Gisteren weer eens aangehaakt in Schoondijke. Prijs zat er niet in helaas.. Foto is geplaatst door Zeemees op 27-05-2019 om 10:09:46, met 24 reacties.

New Holland TS 115 A

214 foto's van @Zeemees

Zeemees
Gisteren weer eens aangehaakt in Schoondijke. Prijs zat er niet in helaas.

Reacties

+1
Zeemees
Foto door onze huisfotograaf @joey-bertram
valmet6400power
Hoeveel pk blaas je eruit met de pomp los?
Zeemees
@valmet6400power 150 of zo? Zou hem eens voor de waterrem moeten zetten dan.
Op deze foto lijkt het overigens extremer dan dat het is, was bij de proeftrek en dacht laat ik eens vanuit z'n 8 vertrekken 😬
valmet6400power
@Zeemees
Ik heb ook geen idee haha. Onze 4 cilinder turbo vlamt er ook 160 pk op de stomp uit! 🔥
Dan zou ik zeggen dat jij met een 6TI daar wel overheen gaat toch? Ja bij een proeftrek kun je wel een gok wagen wat betreft versnellingskeuze, die mag je toch overdoen als je bij de 50 meter stilvalt 😄
Zeemees
Quote Reactie van @valmet6400power:
Onze 4 cilinder turbo vlamt er ook 160 pk op de stomp uit!

De Valmet? Heb wel al vaker gehoord dat daar aardig wat uit valt te halen, zelfs uit die 3 cilinders geloof ik. Maar ligt ook wel veel aan welke pomp er op zit denk ik.
De tsa heeft al eens voor de waterrem gestaan, toen gaf ie maar 100 pk op de stomp geloof ik, toen is ie op 145 gezet voor trekkertrek, en daarna netjes op 115 afgesteld. Nu geef ik hem zelf voor trekkertrek een beetje bij, dus weet niet precies.
ford8630power
@Zeemees
Onze gechipte 6125 heeft 151pk en 1200Nm op de stomp bijna zonder rook, en met boost 30pk meer. Is in het dagelijkse werk ook best makkelijk
valmet6400power
@Zeemees
Ja klopt, daar hangt een Bosch lijnpomp aan. Heb wel vermogens gehoord van 3 cilinder turbo's en van onze dan, en van 6 cilinder turbo's en eigenlijk allemaal komen ze met de brandstofpomp los tot +60% van hun motorvermogen op de aftakas. Onze 6400 bijvoorbeeld van 95 op de motor naar 160 pk op de stomp en een 8400 van 140 pk op de motor naar 245 pk op de aftakas. Snap niet dat Valmet niet de brandstofpompen met dergelijke opbrengsten er evengoed opgezet heeft aangezien het niet bevorderlijk is voor je hele trekker.

Heb je niet bijgehouden hoeveel slagen je hem gegeven hebt sinds die 100 pk? Dan kun je ongeveer wel uitrekenen hoeveel pk die extra levert per slag aan de pomp. Aangenomen dat het vermogen ongeveer lineair groeit. Maar die laatste 10 pk helpt je ook niet, maar wel als je 150 pk hebt in plaats van 115 😄
geertyb0y
@valmet6400power valmet heeft altijd de grootste plunjers gebruikt die in een bepaalde pomp te krijgen is, dus bijv. 9,5mm in de bosch a pomp.
Voordeel hiervan is dat je de hoeveelheid diesel in een zeer kort tijdstip kunt inspuiten, en hierdoor krijg je dus een enorm felle verbranding
valmet6400power
@geertyb0y
Okee dat wist ik niet! Interessant 😄
Maar het gevolg daarvan is dan inderdaad dat bij het opschroeven van de brandstofpomp er nog meer diesel in de cilinder gepompt kan worden.
Loop jij daar met je Fordschroot ook tegenaan dat je te weinig diesel erin kunt krijgen? Of mis je de turbo?
geertyb0y
@valmet6400power mijn pomp levert standaard al bijna het dubbele wat een 4 cilinder a pomp zou leveren, maar met de turbodruk die ik nu haal kom ik wel diesel te kort om hem mooi lopend te hebben.
Zeemees
Quote Reactie van @ford8630power:
Onze gechipte 6125 heeft 151pk en 1200Nm op de stomp bijna zonder rook, en met boost 30pk meer.

Das ook niet verkeerd denk ik. In de basis wel dezelfde motor (6,7 liter 6 cilinder), maar stiekem nog best wat verschil geloof ik (vooral dat het bij de 115 nog allemaal mechanisch is natuurlijk).

Quote Reactie van @valmet6400power:
Heb je niet bijgehouden hoeveel slagen je hem gegeven hebt sinds die 100 pk?

Niet echt eigenlijk, is toen ook bij het mechanisatiebedrijf gedaan. Maar inderdaad zo rond de 150 zou ik denken en dat zou in principe wel mooi zijn in de standaard klasse (alleen jammer dat standaard nogal een ruim begrip is tegenwoordig).
valmet6400power
@Zeemees
Klopt ik heb ook jaren meegereden met echt "standaard", dus gewoon trekker de schuur uit, lucht uit de banden en wat gewichten voorop en rijden. Met 540/65 R38 achterbanden in de 4.5 ton. Maar we hebben maar één wedstrijd, thuiswedstrijd, waar een waterrrem staat en de pk limiet 10% boven fabrieksvermogen en de rest van de wedstrijden reden er ook trekkers mee met 140-180 pk want daar stond geen waterrem. Dan is het echt zuur als je dan vierde of vijfde wordt met 100 pk achter trekkers die niet meer standaard zijn.

Maargoed, drie jaar geleden ook maar is een keer de brandstofpomp losgegooid en dan opeens rij je gewoon op je 540 banden bovenin mee. En dan heb ik nog gewoon de cabine erop, en de hefinrichting en gewoon de verstelbare hangertrekhaak daar sleep ik mee. Dus lekker basis maar het feit dat je veel vermogen hebt en snelheid kunt maken compenseert dan weer een heel eind de 540 banden ten opzichte van 600 of 650's. Maar hebben helaas amper wedstrijden in Noord Holland.
Zeemees
@valmet6400power De winnaar van de 5,5 tot 6,5 ton gisteren reed de week ervoor nog boerensport, daar kan ik natuurlijk nooit tegenop.
Ga er over het algemeen ook maar van uit dat ik geen prijs ga hebben, dan kan het ook alleen maar meevallen 😜
valmet6400power
@Zeemees
Ja dat vind ik ook volledig onterecht, vooral als er geen waterrem staat. Eigenlijk moet de organisatie dan optreden maar dat is mijn mening. Ik rij ook alleen voor m'n plezier mee en ben ook niet van plan om banden te kopen speciaal voor trekkertrek of een trekhaak te maken etc. Het blijft een spelletje en als je (zeg met boerensport in standaard klasse) ten koste van alles wil winnen, mijn zege heb je.
+1
geertyb0y
@valmet6400power ik heb er ook geen probleem mee als ik gediskwalificeerd word, weet donders goed dat die van mij niet helemaal standaard meer is. Doe gewoon mee voor de mooi, niet om te winnen
Zeemees
@geertyb0y Dan ligt het ook al iets anders inderdaad. Bij ons in de buurt deed er ook altijd een Volvo sporttrekker mee in de standaardklasse (er was geen 6,5 boerensport, dus schreef zich maar in de standaard in). Paar jaar eerste geworden, maar 2 jaar terug werd hij chagrijnig toen hij de keuze kreeg of toeren terug, of diskwalificatie. Uiteindelijk toch z'n toeren teruggezet, toen kwam hij nergens. Ging hij de top 3 (100% standaard boerentrekkers) er van beschuldigen dat die trekkers niet standaard waren...
geertyb0y
@Zeemees Zoiets hou ik niet van, ook het missen van boerensport op sommige wedstrijden is de reden dat ik nog standaard rijdt. Maar het moet wel eerlijk blijven dan
valmet6400power
@geertyb0y
Hoeveel pk is jouwe standaard en hoeveel pk krijg je er maximaal uit? En grote inhoud motor toch?
geertyb0y
@valmet6400power standaard 90pk, in de latere types 100, hetzelfde blok met meer toeren geeft 125 pk.
Nou zal die ruim over de 300 gaan als het goed is.
6,6l 4 cilinder ja
valmet6400power
@geertyb0y
Jadenk! Zoveel? Zonder intercooler? En met standaard koppakking en koppeling?
+1
geertyb0y
@valmet6400power over de 4 bar turbodruk, dus vermogen moet er genoeg zijn, zonder intercooler ja, en aangepaste koppakking en koppeling, die houden ut anders niet lang vol
valmet6400power
@Zeemees
Ja dat vind ik ook volledig onterecht, vooral als er geen waterrem staat. Eigenlijk moet de organisatie dan optreden maar dat is mijn mening. Ik rij ook alleen voor m'n plezier mee en ben ook niet van plan om banden te kopen speciaal voor trekkertrek of een trekhaak te maken etc. Het blijft een spelletje en als je (zeg met boerensport in standaard klasse) ten koste van alles wil winnen, mijn zege heb je.
Bart steyr
Mooie pluim

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TS 115 A ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!