Landini 12500
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Landini 12500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Net buiten aan het rijden, pa heeft het nieuwe digitale fototoestel geprobeerd. resultaat goed bevonden
Laatste
Reacties
hij is net gewassen idd
heet dan Massey Ferguson
Zo'n 90/100 ofzo?
Is nog wel donders netjes!
Maar wat zijn eventuele aandachtspunten bij deze traktoren? Start die van jullie ook slecht in de winter? Ben nu bij 2 Landini 6-cilinders wezen kijken, en die startten beide slecht.
remmen hebben de neiging om te blokkeren (als ze al een heel eind ver zijn)
bij gebruik met zware beerbakken enz (die ongeremd zijn) kan 3e wel eens versleten raken (afkomen van 4e naar derde en remmen op de motor ->niet goed voor de syncromeshen
Voor de rest sterke mechanische trekkers, mocht je nog vragen hebben, stel gerust.
Dat slecht starten kan wel deels verholpen worden ja, grotere accu etc.
Tractor heeft de eerste jaren van z'n leven tussen de bietenrooier gestaan. Voldeed niet daarin, zijn draaicirkel was te groot. Daarna waarschijnlijk voor de kipper e.d. gelopen denk ik. Hij is na een aantal jaren (al vrij snel denk ik) verkocht aan de loonwerker z'n schoonzoon (de huidige eigenaar). Die heeft er altijd mee geploegd en gezaaid (15 ha. per jaar) op z'n akkerbouwbedrijfje. Hij had ook een kipper, maar dat was maar een 8 tonner ofzo
Dus voor de versnellingen ben ik niet bang.
Probleem is alleen dat we hem niet hebben horen lopen. De accu was namelijk leeg (hij had sinds april niet meer gelopen). En hij had er ook niet zo heel veel verstand, kon hem namelijk niet op de startmotor starten. Gelukkig gebruikte hij nooit Start- Piloot, de eerste eigenaar ook niet.
Ze zijn denk ik ook erg sterk ja. 13000 waar wij ook nog naar wezen kijken zijn was ook goed los, haha.
Maar zijn jullie tevreden van jullie 12500? Motorisch en hefinrichting?
hefinrichting: is met een inwendig ventielblok en 2 externe hefcilinders,hij heft onze vierschaar en schijveneg zonder problemen. Inwendige ventielblok is onlangs vervangen wegens slijtage, anders nog geen problemen mee gehad.hij heft eerder zijn neus in de lucht dan het niet kunnen heffen.
Ja, volgas op een koude motor wordt altijd afgeraden idd.
HIER een afbeelding van de achterbrug
De pomp van de lift moest wel nagekeken worden zei hij. Kan dit problemen geven of?
pomp van de lift die versleten is en/of ergens lucht zuigt kan problemen geven als de trekker stilstaat met de neus in de lucht. De pomp zit namelijk vooraan de trekker op de krukaspolie aangesloten (met een tussenas)Bij stilstaan kan er dus lucht in de pomp komen en dan moet je ontluchten... De oliepomp heeft bij ons een 10000 uur erop gezeten en op het einde kwam dit vaker voor => nieuwe pomp en probleem opgelost.
Wat hij kan bedoelen met er moet naar de pomp gekeken worden is dat de lift bij het heffen ( of op hoogte houden) van een zwaar stuk wat zakt en dan terug wat druk steekt om omhoog te gaan, dan zakt hij opnieuw wat en steekt hij wat druk enz... Dit wordt veroorzaakt door slijtage in de inwendig regelventiel. Hier valt bitter weinig aan te doen. het hoofdregelventiel is zonder dichtingen (as rechtstreeks in huis)en bij slijtage is het dus het volledige ventielblok te vervangen. kost ong 500 Euro voor volledige blok (kon gewoon besteld worden bij importeur (Matermaco was dit vroeger, nu kan niet meer rechtstreeks bij de importeur gekocht worden denk ik door Nagel dus de dealer zal er nog zijn marge op moeten hebben dan...
Dus zijn hefcapaciteit die laag is =pomp. Het zakken en opnieuw omhoog steken en dergelijke = regelventiel.
1e: aantal uren
2e: pomp van de lift die versleten is
3e: wat hij kan bedoelen me er moet naar de pomp gekeken worden
4e: dus zijn hefcapaciteit die laag is
Had 't er gister nog met m'n oom over, die zei dat een motor met lange slag juist beter start? Omdat je meer kracht in je slag hebt.
De problemen met de pomp van de lift hebben wij ook gehad met de Landini. Die zoog valse lucht aan, was ook erg vervelend. Maar dat ook weer zo opgelost. Hoop dat dat bij deze ook zo is.
De Landini (reeds 30 jaar onze) dealer zit hier vlakbij. Onderdelenvoorziening is dan ook geen enkel probleem gelukkig
De trekker waar u over spreekt, heb ik gekocht.
We zijn volop bezig met deze in orde te zetten.
Het probleem met de pomp is opgelost, pomp was versleten. Nieuwe eronder geplaatst en het was opgelost.:-)