog wel een paar centen denk ik.
Valtrapowerr
@mdoornekamp de 01 hebben nog wel (deels) ketting, 02 is volledig cardan
Derkmax
Heb hem net gekocht, kom er later op terug
basia
Pracht combi ; mooie stal ook , Hollema ?
Derkmax
@basia ja goed gezien !
MRVNDT
@Derkmax een hollema stal staat hier in de buurt in Duitsland ook ! Mooi gebouwd
Fordje4830
Op werk een titan r/54 gl. Ooit jong 2e hands gekocht. Word voornamelijk met de lichtere snedes gebruikt. 1e en 2e snee worden voornamelijk gehakseld.

(klik om te vergroten)

Op werk een titan r/54 gl. Ooit jong 2e hands gekocht. Word voornamelijk met de lichtere snedes gebruikt.
+2
Derkmax
Update

(klik om te vergroten)

Update : wagen bevalt erg goed. Laadt goed, snijdt goed en vraagt niet veel vermogen. Valt ook nog wel mee wat erin gaat.
CaseCS130
@Derkmax Mooi dat het goed bevalt. Hoeveel ha. heb je er mee gedaan?
Derkmax
22 ha met heul veul gras.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Krone Titan ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!