Foto van een Energic 645, waarvan de remklauw en de remblokken vervangen zijn.Soms weet je niet meer of je mag klagen, maar 20 dagen moeten wachten voor een ruil onderdeel... Dan vragen of ze de rembl

Energic 645

erik9831
Foto van een Energic 645, waarvan de remklauw en de remblokken vervangen zijn.

Soms weet je niet meer of je mag klagen, maar 20 dagen moeten wachten voor een ruil onderdeel... Dan vragen of ze de remblokken hebben, en als antwoord krijgen 'dat kunnen we niet zien aan de remklauw' (type en model staan op de doos) . 5 minuten thuis en de remblokken zelf gevonden via Google. Moet je dan denken, willen ze nu echt geen moeite meer doen?

Remblokken wel na 1 dag reeds in handen via andere winkel, dus vandaag weer wat tijd gestoken in het herstellen van nodig onderhoud waardoor hij weer perfect remt 😉

Voordeel is wel, geen wielen af te bouwen, niet op de knieën liggen rommelen, ze staan mooi toegankelijk op 1m30 hoog 😄

Remblokken zitten ook op de auto types van talbot, simca 1000 en op een Fiat argenta 2000. Allemaal autos uit de jaren 70

Reacties

+4
GROENEDEERE
Je zou het werk dus ook op de barkruk kunnen uitvoeren.
+1
basia
Herken de constructie ook van de eerste Fiesta , de schuine plaatjes , we deden de borgclipjes er wel anders in , gewoon recht insteken
Is het geen Girling remklauw
erik9831
@basia toen ik begon, dan was het bij mij de Renault 25 en ik denk de safrane die dit systeem hadden.

Op de onderste gaat het inderdaad er recht in (zo kende ik het ook), maar op het bovenste clip is het gaatje net te klein om het zo te doen.

Stond op de originele geen naam op, op de revisie is er ook niets op te vinden. Hydrokid staat er als enige op vermeld
+1
nielsve
En hier was er ene een paar weken terug aan het klagen dat hij al 6 dagen op een inhouds sensor van de spuit moest wachten.
ding legde wel heel de spuit lam op een nogal drukke periode
erik9831
@nielsve is het omdat we verwend zijn, met vandaag bestellen morgen geleverd... Maar het is inderdaad wel rot om 6 dagen te moeten wachten op een sensor die er voor zorgt dat je niks meer kan doen
nielsve
@erik9831 en de communicatie van de Nederlandse lmb liet ook wat te wensen over. We moesten er altijd zelf om bellen.
De eerstvolgende dag nadat de sensor stuk was was er al een nieuwe geleverd bij de lmb, maar die hadden ze bij de Nachtlevering blijkbaar nogal hard beschadigd. Kwamen we pas achter toen we in de namiddag er zelf heen belde.er was toen al wel een nieuwe besteld die met spoed geleverd ging worden maar op zaterdag nog niets.
Maandag nog niets gehoord en dan dinsdag maar op facebook gegooid. Toen ging het in een keer snel.
Onze Belgische MF dealer belde een half uur later om te vragen wat er aan de hand was, en nog eens een half uur later had hij geregeld dat er woensdag ochtend één bij hun op de zaak lag.
Uiteindelijk lag hij woensdag ochtend bij de Nederlandse lmb die hem dan na de middag is komen vervangen.

Maar we zijn idd wel wat verwend met vandaag bestellen morgen in huis 🙈
erik9831
@nielsve Metaleuven zal je ongetwijfeld wel kennen ?

Daar komen voor een afsluiting en als uitleg krijgen "we hebben het liggen, maar niemand kan laden op dit moment. We zullen bellen wanneer het klaar ligt vandaag of morgen!!!" 2.5 weken later eindelijk eens telefoon, met de melding 'uw bestelling ligt hier al een tijd klaar' 😢

Ik weiger op dat moment zelf te bellen.
nielsve
@erik9831 als je het niet direct nodig hebt kan je nog wel eens zeggen van kust em, trek er jullie plan maar mee.

Maar het is idd wel bijna altijd bij dezelfde. Maar daar ga je automatisch minder inkopen doen.
+1
john deere 7810
@nielsve @erik9831

niet altijd alles gaat van een leien dakje zeggen ze wel eens. Maar terug/opbellen is wel de kleinste moeite wat je kunt doen, Maar ook bij ons gebeurd het wel eens dat we vergeten zijn te bellen omdat het zo druk is, of bellen en er pakt niemand aan... Maar als het dan druk is dan leggen wij altijd het balletje bij de klant neer, bel met een uurtje of bel morgen even weer of het klaar is of het dat het onderdeel er is. Er komen op drukke dagen zoveel telefoontjes binnen, en als je er een koppel hebt gehad vergeet je gewoon dingen.
+1
erik9831
@john deere 7810 vergeten kan altijd, maar ik werk met verschillende leveranciers en ik kan je zo zeggen wie het altijd vergeet en wie het nooit vergeet. Voor de remklauw hadden ze 10 dagen gezegd, na 10 dagen ga je langs, krijg je als antwoord 'die 10 dagen moet je met een korrel zout nemen, we bellen wanneer klaar' na 15 dagen opnieuw geweest en is het 'ja nu duurt het wel lang, ik laat je morgen iets weten hoe en wat' op dag 20 is het 'ja die is er' wel iedere keer een andere medewerker aan de balie, zoiets is uiteraard ook al niet bevorderlijk.
john deere 7810
@erik9831

korte lijntjes en zeggen waar het op staat.
+1
nielsve
@john deere 7810 vergissen/vergeten is menselijk idd. Maar er zelf altijd achteraan moeten lopen/bellen als ze zeggen dat ze zelf bellen en je hoort er maar niets van wordt best frustrerend. En van een lmb die voornamelijk in aardappelen gespecialiseerd is verwacht je wel dat dat ze weten hoe belangrijk de sproeier is.
Wij hebben elke week 3 dagen nodig om rond te komen met de phytoftora bespuiting. Als je dan 6 dagen moet wachten, wordt dat voor ons extra kostelijk omdat we dan een keer extra moeten gaan spuiten met een kortere interval en duurdere middelen.

Maar de baas van de lmb heeft nog wel eens terug gebeld om hun excuses aan te bieden, en uit te leggen waar het juist fout is gelopen. Dat is ook toch al iets waard.
john deere 7810
@nielsve

Inderdaad die kwaliteit mag je verwachten tegenwoordig vind ik. Dat begreep ik ook al uit je verhaal inderdaad, We hebben ook een paar aardappelboeren als klant en die kunnen niet zonder spuit. Dan moet je als lmb zo snel mogelijk met een oplossing komen... ze mogen ook de onderdeelleverancier het probleem onder de neus schuiven toch? Die leverde het kapot aan. Op bepaalde momenten moet er gewoon even gas gegeven worden.
nielsve
@john deere 7810 ja klopt. Probleem zat ook voornamelijk bij de fabrikant en koerierdienst.
Van de week bij onze trekker lmb nog 2 stukken spuitboom besteld s'ochtends na dat er een draadstang was afgebroken waardoor de spuitboom tegen de grond was geflikkerd. Kort na de middag al telefoon dat de boomdelen er al waren. Dat ging dan weer enorm snel 🤣
Enige probleem was dat er (een Duitser denk ik) de verkeerde labels op de boom had geplakt want het waren 2 linkse die ze geleverd hadden terwijl het één linkse en één rechtse moest zijn.
De labels, en nummers klopte wel 🤷
+2
Towaberg
Staan idd mooi hoog en zijn makkelijk te controleren achter de beschermkap zo te zien. Mooi zo, je zal deze waarschijnlijk maar 1 keer moeten vervangen.
+1
erik9831
@Towaberg Ja dat denk ik ook wel, 1x en nooit meer 😂
+1
farmer1Z
Ja, Eric ik herken die remklauw en schijf die komen van een simca 1000 rallye 2 achteraan ik heb niet alleen een fendt farmer 1Z maar ook een simca 1000 rallye 2 gerestaureerd en ik kan je zeggen ik heb al die onderdelen op voorraad.Kom je volgende week zondag ook naar de rondrit in Rotselaar? @erik9831
erik9831
@farmer1Z als ik alles geregeld krijg kom ik ook naar Rotselaar om mee te rijden. Anders is het alleen komen kijken. Vrouw moet in de voormiddag werken. Kinderen kan ik eventueel kwijt bij de opa. Dan zit ik nog met een paar schapen die aankomen. Die man ging nog laten weten wanneer hij ging komen. Als dat namiddag is, geen probleem dan 😄

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Energic 645 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!