Na bijna een jaar en een half, de S450 op zijn plaats om aan de restauratie te beginnnen. Fase I, de technische kant. De versnellingsbak maakte een zingent geluid, ook in neutraal, waarschijnlijk het

Schlüter s450

Schluterfan
Na bijna een jaar en een half, de S450 op zijn plaats om aan de restauratie te beginnnen. Fase I, de technische kant.

De versnellingsbak maakte een zingent geluid, ook in neutraal, waarschijnlijk het lager van de hoofdas aan het einde van zijn latijn... Ook het kroonwiel en het aandrijvende tandwiel ervan hebben hun beste tijd gehad. Ooit de tanden afgebroken en opgelast. Daar komen dus andere in. En een snelgang of course...!

Reacties

Sojaboontje
Radiateur lijkt nog vrij nieuw anders.
Sojaboontje
@Sojaboontje Of komt dat alleen omdat hij zwart is😅
Schluterfan
@Sojaboontje

Nee, tis geen originele. Ik heb er wel een liggen, en die komt er dan op. Maar eerst maar eens testen of dat ding niet lek is voor hij erop komt...
Sojaboontje
@Schluterfan B&S toch?
Schluterfan
@Sojaboontje

Klopt, firma bestaat nog steeds en zit in Augsburg.
+1
RPCounty
Zit in ieder geval nog iets degelijks aan😂😂😂 een ford radiateur....als de transmissie ook van Ford was geweest had je daar in ieder geval geen zorgen over gehad nu🧐
+1
john deere 7810
@RPCounty

geen zorgen? deze is in iedergeval dicht 😛
RPCounty
@john deere 7810 deze zal ook wel niet dicht zijn geweest en dat alles aan gort liep😂😂😂
schluterman
@RPCounty is ook hoe was het ook al weer een Ford lekt in de folders 😜
+1
RPCounty
@schluterman zou wel kunnen. Maar transmissies maken konden ze beter dan de moffen🧐
schluterman
@RPCounty ij zegt het ik weet het niet. Ik heb met zf bakken nooit geen moeite of problemen gehad.
+3
RPCounty
@schluterman ze staan nou niet echt bekend om hun rustige loop die ZF bakken is mijn ervaring. Maar natuurlijk wel weer n leuk project. En een geintje hoort er bij he😎. Succes met de restauratie 👍
+1
Schluterfan
@RPCounty

Da's zeker. Aan de staat van de hef te zien heeft dit trekkertje een hard leven gehad. En dat ZF niet altijd de Duitse grundlichkeit is heb ik wel vaker gehoord. Zelf bij de andere Schluters geen problemen mee gehad tot nu. Al is bij de 950 ook de ingaande as en dergelijke vernieuwd bij de vorige eigenaar. Ik denk dat Schluter dit vroeger al inzag en daarom mede een vloeistofkoppeling ombouwde (950 heeft er geen al was dit een optie waar ik al spijt van heb dat ik die er niet ingezet heb, bij de 450 is nog geen sprake van vloeistofkoppeling). Die met vloeistofkoppeling hebben doorgaans geen bakproblemen.

Van de rustige loop klopt dat in ieder geval bij de A200 bakjes. Door de rechte vertanding gaan die schreeuwen bij hogere snelheden, maar das een bekende kwaal van die dingen. Dat zal deze ongetwijfeld ook wel dien bij de ingebouwde snelgang.
wim-same
@schluterman ja maar dat geld alleen voor motorolie. ha ha
Goed bezig simon !! 😉
En nog iets simon welke tandwielen moet je hebben wij hebber er thuis nog 😃
Schluterfan
@schluter jan van samang

Ik zoek in ieder geval al het kroonwiel op de achteras en het bijhorende aandrijftandwiel (is vrij conisch) dat uit de schakelbak komt. Mochten jullie ook nog een aftakas liggen hebben zou ik ook heel gelukkig mee zijn! De mijne is ferm ingesleten. Denk dat hij veel voor een klepelmaaier ofzo gelopen heeft (ex gemeente trekker). Hier ligt een ZF A210 II bak in. De DSM 18 versie.
Sojaboontje
@Schluterfan Eens informeren bij Eicher Gannacker. Die doen ook veel in tandwielen etc.
Sojaboontje

(klik om te vergroten)

Wij hebben ook zon gevalletje redelijk versleten 😅🙈
a3vandiejen
Mooi project, succes.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter s450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!