Schlüter Meerdere
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de machines van Schlüter ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Super 1250VL en Super 950V.
De 950 dateert uit de tijd dat het heel snel ging voor Schlüter, de 1250 alweer uit de tijd dat het van de ene dag op de andere bergaf ging...
De geruchte dat Schlüter met BMW in zee wou gaan als cooperatieve organisatie deed zo'n stof opwaaien bij de dealers dat het vertrouwen weg was. De dealers hadden het idee dat Schlüter door deze samenwerking na verloop van tijd zou stoppen met het bouwen van trekkers en zegden promb hun dealerschap op. En dat ondanks dat het met Schlüter toen vrij goed ging! Op dat moment waren ze de nummer 1 op de Duitse markt met de verkoop van trekkers boven de 150pk.
En denken dat Anton dit wou doen om de toekomst van zijn trekkermerk in zekerheid te stellen, om meer ruimte te kunnen krijgen om nog meer aan ontwikkeling te kunnen doen en efficiënter te produceren. De zaken draaiden dus ook op niets uit en dat had serieuze gevolgen.
Serieuze gevolgen dat de verkoop tussen 1983 en 1984 met zowat de helft daalde! En probeer als merk dan maar eens het vertrouwen terug te winnen...
Het mocht niet zijn, de productie in Freising stopte op 23.Dec 1993.
Laatste
Reacties
Een Schlüter trekker was en is nooit gemaakt voor de massa kopers (evenzo als Eicher en MB-Trac) Ze hebben velen types gemaakt, een heel mooi design, robuuste uitstraling en natuurlijk een geweldige sound, waarbij de nadelen - hoge prijs, minder comfort, storingen en trage onderdelenvoorziening- weer werden vergeten...Anton Schlüter had ook geen opvolger- had allang de pensioengerechtigde leeftijd- en Siegfried Leutner - Antons rechterhand destijds - heeft later eens verteld, toen de beoogde samenwerking met Claas in 1991 ondertekend moest worden, weigerde Anton Schlüter dit te ondertekenen...Hierin scheen namelijk te staan dat Anton Schlüter zich uit de onderneming moest terugtrekken, en Dhr Leutner verder met Schlüter(Eurotrac) en Claas zou verdergaan. Siegfried Leutner stapte toen op, en ging bij Fendt aan de slag, en ging daar de Xylon verder ontwikkelen.