Foto van mijn nieuwe aanwinst , schluter as 22 van de firma beers uit rijswijk  vandaag gehaalt en mijn verzameling word alleen groter ik zit nu op 3 schluter eigenlijk 4 maar ene is voor onderdelen g

Schlüter as 22

Foto van mijn nieuwe aanwinst , schluter as 22 van de firma beers uit rijswijk vandaag gehaalt en mijn verzameling word alleen groter ik zit nu op 3 schluter eigenlijk 4 maar ene is voor onderdelen gesloopt , ik ben ook super blij met deze trekker wat wel jammer is is dat de motor bevroren is wat wel weer leuk is is dat die orgineel geel was wat wil zeggen dat er nietxzo veel van zijn

Reacties

+1
stijn-de-bock
Succes met de mooie nieuwe aanwinst.
+4
@stijn-de-bock ja eerst een pittige restauratie maar hoop hem na volgend jaar klaar te hebben de versnellingsbak is super , niks speling dus die word ontvet en nieuwe olie en dicht , volgens onze kennis heeft deze nog geen 1000 uren gewerkt alles in de versnellingbak is als nieuw ! 😃
+1
noordhof
@schluter jan van samang mooi , veel plezier met het opknappen !
Kramer U800
@schluter jan van samang Kijk aan! Valt de scheur dicht te lassen? Zit er een scheur aan de buiten of binnenkant van het motorblok, anders kan je hem mee gietijzer elektrode dicht lassen. Of heb je nog een blok liggen?
@Kramer U800 de blok is licht gescheurt aan de buitekant we willen het waarschijnlijk opvullen met 2 k ijzer en wat bijslijpen , nou waren we vanavond aan het sleutelen wouden we de olie wat aflaten omdat er 3 keer meer inzat als normaal en er kwamen 1 en een halve emmer water uit uit dus ik hoop niet dat de cilinderkop ergens is gescheurt , wat wij vermoeden is dat de uitlaatklep niet dicht is en via de uitlaat water in is gekomen , we merkte dat de krukas vast is maar dat komt omdat er waarschijnlijk roest op de zuigers is
+4
noordhof
@schluter jan van samang jammer ,is toch een kleine moeite om de uitlaat af te sluiten met een conservenblik wanneer je hem niet meer gebruikt .
+1
@noordhof ja 100 % goed maar veel mensen doen dat niet 😞
+2
inspecteurfendt
@noordhof Wat nog makkelijker werkt is een uitlaatklepje, een simpel klepje kost rond de 12 euro en is desnoods niet moeilijk zelf te maken.
+3
stijn-de-bock

(klik om te vergroten)

+2
Kramer U800
@schluter jan van samang Mooi klote dan, veel succes met de restauratie, en onthoud: alles valt te repareren!! 💪
+1
Schluterfan
@schluter jan van samang

Vind wel dat hij voor 1000u er ferm afgeleeft uit ziet? Hopelijk maak je hem weer in het juiste geel. Heb nog wel Schlüter's uit die tijd in de gele kleur gezien. Probleem is alleen dat vele trekkers uit die tijd in de loop der tijd al eens een andere verflaag kregen, waardoor je niet goed weet in welke kleur hij effectief was 😞. Misschien bij Egelseer, Bissinger of Peitz navraag doen of er van deze een machine kaart is, weet niet of dat toen al van toepassing was (allesinds wel vanaf de S450). Succes!
@Schluterfan ja wat ik van deze trekker weet is dat die eerste eigenaar een tuinbouwbedrijf was na 3 jaar bijna niks doen is die eigenaar de schluter afgegeven aan een garage voor de onderdelen van zijn kapotte auto te kunnen betalen en zo heeft die bij de garage 15 jaar in de buiten gestaan en dan is die in een schuur gezet waar het heel vochtig was tot nu want de garagist is dood en ik heb deze van zijn vrouw gekocht , maar de kleur ga ik zeker orgineel maken , volgens ons pa is het oud catpillar geel , want in het eerste zicht wou ons pa die rood maken maar dat wou ik niet om jou reden @Schluterfan die moet orgineel zijn !! anders wou ik de schluter niet
+1
wim-same
Van de Fa Beers uit Rijswijk ? dan toch wel met een dikke Scania naar België gebracht. ha ha. Veel succes met de restauratie.
+1
Sojaboontje
Mooi project man. Zit ook een beste vooras onder of niet?
+1
@Sojaboontje ja dat is nog zoiets , de vooras dat is een hele speciale die werden alleen bij de firma beers ( verdealer ) geleverd , raar genoeg weet ik zo maar een andere gele as 22 met zo een vooras want de ander as modellen( as 17,as30... )hebben geen andere vooras alleen de as 22 ers maar in nederland weten wij nog maar een ander zitten of er meer zijn moeten we nog te weten komen 😂
+1
florisrobben
Succes met opknappen ik ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen
+1
hanomagfarm
Ik heb ook een AS22 gehad die door Beers was geleverd. Het leek in alles op een AS22 maar op het Beers type plaatje stond Type ASL, 28 PK. Deze had dan ook de 'gewone' vooras.
Motor was ook ernstig gescheurd. Het blok was wel gelast maar bleek ver van dicht te zijn.
@hanomagfarm ja dat zou normaal gezien een as 30 moeten zijn
Schluterfan
@schluter jan van samang

DS zou ik niet met zekerheid zeggen, want normaal werd een DS15 als AS17 verkocht, en een DS25 als AS30.

Er waren vroeger voor Nederland 4 types die in Duitsland als AS types verkocht werden, en dat waren de ASO, ASU, ASL en ASA dacht ik. Ik heb ergens de specificaties in een boek staan, alleen dat zit ergens een verhuisdoos en ik weet van mezelf al dat ik die vandaag niet zal vinden haha.
@hanomagfarm of ds 25 die lopen wat door elkaar heen
hanomagfarm
@schluter jan van samang Deze had de ED22 motor en Hurth G76 transmissie, oftewel AS 22. Ik heb eens gelezen dat de AS 22 voor export met meer pk's werd geleverd. Of dat klopt..
Schluterfan
@hanomagfarm

Dat is gewoon de norm die anders is. Voor Belgie werd het vermogen in SAE uitgedrukt, in Duitsland dan weer DIN.
hanomagfarm
@Schluterfan Werd toen in Nederland niet de Din gehanteerd?
+1
Schluterfan
@hanomagfarm Dat weet ik niet zo uit het hoofd. Het kan zijn dat ze voor Nederland wel een hoger vermogen hanteerden, maar zou het raar vinden dat ze dat voor de rest dan weer niet deden. Maar Schlüter kennende...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter as 22 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!