Foto van een Same Drago ,  oldtimerdag Ruinerwold 2019. Foto is geplaatst door oldtimergek op 17-08-2019 om 18:48:50, met 34 reacties.

Same Drago

oldtimergek
Foto van een Same Drago , oldtimerdag Ruinerwold 2019

Reacties

+1
wim-same
Prachtig Harrie, Wet jij waar deze vandaan komt ?
oldtimergek
@wim-same nee zou het niet weten.
wim-same
@oldtimergek zou mooi zijn als hij ook mee deed met een Same dag. Die worden toch vaak in Drenthe gehouden.
+1
oldtimergek
@wim-same misschien komt er nog reactie die weet wie het is.
+3
a3vandiejen
Ook een schitterende Drago.
Kramer U800
@a3vandiejen Heeft deze nou grotere voorwielen of lijkt dat maar zo?
+2
wim-same
@Kramer U800 nee hoor, lijkt maar zo. 11.2 X 28 of zo iets. zijn standaard banden hoor.
+1
a3vandiejen
@Kramer U800 Denk dat Wim gelijk heeft.
+1
ramele
Mooi, en zo te zien ook de originele voor spatborden er nog op
a3vandiejen
@ramele Of het origineel is betwijfel ik, maar wel mooi gemaakt.
+1
stijn-de-bock
@ramele heb ik nog in geen enkele folder gezien?
+2
wim-same
@ramele Nou, dat denk ik niet. dit lijken zelf gemaakte spatborden. Kans is groot dat deze trekker uit Duitsland komt. Daar heb je ook veel van die cabine's en voor spatborden.
ramele
@wim-same
Staan die ook niet in het onderdelen boek?
Daar staat meestal alles in wat je er orgineel aan kunt zetten,
wim-same
@ramele Ik zal eens kijken.
+1
wim-same

(klik om te vergroten)

Voor Spatborden Same Drago
+2
stijn-de-bock
@wim-same ik ga straks eens in de folders kijken of ik er ook vind.
a3vandiejen
@wim-same Is voor mij ook nieuw.
+1
Kramer U800
@a3vandiejen Heb je weer wat te doen 😂😜
joop-same
@ramele Spatborden zijn wel origineel, een Duitse trekker denk ik met Dieteg kapje.
Wie is Ramele en waar woon je.
+2
wim-same
Ik heb ze in Nederland nog nooit gezien, maar als ik in het onderdelen boek kijk lijken ze toch wel origineel. @ramele Goed gezien.
+1
ramele
@wim-same
Ik vind het altijd wat completer en mooier af met voor spatborden
SJB533
@wim-same
Is dit niet meer voor onze lievelingsvijand, Wim?
wim-same
@SJB533 Volgens mij was het in Duitsland verplicht. Je ziet het dan ook alleen op Duitse trekkers. Als er in Nederland spatbordjes op gebouw werden waren dat meestal rubberen Dunlop spatbordjes. Was ook beter, die zin meer flexibel.
SJB533
@wim-same
Vandaar mijn reactie/vermoeden😉
Die Dunlops zijn praktischer, maar eerlijk gezegd vind ik dit mooier...
+1
stijn-de-bock
Voorspatborden vind ik niet terug in de folders,was misschien enkel voor landen als Duitsland beschikbaar ,daar zie je ze ook op alle merken wel een uitlaat naar onder op de foto,zie je ook maar zelden op een zescilinder.

(klik om te vergroten)

wim-same
@stijn-de-bock Beneden uitlaat had toen nog te maken met lage schuurtjes. Je kon inderdaad toen nog kiezen.
stijn-de-bock
@wim-same wist ik niet,je ziet zo'n uitlaten wel meer in oude folders van verschillende merken maar komt ze maar weinig tegen op oldtimer evenementen
+1
SJB533
@wim-same
Zelfs de Dino was leverbaar met Horizontalauspuff 😉
+2
wim-same
@SJB533 ja, WAS.... Weet je er nog een ?
SJB533
@wim-same Zijn ze er überhaupt nog?
+1
wim-same
@SJB533 mijn Dino heeft het niet hoor.

(klik om te vergroten)

Same Dinosauro
+1
stijn-de-bock
Drago folder.

(klik om te vergroten)

+3
wim-same
@stijn-de-bock Zo had ieder land zijn eigen regels. Duitsland moest een gescheiden remsysteem hebben met de voetrem en de hand rem, Brede achter spatborden, Bij schelpjes werden ze ook verbreed, kijk maar naar veel Duitse MF'jes. Spanje moest voor op de motorkap knipperlichten hebben. Frankrijk gele koplampen, ( wat overigens in Duitsland weer verboden was. ) Later toen de 40 km bakken uit kwamen, was België een uitzondering. Daar mochten ze maar 30 km per uur. en zo kan je nog wel meer op noemen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Drago ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!