We zijn nu zo goed als een jaar verder. Begin augustus 2018 hebben we onze 828 met 12222 h in gebruik genomen . Nu staan er 14184h op. Dus net geen 2000 h gereden. We hebben een lekkage aan de achteraskeerring gehad, 2 veercylinders vooraan moeten vernieuwen en bijna alle electro-magnetische ventielen rechts achteraan de achterbrug zijn vervangen. We hebben ook een kleine koelwaterlekkage gehad en de 2 alternators hebben we moeten vervangen. Volgende kosten zijn vierkant nieuwe banden.... oh ja, de bol van de ondertrekhaak was zo versleten dat we de gehele trekhaak hebben vervangen. Er zit altijd dezelfde chauffeur op. Ik schat dat er een 5 à 6000€ kosten gemaakt zijn....

Fendt 828

We zijn nu zo goed als een jaar verder. Begin augustus 2018 hebben we onze 828 met 12222 h in gebruik genomen . Nu staan er 14184h op. Dus net geen 2000 h gereden. We hebben een lekkage aan de achteraskeerring gehad, 2 veercylinders vooraan moeten vernieuwen en bijna alle electro-magnetische ventielen rechts achteraan de achterbrug zijn vervangen. We hebben ook een kleine koelwaterlekkage gehad en de 2 alternators hebben we moeten vervangen. Volgende kosten zijn vierkant nieuwe banden.... oh ja, de bol van de ondertrekhaak was zo versleten dat we de gehele trekhaak hebben vervangen. Er zit altijd dezelfde chauffeur op. Ik schat dat er een 5 à 6000€ kosten gemaakt zijn....

Reacties

+1
Saeghershof
Mooie combinatie. Welk merk van banden ga je steken?
Gavrie Willemsen
@Saeghershof ik ben nogal voorstander van Trelleborg maar die maat hebben ze niet
Saeghershof
@Gavrie Willemsen das jammer. Voor of achter?
Gavrie Willemsen
@Saeghershof voor en achter, bovenste beste ervaringen mee met mijn 818
+1
pascal1985
@Gavrie Willemsen je ziet ook wel eens die banden met meer en kleine nokken voor op de weg. Zou dat niks wezen voor jullie?
Gavrie Willemsen
@pascal1985 duur spul hoorde ik
pascal1985
@Gavrie Willemsen oke, ik weet het niet. Wij hebben voor de trekker die veel langs de weg zit net als een mountainbike band in het midden meer nokken en zijkant grof voor in het land..
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

die mitas svt doet het ook wel goed op het moment volgens mij 😉 Maar kwa slijtage doe mij ook maar een trelleborg. welke maten heb je er nu onder dan? Je kunt nu ook makkelijk iets anders omdat je voor en achter glad hebt.
Gavrie Willemsen
@john deere 7810 er ligt nu een Mitas SVT op achteraan
rickboer blija
@Gavrie Willemsen wat voor maten banden zitten onder deze trekker?
jasper-santing0
Barkley?
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen achter kan ook wel 710/70r42. Of is de velg geen 23 inch
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp wij mogen maar 2.55 m breed zijn
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen ohja België is breedte beperkt.
MaxxuM4ever
Zit in die 6000,- ook het reguliere onderhoud? Olie, filters enz.? Dan gaat 3,- per uur wel toch of is dat best pittig.
824 haalt de 3 euro niet denk ik.
+1
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever aan de 824 zijn op een jaar tijd tegen de 26.000€ kosten aan geweest dus de 828 doet het iets beter 🙄
+1
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever injectie pomp is gereviseerd alsook de hele motor uit elkaar geweest. Krukas en zuigers zijn blijven zitten. Remmen volledig nieuw alsook de airco volledig vernieuwd.
+3
john deere 7810
Die banden kan de trekker niks aan doen. Maar ik vind het erg veel geld voor een kleine 2000 uur. En neem aan dat je dan ook nog veel zelf vervangen hebt? dan komen de arbeidsuren er ook nog bij....
+1
rommert14
@john deere 7810 dat heeft onze jd in 1500 uur ook wel gehaald denk ik
john deere 7810
@rommert14

dat zal 😉 zijn er ook genoeg die het met minder toe kunnen.
@Fendt926Driver Tja wie zal het zeggen... dat geld voor elke trekker nietdan? Maar die electro ventielen zou me nog het meeste zorgen maken denk ik. want waarom gaan die in zo'n korte tijd allemaal na het schrootje? klinkt als iets waar nog een gevolg aan komt. Maar goed dat vul ik ook maar in, weet niet of het normaal is bij Fendt.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @john deere 7810:
Maar ik vind het erg veel geld voor een kleine 2000 uur.

Maar misschien loopt die er na deze paar reparaties probleemloos nog 4000 uur bij.
Dat kun je nu nog niet bekijken.

Tot nu toe zijn dit de uren
+2
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver wij hopen nu toch een hele poos te rijden zonder noemenswaardige kosten. We hebben nog steeds een super goed gevoel bij onze aankoop hoor...
+1
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

Als ik je reactie hier boven lees snap ik dat meteen.... Het is ook heel simpel, geluk moet je er mee hebben, en een trekker kopen met veel uren heb mag je er gewoonweg vanuit gaan dat je onderhoudskosten hoger liggen. Wil je dat niet, koop dan een nieuwe in de lease. En desnoods met een onderhoudscontract er bij. weet je precies wat je kwijt gaat zijn per draaiuur.
mdoornekamp
@john deere 7810 met deze draaien/jr is een nieuwe wel rendabel
rommert14
@mdoornekamp ja er zijn er die minder draaien met een nieuwe 🤣
+2
Noorderling
@mdoornekamp
Bespaar je een tot drie euro onderhoud en krijg je er 10euro afschrijving voor terug. Doorrijden is al gauw voordeliger, alleen betaal je vaker een rekening ipv een grote.
rommert14
@Noorderling en sta je vaker stil, zal je maaien en is er iets met de trekker bijvoorbeeld.
+2
Gavrie Willemsen
@rommert14 wij hebben altijd nog ergens een trekker op reserve staan. Van @Fendt926Driver geleerd. 🤪
rommert14
@Gavrie Willemsen dat kan ook natuurlijk.
+1
rommert14
@Gavrie Willemsen wij moeten dan wel een nieuwe extra hebben, onze maaier werkt op isobus
Noorderling
@rommert14
Loop je daarmee niet erg veel risico?
Mechanisatiebedrijven hier willen geen machines afleveren zonder bedieningskast.
Dan is het trekker omwisselen, kast aansluiten en draait alles weer ipv een passend setje bij elkaar zien te zoeken.
rommert14
@Noorderling ?? Je komt niet meer om isobus heen tegenwoordig.
Noorderling
@rommert14
Dat kan wel met een losse terminal. Hang je je maaiers zo aan een trekker van 30jaar oud. En het loadsensingblok kun je op opencenter zetten en alles draait weer.
Alleen als je een trekker hebt die het aan kan sturen maakt dat je in mijn ogen erg kwetsbaar.
rommert14
@Noorderling komen we er weer, dat op een trekker met 12000 uur bouwen?
jasper-santing0
@rommert14 Erop bouwen🤔🤔 het is een kast die je in een steun hangt dat is toch nietzoveel moeite
rommert14
@jasper-santing0 zullen ook nog wat hydrauliek aansluitingen etc. Op moeten.
+1
jasper-santing0
@rommert14 Je zet je maaier op gewoon i.p.v. ls dat is een schroefje omdraaien. Dan de slangen in een normaal ventiel en die zet je op druk.
rommert14
@jasper-santing0 dat kan de onze niet.....
Noorderling
@rommert14
Vooruit, je moet ook nog een verloopnippel maken van persleiding naar trekker ventiel. Snuffel laat je los hangen en retour blijft hetzelfde. Spannender is het niet.
Isobusmachine kan ik zelf ook achter elke trekker hangen, mits ze 12v en olie hebben.
rommert14
@Noorderling en toch is het niet mogelijk, isobus van de trekker had een te nieuwe versie en de monteur is een mooi poosje bezig geweest maar kon het niet zonder isobus laten draaien.
Noorderling
@rommert14
Daarom zeg ik ook dat je er een losse isobus terminal bij had moeten kopen. Maar als sommige lmb het besparen daarop als verkoopargument gebruiken moet er binnen een uur ook een vergelijkbare trekker op het erf kunnen staan.
rommert14
@Noorderling dat had gekund, maar is niet gedaan.
+1
john deere 7810
@rommert14

Die therminal en Ls kost geen drol joh 😛 Ook gps voorbereiding.... is maar een paar kabeltjes ja...
rommert14
@john deere 7810 ja je zou het bijna zeggen, iedereen rijdt er mee tegenwoordig.
+2
Noorderling
@rommert14
Om niet stil te staan hoef je geen nieuwe trekker te kopen. Oudste machines met 9 tot 20duizend uur draaien elke dag en staan amper stil, nieuw materiaal is 4x storing wegdrukken en kan de laptop er aan om de noodloop er af te halen. Comfort is wat waard, maar die emissierommel kun je missen als kiespijn.
rommert14
@Noorderling dat gaat voor ons niet op.
mdoornekamp
@Noorderling New Holland?
john deere 7810
@Noorderling

Lekker ouderwets blijven denken 😉 Die nieuwe verteld je ook precies wat er kapot is, zelfs op afstand. Kan veel tijd en zoekuren schelen hoor 😉 Het is maar net wat je wilt.

Ik weet wel dat je niet blijft investeren in nieuw materiaal je er aan kapot gaat. Dat is een feit.
+1
Noorderling
Quote Reactie van @john deere 7810:
Lekker ouderwets blijven denken Die nieuwe verteld je ook precies wat er kapot is, zelfs op afstand. Kan veel tijd en zoekuren schelen hoor Het is maar net wat je wilt.

In theorie, totdat een sensor, stekkertje of kabeltje geen goede massa of contact maakt, ben je ook 5werkplaatsuren verder voor een stekkertje van 5cent, als je pech hebt een sensor van een paar honderd euro verwisseld waarbij je als eigenaar nooit kunt achterhalen wat nu daadwerkelijk stuk was en of het nodig was, bieden ze je een mooi garantiepakket aan van 5 jaar. Die geven ze echt niet af om er aan te verliezen, dat betalen we allemaal samen.

Quote:
Ik weet wel dat je niet blijft investeren in nieuw materiaal je er aan kapot gaat. Dat is een feit.

Ik zou nieuw weglaten. Als je netjes bent op je materiaal, op tijd olie ververst, slijtdelen vervangt hoef je echt niet zenuwachtig te worden als de urenstand 5cijfers betreft. Er zijn zat voorbeelden van machines met +20.000 draaiuren. Er kan tussen de 8 en 20duizend uur heel erg veel kapot gaan wil het duurder zijn dan de afschrijving.
mdoornekamp
@Noorderling de Fendt 828 heeft al die stekkers en sensors ook die jij schetst. En als DIE oud worden, wordt het risico op uitval nog wat groter.
john deere 7810
@Noorderling

Ik snap je wel, en ik snap jou manier van denken ook wel. hebben we ook genoeg klanten van. En ik weet ook welke klanten hun weer hebben.... Maar de chauffeur heeft ook nog een vinger in de pap. En die klant waar je komt als loonwerker net zo goed. Je kunt zelf wel niet willen. maar uiteindelijk dwingt je concurrentie het wel. En anders de overheid wel. Duurt niet lang en je mag bij veel wegenbouw/nieuwbouw projecten helemaal niet meer komen met die "oude" trekker/machine.
En ja misschien ben je wel goedkoper uit met die oude trekker mits je er geluk mee hebt. als het gaat zoals @Gavrie Willemsen z'n 824....... dan kan een nieuwe echt wel snel uit.
+1
Gavrie Willemsen
@john deere 7810 dat is zeker waar. Eind dit jaar komt er bij ons een nieuwe 3-assige grondkar. Ik tracht ergens een evenwicht te zoeken....
+2
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

Ik denk dat een combinatie goed is. Aantal dingen nieuw en een aantal oud. Voldoet een trekker met veel draaiuren zoals je 818 bijvoorbeeld. mooi mee laten werken zolang je je er niet aan stoort. Hier een loonwerker, 2x john deere 7810. Beren van trekkers, en technisch nagenoeg perfect. comforttabel? Nee niet meer. Maar als extra trekker er bij voldoen ze meer dan prima. Al is het maar als sleeptrekker in een nat jaar met mais rijden. Of als een nieuwe trekker er staat met een storing.

Het is keuze's maken en kijken wat bij je (bedrijf) past. En dat zal voor ieder anders zijn.
rommert14
@john deere 7810 de combinatie van oud en nieuw zal ook altijd zo blijven op bedrijven met meerdere trekkers denk ik. Elk jaar een nieuwe kopen is ook wat te gek.
+2
valmet6400power
@rommert14
Volgens mij zien bedrijven die oude en nieuwe trekkers gebruiken het toch als een sport om de oude trekkers ook in gebruik te houden. En dat vind ik persoonlijk een nobel streven! Je weet dat bij een trekker met zeg (afhankelijk van het merk) 10000 uur de trekker (wel) afgeschreven is. Daarna heb je naast onderhoud verhoogd risico op onderhoud. En dat kan zomaar in de papieren lopen. Of niet. Maar als je zelf die 10000 uur erop gereden hebt dan weet je precies wat er al gerepareerd is en wat voor werk ermee gedaan is. Een trekker kopen met meer dan 10000 uur wordt dan toch een gokje en hopen dat de reparaties meevallen. Dan rij je relatief goedkoop een trekker. Maar dan moet je er wel aardigheid in hebben uiteraard.
jasper-santing0
@john deere 7810 Met een nieuwe 6250 R was je hee wat meer kwijt geweest, deze heeft weinig afgeschreven 1 jaar ouder en 14000 uur i.p.v. 12000 maakt weinig uit in wat die nog opbrengt. Met de 6250 was je in dit jaar een fortuin afgeschreven
mdoornekamp
@jasper-santing0 afschrijving zal je reuze meevallen. En een nieuwe 6250R kun je wel wat langer mee rijden
john deere 7810
@jasper-santing0

heb je cijfers?
jasper-santing0
@john deere 7810 Nieuwprijs-wat een van 1 jaar met 2000 uur nog opbrengt dan heb je de cijfers.
+3
john deere 7810
@jasper-santing0

Geen aantoonbare cijfers dus. In dit geval snap ik heel goed dat je wel een trekker durft te kopen met deze draaiuren, zou het zelfde miss wel doen. Een trekker voor een dumper is makkelijk vervangbaar, je kunt ook heel makkelijk wisselen of een ander er voor in huren. Zit je in het loonwerk dan zit je al gauw verlegen als je machine kapot is... dan is een trekker met deze urenstand gewoon een tikkende tijdbom als het er op aan komt ongeacht welk merk. Zo is nu eenmaal de ervaring. Kom je bij de klant aan met een nieuwe machine en hij is kapot... dan snapt hij dat het vervelend is. Kom je met een oude machine aan en hij is kapot....... Dan snapt een klant in 1x niet zo veel meer. En helemaal niet als er bijv regen op komst is.

Maar goed, gelukkig denkt iedereen er anders over.
+2
Ruben-Wind
Die nieuwe trekkers zijn nou ook niet zo geweldig, iets te vaak mee gemaakt dat je van die lullige storingen hebt waardoor je niet verder kan. En daar hoeft hij echt geen 5000 uur ervaring voor te hebben🙄
john deere 7810
@Ruben-Wind

Ben ik met je eens. alleen accepteert die klant van je het wel.
jasper-santing0
@john deere 7810 Denk dat de klant liever heeft dat die nog een 20000 uren knaller op reserve heeft staan zodat die toch meteen verder kan😜🤔 Maar ze moeten natuurlijk eerst een x nieuw verkocht worden voor het oude zooi wordt.
fendt308-driver
@john deere 7810 een klant die een storing niet accepteert kijkt zelden naar nieuw of oud. Maar als je met regelmaat panne hebt met een oud lel is het een ander verhaal. En hoe je het oplost, je kan moeilijk de uren verhalen dat je stilstaat
john deere 7810
@fendt308-driver

Dat is zeker waar. maar over het algemeen worden de kosten en het risico hoger na 5000 uur bij intensief gebruik 😉
Fendt926Driver
@john deere 7810 er zit wel een wezenlijk verschil in dat jij het over john deere hebt en 308 driver over fendt
+2
john deere 7810
@Fendt926Driver

idd ja 😉 bij Fendt zit je er met schrik op wanneer de vario komt 😛 Maar zonder gekheid. Jij weet ook dat een jd en fendt elkaar technisch niet veel onder doen. Het wil allebij net zo goed kapot.
+2
mdoornekamp
Beter leasen dan lassen. Ik ben ook wel aardig aant verjongen met machines. Geeft ook wel wst rust als het drukker is. En ik rij liever dan dat ik eronder lig te sleutelen. en En als je voldoende uren maakt, valt de extra afschrijvingen hard mee
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
En als je voldoende uren maakt, valt de extra afschrijvingen hard mee

Daarom liet een boer hier in de buurt zijn trekker doorlopen tijdens de koffie.
De boekhouder had hem gezegd dat hij 400 uur in het jaar moest maken anders kon de trekker niet uit
+4
mdoornekamp
@Fendt926Driver haha. Ik draai zoveel mogelijk echte uren met de nieuwe. 1200/jr. En dan de 2 oudere trekkers wat minder uren. Rond 500 uur/jr. Dan gaan de oudere weer langer mee en minder onderhoud en kosten. Die besparing reken ik dan weer aan die nieuwe toe. Zo wordt die nieuwe steeds goekoper🤣
+2
JD 6430 The Best
@mdoornekamp zo doen wij het ook, de nieuwe 130R en de 150R doen zoveel mogelijk, en de 6430 doet het wat rustiger aan zodat die wat langer meegaat. Die heeft 7500 uren nu.
john deere 7810
@mdoornekamp @JD 6430 The Best

idd precies dat. Een oudere extra trekker is altijd makkelijk.
angelo-nabben
Ik snap niet als jullie zoveel uren maken zulke tractors kopen met die uren als je ze nieuw koopt en dan zelf door rijdt naar die urenstand vindt ik het wat anders, je koopt vaak andermans ellende.
rommert14
@angelo-nabben een nieuwe 828 loopt ook naar de 2 ton... daar kun je heel wat voor laten repareren.
mdoornekamp
@rommert14 je praat ook over een 300 pk trekker. Die kost je gewoon 20 euro per uur .
+3
Gavrie Willemsen
@angelo-nabben 1)nieuwe 828 S4 zijn veel problemen mee 2)ik geef zo veel geld niet uit aan ijzer 3)in 2020 gaan we een kantoor bouwen 4)we hebben het laatste jaar enorm veel machines gekocht. Als ik iets nieuw zou kopen komt het financieel plaatje in gedrang voor verdere plannen
+2
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen super bedrijfs strategie.
Dat heb ik ook.
Het belangrijkste op plaats 1
Rest is mooi om je doel te bereiken.
Maar niet alles op slot zetten door 1 enorm dure aankoop
angelo-nabben
@Fendt926Driver nee door de duren rekening zakt wel je lopende rekening
casejxu
@angelo-nabben door in 1 keer n trekker af te tikken niet wou je zeggen??
+1
angelo-nabben
@casejxu nee je kunt ook lease maar dat zal hij ook wel doen.
casejxu
@angelo-nabben moet je willen....
angelo-nabben
@casejxu dan maar het risico nemen van duren onderhoudskosten... dat moet je ook willen.
Fendt926Driver
@angelo-nabben lease is ook niet gratis.
+2
angelo-nabben
@Fendt926Driver nee klopt maar als jullie verhalen altijd een beeje volg dan doen wij het net verkeerd😉
+1
Fendt926Driver
@angelo-nabben oohh nee zeker niet!!!!
Als jullie niet nieuw kopen kunnen wij geen 2e hands kopen....

Maar als wij geen 2e hands kopen kun jij jou nieuwe na 8 a 10 jaar naar het oud ijzer brengen.

Zo houden we elkaar in evenwicht.
En er is geen goed of fout.
Alleen een bedrijfs strategie.
angelo-nabben
@Fendt926Driver nee maar het hele verhaal wordt niet verteld lease is allemaal niks en vervolgens gaan ze naar de bank geld lenen om tractoren en machines te kopen ben gewoon eerlijk.
+2
Fendt926Driver
@angelo-nabben dat is ook een optie.
Maar een machine die ik niet van mijn betaalrekening kan betalen komt er niet.
Dus lenen doe ik wel maar dan voor grond aankoop of bij de aanschaf van mijn melkrobot.
Verder alles uit de rekening courant.
Die zakt dan wel eens iets onder 0 maar dan eerst weer sparen tot die weer ruim boven 0 is en kunnen we weer verder investeren. Als er geen investering is op dat moment lossen we extra af.
Maar als gezegd ieder zijn eigen
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver john deere kun je bijna voor nul % leasen. Gratis geld🤣
Fendt926Driver
@mdoornekamp moeten is ook wat.
dan kunnen ze nog ergens van die dingen af komen....

maar linksom of rechtsom worden zeer wel beter aan.
zet maar eens naast elkaar in de lease of zo direct overmaken van de lopende rekening wat of het goedkoopste is
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver haha. jd verkoopt als warme broodjes. Maar dat weet jij ook wel.

Jd is met lease toch heel scherp. En dan kan ik mijn hoofdtrekker toch makkelijker nieuw kopen en er al vast geld mee verdienen. Die 2000 euro rente geld die ik betaal is dan te verwaarlozen
MaxxuM4ever
@mdoornekamp onze laatste case-ih is ook zo gefinancierd. Je krijgt er nog net geen geld bij.
rommert14
@MaxxuM4ever maarja je zit wel weer 3 of 5 jaar aan iets vast.
Fendt926Driver
@rommert14 en op de veehouderij komt er elke maand nog (iets) geld binnen.
Een loonwerker of akkerbouwer krijgt niet elke maand vast geld. Maar de lease komt elke maand wel.
En als de melkprijs weer een keer de 25 cent aan tikt dreunt zo n lease ook nogal door.
Hier is alle mechanisatie gekocht en betaald!!
rommert14
@Fendt926Driver @Fendt926Driver hier ook niks in de lease maar wel zoveel mogelijk nieuw materiaal
Fendt926Driver
@rommert14 ieder zijn eigen strategie.
Bij jullie komt natuurlijk veel meer per maand binnen. En gaat veel meer uit.
Maar zo n mengwagen (naar schatting 85000 euro) kunnen jullie toch ook uit de rekening courant betalen?
rommert14
@Fendt926Driver Jazeker, en die is ook niet in de lease. Wij maken ook meer uren met eigenlijk alles, en nu de jd een week na de vorige reparatie weer stuk op het erf staat begin zelfs ik (ik vind met ouder materiaal werken ook mooi)steeds meer naar nieuw te neigen.
MaxxuM4ever
@rommert14 ja, maar met financiering van de bank ben je ook een tijdje aan het aflossen. En bij een landbouwbedrijf veranderd de bedrijfsvoering meestal niet zo snel dat een trekker ineens overbodig wordt en dus alleen nog geld kost en niets meer oplevert .
rommert14
@MaxxuM4ever hoezo financiering van de bank?
CaseCS130
@rommert14 Zolang je als bedrijf een schuld bij de bank hebt maakt het niet zo veel uit waar het op zit. Stel jij hebt 2 euro hypotheek per liter melk maar je hebt de trekker van de lopende rekening betaald. Heb je dan minder schuld dan iemand die 1 euro per liter financiering heeft maar een trekker in de lease heeft (bij de financiering in gerekend)?
rommert14
@CaseCS130 oh op die manier, dat is wel waar natuurlijk
Noorderling
@MaxxuM4ever
Als ze er eerst 5000euro bijop doen pakken ze hun geld alsnog wel linksop ipv rechts.
Met de kleine letters, zoals verplicht onderhoud door de dealer laten doen worden de inkomsten voor de eerste paar jaar gegarandeerd, terwijl een kleine beurt ook weer niet zo heel spannend is.
+1
MaxxuM4ever
@Noorderling klopt inderdaad, in de garantieperiode verplicht onderhoud bij de garage en geen gesleutel aan de adblue of egr.
Alles heeft voor- en nadelen voor beide partijen.
JD 6430 The Best
@MaxxuM4ever in moderne trekkers zit ook dusdanig ingewikkelde hard en software dat een niet merk dealer er maar weinig aan kan repareren als het stuk is.
+1
Fendt926Driver
@angelo-nabben tuurlijk zakt dan je lopende rekening.
Maar 200 000 betalen voor een nieuwe dreunt ook lang door.
Ieder zijn eigen bedrijfs en aankoop filosofie.
Ik zou nooit een 900 serie kunnen rijden en betalen als ik ze nieuw kocht
Nu heb ik er 2 voor de prijs van een nieuwe 309 vario.
En kan ik er gerust 1 een maand stil zetten als er wat is
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver wijze woorden....... 😁
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen ik dacht dat de 800 vario serie altijd al wat van mindere kwaliteit is
RobVolvo
@mdoornekamp De generatie 2 en 3 (TMS) sowieso niet, die staan juist bekend als de betere series, zie je vaak voorbij komen met hoge urenstanden en zijn op de tweedehandsmarkt ook nog steeds stevig aan de prijs.
+1
mdoornekamp
@RobVolvo ja dan bedoel je de 818 en 820 . of de 828
+1
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp de S4 serie zijn wel veel problemen mee... wij hebben nog het vorige model. Bij het LMB bij mij om de hoek zijn ze gisteren weer begonnen met een 828 S4 de motor eruit te halen. 826 S4 zou die problemen niet hebben. Er staan er wel 50 stuks te koop op Traktorpool met geen 4000 uur op.... slecht teken aan de wand. Als Fendt de 800 serie met M.A.N. motoren gaat leveren dat kelderen de prijzen van de S4’s naar beneden. Een herstelling buiten garantie in het slechtste geval zou rond de 30.000€ zitten zei de Mekanieker.
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen 30.000.? Dat zijn wel beste bedragen. Reparatie kosten bij Fendt valt vaak niet mee. Buurjongen van me werkt nu ook bij de Fendt garage. Ze praten over reparaties van 10.000 euro of het niks is.
rickboer blija
@mdoornekamp ik ben ook wel benieuwd wat de reperatie van die 724 kost die momenteel over tf gaat, zal ook wel een mooi end naar de 10.000 gaan
mdoornekamp
@rickboer blija reken daar maar wel op. Daar wordt je niet blij van.
john deere 7810
@rickboer blija

scheelt dat ze nog zelf de uren doen....
john deere 7810
@mdoornekamp

Voor dat een van je john deere's de werkplaats verlaat met een prent aan het gat van 10.000 euro of meer.... Moet je goed je best doen 😉 Zo gaan er bij ons niet veel de deur uit, dat is een feit. Maar idd is dat bij Fendt wel anders als ik dat soms hoor. Blijkbaar hoort het er bij en wordt het geaccepteerd...
+1
mdoornekamp
@john deere 7810 nou, zo ervaar ik het ook een beetje. Dus ik doe voorlopig nog wel normaal, en blijf gewoon john deere rijden.
+2
Gavrie Willemsen
@angelo-nabben ik begrijp uw opmerking langs de ene kant wel maar wij hebben 25 machines dus we kunnen niet alles nieuw aanschaffen
MaxxuM4ever
@gavrie Willemsen en hoeveel euro per uur heeft je 1455 gekost? Voordeliger dan zijn rood groene broers?
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever nou ik heb er toch op die 4 jaar dat ik hem heb toch al een 25.000€ aan versleuteld... nou heb ik hem niet duur betaald en toch al 1500 betaalde uren mee gereden..... Rijk worden ga ik er niet mee doen maar het blijft hobby en hij houdt zo wie zo zijn waarde..... hij is en blijft 25 à 30.000 € waard....

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 828 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!