Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 120 mijn combinatie voor vanmiddag.Heerlijk 6 ha mee aan de kuil gereden

Deutz-Fahr Agrotron 120

Fendt926Driver
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 120 mijn combinatie voor vanmiddag.
Heerlijk 6 ha mee aan de kuil gereden

Reacties

+4
erik9831
Wat gaat het volgende zijn, Huub met een John Deere? 😂
+3
SJB533
@erik9831
Of zo'n stugge Oostblokker
+7
stegboer
Verstand komt met de jaren
+4
dx11
@stegboer die wil niet meer terug
+3
wim-same
Huub ????? JIJ????
+1
stijn-de-bock
Gekocht of gehuurd,fendt kapot?
+2
Fendt926Driver
@stijn-de-bock trekker van kameraad @marceldeutz daar hebben we vandaag ruim 9 ha ingekuild.
En deze combi stond klaar
En, ist wat? Schakelt deze met bowdenkabels, of nog met met een lange pook?
casejxu
@casejxu aha. Waar valt deze onder dan? Veredelde mk3? Zelfde taaie 6cil?
casejxu
@ronald-deutz-fahr agrotron NEW. 6cyl 6L elektrisch geregelde motor
@casejxu electrisch geregeld? Dus wel mechanische pomp? Hierna kwam de M? Zijn niet lang in productie geweest naar mijn idee...
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr 6 mechanische pompjes die elektronisch aam gestuurd worden
+1
d15o
@ronald-deutz-fahr De 120 new (2005-2007) heeft de BF6M 2012 C met Bosch-Einzel-Einspritzpumpen, dezelfde motor als in de 108 (2004). De M serie kwam daarna en heeft de TCD 2012 L06 (Deutz-CommonRail-Hochdruckeinspritzung). Zie de.wikibooks.org/wiki/…
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr schakeld wel prima.
Alleen ben je hem niet zo gewend als een eigen trekker.
Dus schakel je wel eens mis
Of de trekker sloeg af.
wim-same
@Fendt926Driver Ik vind de versnellingen in combinatie met de 3 traps powershift niet logisch.
casejxu
Quote Reactie van @wim-same:
3 traps

?? Dan vergeet je der 1
+1
fendt308-driver
@casejxu l m h s toch?
casejxu
@fendt308-driver klopt
@wim-same super bakken. Mankeerde weinig altijd
+3
fendt308-driver
@casejxu
Huub is niet de enige die vreemd gaat deze week🤭

(klik om te vergroten)

+1
Fendt926Driver
@fendt308-driver hey collega deutz rijder.
wim-same
@casejxu OK, is ook al weer zo lang geleden dat met zo'n type gereden heeft, 4 traps dan, maar nog steeds niet echt handig
fendt308-driver
@Fendt926Driver vooral te rustig wegrijden wil hier nog wel eens beuren.
Verwend met vloeistofkoppeling denk 🙈
valmet6400power
Was je van je Fendt gezet dan? 😂
john deere 7810
@valmet6400power

De 916 deed nog mee in de optocht als ik het goed zag... dus denk dat ie steen papier schaar verloren heeft 😛
+1
valmet6400power
@john deere 7810
Zou het met enigszins versleten knieën wel weten dan 😛
Fendt926Driver
@valmet6400power zoon reed door met onze 916. En ik op de deutz. De koppeling gaat heel makkelijk van de deutz.
Maar @fendt308-driver het is inderdaad dat ik met vloeistofkoppeling altijd door kan waar een gewone trekker afslaat
+1
trean
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
zoon reed door met onze 916. En ik op de deutz.

Heb je dan ook gemeten en berekend hoeveel liter brandstof per ton maïs per gereden km je verbruikt hebt op deze dag. Dan kan je gelijk zeggen welke zuiniger is, de deutz of de fendt.

Of ben je bang om toe te geven aan het feit dat een ervaren chauffeurs met een deutz schakelbak zuiniger kan rijden dat een "variofanaat". Ik heb zelf ook liever een schakelbak met een goed instebare automatiek met hoofdzakelijk transport en het veeboeren landwerk.
+1
Fendt926Driver
@trean nee niet gemeten.
Zal dat ook niet weer op tf plaatsen.
Bij elke tankbeurt worden de liters en de draaiuren opgeschreven en de werkzaamheden die op die tankbeurt gebeurt zijn ook opgeschreven.
Met mestrijden wel bijgehouden en uitgerekend wat het per m3 en draaiuur was.
Daar kwam zoveel kritiek en lawaai van los dat ik het niet meer op tf zet.
Voor mijzelf weet ik het wel.
En als ik met de loonwerker meerijdt tegen een schakel trekker heeft die om 9 uur s avonds zijn 300 liter op en moet tanken en om 23.00 uur als we stoppen moet ik 190 liter bij vullen.
Dat zegt mij genoeg....
+1
case 745 xl
@Fendt926Driver het verschil van 110 liter minder en dat bij 2 uur meer werken. Wil er bij mij niet in
Fendt926Driver
@case 745 xl s morgens 6 uur beginnen met beide combinaties.
Ik met een fendt 926 van bj 2000 met 250 pk en een rapide 140.
De ander met een jd 7810 bj 2002 met ??205pk?? En een rapide 155.
Beide rapides 40m3 inhoud.
Zelfde aantal vrachten zelfde afstand.
case 745 xl
@Fendt926Driver en dan geloof ik nog niet dat je dan maar de helft van de brandstof van de jd gebruikt. Dan was ik loonwerker geworden als ik jou was kun je grof geld verdienen
Fendt926Driver
@case 745 xl ik ga het ook niet uitleggen en het geloof kan ik je er niet bij doen
@Fendt926Driver staat de 155 er niet om bekend verschrikkelijk zwaar te laden?
Jij hebt denk ik het meeste voordeel op de weg, hard rijden met weinig toeren.
Ook heb jij een beheerste rechtervoet als ik t weleens wat lees, meeste redden het niet, de hele dag onder de 1500 toeren blijven
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr was in de mais dus enkel geladen worden en transport en lossen.
op straat 1150 toeren en 40kmh rijden.
+4
Fendt926Driver
Quote Reactie van @trean:
en dan geloof ik nog niet dat je dan maar de helft van de brandstof van de jd gebruikt. Dan was ik loonwerker geworden als ik jou was kun je grof geld verdienen

Snap je nu waarom ik het niet meer op tf zet.......
+1
trean
@Fendt926Driver zeker,
Al staan die jd 7810 ook bekend om hun zuipen en een 155 vraagt ook 50 pk meer tenopzicht van een 145. Wat een 140 vraagt weet ik niet.
Hadden jullie wel evenveel en ook goed geslepen messen erin.

Daarnaast moet je in een team met inkuilen met de grootste wagen altijd harder rijden en de wagen minder vol stampen om gelijk te blijven lossen bij de kuil.
Ga je proberen om met een kleinere trekker met grotere wagen een grotere wagen bij te houden, dan lukt dat niet en dan ga je veel brandstof verspillen.
trean
@trean dat heb ik gisteren nog gemerkt met uien laden.
Ik heb na het kilveren nog even een vracht gedaan met de k.t 820 met 6000 uur en beco 2600 tussen de 516 en 720 met beco 1800. Ik kon rijden wat ik wilde maar de lader stond ruim 5 minuten op mij te wachten.
Fendt926Driver
@trean was in de mais met enkel transport. hakselaar laadt en wij losten
+1
Noorderling
@trean @Fendt926Driver
Vergis je ook niet in bandenspanning.
Op 1bar met kieper of mesttank kom ik niet eens op de 35km, veilig is het ook niet en kost een hoop brandstof. Kan ook op 2bar rond rijden, alleen verbrand ik liever 50liter diesel dan het land verdichten. Er zijn veel te veel variabelen om er zo maar wat van te vinden.
+1
john deere 7810
@Noorderling

het is appels met peren vergelijken. En neem ook nog even de sporing mee 😉 iets wat die loonwerker met de 7810 niet kende....
trean
@Noorderling klopt die 3 asser had de luchtdrukwissel ook iets kapot. Dus met de losse compressor op 2,5 bar ipv 3,5 voor transport. Dat kost je 5 minuten op 15 km volle rit.
+3
florisrobben
Dat we dit mee mogen maken. En dan hadden ze het alleen over prinsjesdag op het journaal. Dit is groter nieuws
+6
wim-same
@florisrobben Op prinsjes dag worden we bedondert, maar dit is echt
+3
florisrobben
@wim-same hahaha ja dat is waar al moest ik wel even in mijn ogen wrijven

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!