Momenteel even weinig tijd voor de trekker, maar wel de verstuiver en brandstofpomp weer bij de dieselservice op kunnen halen.

Ik kreeg hem terug met een nieuwe nozzle in de verstuiver, nieuwe plunjer in het pompje en een verse verstuiverleiding, dus hij is er niet voor niets geweest.

Hatz TL 13

Momenteel even weinig tijd voor de trekker, maar wel de verstuiver en brandstofpomp weer bij de dieselservice op kunnen halen.

Ik kreeg hem terug met een nieuwe nozzle in de verstuiver, nieuwe plunjer in het pompje en een verse verstuiverleiding, dus hij is er niet voor niets geweest.

Reacties

+1
JvH 1120
Verstuiver leiding wel mooi buigen zodat ie niet onder spanning staat als ie gemonteerd is anders loop je de kans dat ie scheurt.
hooidonk
@JvH 1120
Bedankt voor de tip, ik zal er rekening mee houden!
Heeft u nog goede tips voor het buigen?
Zoveel mogelijk uit de hand of juist ergens omheen buigen?
De oude liep ook niet helemaal vloeiend, zie ik op de foto.
+1
JvH 1120
Als je met een passend buigmal buigt loop je minder risico dat de leiding knikt dan met de hand wat bij buigen zodat ie netjes past.
hooidonk
@JvH 1120 Bedankt voor de tip!
Kramer U800
Daar knapt ie van op!! Wel weer appart dat ze hem niet hadden gebogen voor jou, of wil je hem anders hebben zitten, met strakke bochten?
+1
hooidonk
@Kramer U800
Het motorblok zelf is er niet geweest, dus ik vermoed dat dat de reden is dat ze hem nog niet gebogen hadden.

In principe moet hij weer precies zo worden, maar als dit de originele was, was hij af-fabriek blijkbaar ook niet helemaal strak.
JD3010
Lijkt sterk op wat er op de IH-motor zit van m'n heftruck, daar zit een 2 cilinder in. Erg lastig te ontluchten als die zonder diesel heeft gestaan. Die kan rustig maar op 1 cilinder lopen, de andere ontlucht dan echt niet uit zichzelf.
hooidonk
@JD3010
Dat is lastig!
Maar dan kan hij al wel op één poot lopen, terwijl de andere z'n lucht er nog uit gooit, dat maakt het al een stuk makkelijker dan wanneer je het er met de hand uit moet pompen.
JD3010
@hooidonk Die andere moet ik dan zelf ook nog ontluchten. Nu ik dat eenmaal weet, is het geen probleem. Maar beter gewoon optijd tanken. 😄

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hatz TL 13 en hebben de trefwoorden brandstofpomp en verstuivers geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!