M.A.N 1900er!
Begin de jaren 90 bood Schlüter naast zijn bestaande gamma Super's met Schlüter motoren, ook Super's aan met M.A.N motoren. Die trekkers gingen qua typestelling gelijk lopen met de Euro Trac's die tijd, en kwamen op de markt onder 1300, 1400, 1600, 1700, 1900 en 2000. 
Alle trekkers hadden LS, met uitzondering van de 1300 en 1600 die ook kort aangeboden (en ook verkocht zijn!) zonder Lass Stehen..., euh LastSchaltung. 
En er was ook nog eentje die als Special de fabriek verliet, maar geen wijzigingen had met de bestaande modellen. 
En dat is deze op de foto!
Super 1900TVL-LS Special, de nummertje 001 van de 191 baureihe. Vanaf 002 verviel Special, en vanaf 006 verscheen er zelfs weer 2000 op de motorkap, maar niet als TVL en 8 cilinder, maar als LS met 6 cilinder. Toen de laatste van deze trekkers de fabriek uitrolde gingen na 5 maanden de deuren dicht...
Ende eines Area...

Schlüter Super 1900TVL LS Special

M.A.N 1900er!

Begin de jaren 90 bood Schlüter naast zijn bestaande gamma Super's met Schlüter motoren, ook Super's aan met M.A.N motoren. Die trekkers gingen qua typestelling gelijk lopen met de Euro Trac's die tijd, en kwamen op de markt onder 1300, 1400, 1600, 1700, 1900 en 2000.

Alle trekkers hadden LS, met uitzondering van de 1300 en 1600 die ook kort aangeboden (en ook verkocht zijn!) zonder Lass Stehen..., euh LastSchaltung.
En er was ook nog eentje die als Special de fabriek verliet, maar geen wijzigingen had met de bestaande modellen.

En dat is deze op de foto!

Super 1900TVL-LS Special, de nummertje 001 van de 191 baureihe. Vanaf 002 verviel Special, en vanaf 006 verscheen er zelfs weer 2000 op de motorkap, maar niet als TVL en 8 cilinder, maar als LS met 6 cilinder. Toen de laatste van deze trekkers de fabriek uitrolde gingen na 5 maanden de deuren dicht...

Ende eines Area...

Reacties

+1
eicher4048driver
Echt een plaatje!
schluterman
@eicher4048driver inderdaad een pareltje
noordhof
@schluterman zijn er nu nog onderdelen te vinden van al die modellen als de fabriek al jaren gesloten is ?
+1
schluterman
@noordhof de versnellingsbak is van zf daar kun je alles van krijgen en de motor is een M.A.N dus daar is ook nog alles van te krijgen. En als je er een met een schlüter motor hebt is er ook nog wel alles van te krijgen alleen betaal je gewoon de hooft prijs. Behalve als je een 8 cilinder schlüter motor hebt daar is niet meer van te krijgen.
Schluterfan
@schluterman

Jawel, alleen het basisblok en de krukas zijn niet meer aan te komen, de inhoud is dezelfde als bij de 3, 4 en 6, cil.
a3vandiejen
Mooi hoor.
Ik had van Wim B gehoort dat dit de enigste van de 1813 bauhrei was omdat deze de man motor heeft
Schluterfan
@schluter jan van samang

Dit is geen 1813 maar een 191. 1813 heeft geen lange spatborden en heb ik ook in het archief zitten.
Uni-Trac
Prachtig!
+1
olro 61
Prachtig, iedere Schlüter is weer anders.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1900TVL LS Special ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!