Foto van een Fendt Accessoires lang gezoch en eindelijk gevonden.Een originele fendt 600 serie fronthef  passend op de consoles van de stoll frontlader. Alles is erbij moet alleen nog in kleur en opge

Fendt Accessoires

Fendt926Driver
Foto van een Fendt Accessoires lang gezoch en eindelijk gevonden.
Een originele fendt 600 serie fronthef passend op de consoles van de stoll frontlader.
Alles is erbij moet alleen nog in kleur en opgebouwd worden

Reacties

wim-same
@Minitauro Hier kan je een sterker voorlader frame goed zien. Deze loopt helemaal van de voorbok tot de achteras, en tilt de gehele trekker op als het ware.
Minitauro
@wim-same Ik begrijp het principe, het is natuurlijk wel zo dat er tegenwoordig veel meer eisen van een voorlader wordt verlangd, toch blijft er veel kracht op de voorzijde staan met last. En iedere fabrikant maakt weer iets anders, de älo die ik heb heeft de originele steunen die op het koppelingshuis vastzitten en met een stang onderling verbonden. Nu maakt älo het systeem anders en weer zwaarder uitgevoerd, wel beter zoiets als dit.
wim-same
@Minitauro Ja klopt, en trekker fabrikanten maken trekkers ook anders, meer berekend op een fronthef, en veel sterkere stuurbekrachtiging. en een voorlader tegenwoordig, Hoeveel kan die niet tillen. Op zijn minst een klem van 500 kg + een baal van meer dan een ton
+1
Minitauro
@wim-same Tja die balen van nu zijn helemaal zwaar en groot, toen waren er wel van die verzamel klemmen op de voorlader daar kon je ik dacht iets van 8 kleine pakken mee lichten. Ik heb wel stro boeren omver zien liggen met zo een klem op een flinke Ford trekker en dan zonder voorwiel aandrijving dus kleine wieltjes voor. En dan zonder dubbele wielen en ook geen gewicht in de hef, en dan een Mafkeutel achter het stuur die met de voorlader klem bovenin over het veld rijd met een gang..
Destijds toen mijn grootvader de Same bestelde had hij een heel pakket aan eisen wat die trekker moest kunnen en wat er op gebouwd moest worden. Toen waren er nog geen grote balen persen denk ik. Uiteindelijk bij het mechanisatie bedrijf die hem verkocht hebben ze er alles op gebouwd cabine, aangepaste voorlader met extra aanbouwdelen, extra olie tank enz..waarschijnlijk met veel hoofdbrekens voor de monteurs. Die Same woog honderden kilo's meer toen ie de deur uit ging.
john deere 7810
@wim-same

beetje voorlader voor een 100/140 pk trekker tilt je 3 ton van de grond.
SJB533
Quote Reactie van @Minitauro:
de älo die ik heb heeft de originele steunen die op het koppelingshuis vastzitten en met een stang onderling verbonden.

Ålö/Quicke kwam pas een serie later met zwaardere subframes, op de Quicke 2300 uit de jaren tachtig. Geloof dat het subframe van onze 2000 (serie ouder dan jouw 2560) op de 4610/533 ook van de 2300 kwam. (Die 2300 was leverbaar met 2 of 3 types subframe.)


Als je wat zwaarder werk wil doen, zou je een paar grote strippen van de voorasdrager naar de achteras kunnen maken.
Minitauro
@SJB533 Dat er verschillende subframe's zijn weet ik. Die heb ik weinig gezien, deze international is een mooi duidelijk voorbeeld. En zit aan de voorzijde ook met niet meer dan stevige strippen vast. Hier loopt zo te zien ook geen steun door naar de achteras?
In mijn geval kan het geen kwaad om nog eens kritischer kijken of het mogelijk is om steunen tot de achteras te kunnen plaatsen. @wim-same had het er ook al over, de bovenstaande fendt steunen zijn ook een mooi voorbeeld.
SJB533
@Minitauro
Zit enkel op motor en voorasdrager inderdaad. Gaat al 25 jaar goed, maar we hebben er dan ook alleen maar kippenmest mee geladen, geen balen. Later nog wel een tijdje krachtvoer in een 200 liter oliedrum en, met de mestklem, kuilgras. Niet echt heel erg belastend, zoals balen laden of een kuilhapper
+1
Minitauro
@SJB533 de last komt ook aardig aan op de fusee pinnen van de vooras en de as zelf. En smalle wielen drukken zo de grond in.
SJB533
Minitauro
@SJB533 Ik zie dat er op TF weinig te vinden is over de oude Ålö voorladers, deze international is ook een toevallige foto waar dit duidelijk op te zien is.
+1
wim-same
Was bij mij net zo. Mijn eerst voorlader was ook een Alö, Die heeft op de Same Mercury 85 gezeten. wij hadden ook een verzamel slee achter de pers en een 8 paks klem aan de voorlader. dat ging goed. Toen kwam er een grootpak pers en ook een John Deere 6400 met voorlader. Die kon de balen goed aan, maar in hele drukke tijden moest de Same mercury ook wel een de grote balen in. Hij kon ze niet tillen. Naar ons mechanisatie bedrijf, en dikkere cilinders eronder, maar ook een ander chassis van de voorbok tot de achteras, anders breekt de trekker als je het slecht treft.
+1
Minitauro
@wim-same Dus uiteindelijk toch de boel verzwaard om meer te kunnen heffen, dan gaat er iets kapot tenzij er weer andere onderdelen verzwaard worden. Voor mij is het genoeg dat ie met een bak grond kan rijden en heffen, maar wel de originele bak maat en geen bredere van 2m ofzo want dat is weer te gek met grond want dat is van zijn eigen zwaar genoeg. De Minitauro heeft aan de bak die er nu aan zit meer dan genoeg, die tilt +/- 800/900kg dat is meer dan zat.
Ooit heb ik een flinke in tweeën gebroken deutz gezien, die was op het koppelingshuis gebroken en dat kwam door dat de chauffeur even de kluiten grond van de ploeg af wilde schudden door de hef te laten vallen als het ware. Was niet handig met een zware ploeg.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Accessoires ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!