Foto van een Claas Jaguar 860 even 1 keer doorsteken.Dat mag bij hoge  uitzondering  een keer achteraan rijdend.Maar normaal ook dat met de kar achter de hakselaar.

Claas Jaguar 860

Fendt926Driver
Foto van een Claas Jaguar 860 even 1 keer doorsteken.
Dat mag bij hoge uitzondering een keer achteraan rijdend.
Maar normaal ook dat met de kar achter de hakselaar.

Reacties

Jochem124
Mooi dat de Xylon weer op de foto staat en ook nog eens tijdens et hakselen
+1
deutz dx 470
Zie niet de voordelen in (zeker niet met doorsteken) om de wagen om te wissele? Hier gaat toch ook alles ik de kar 🙃
+2
rommert14
@deutz dx 470 scheelt een trekker door hetzelfde spoor te walsen. En de kar is dichter bij de pijp hier doen ze dat allemaal.
+4
dx11
Quote Reactie van @rommert14:
hier doen ze dat allemaal

Kunnen ze bij jullie niet achteruit rijden?
+1
assink
@dx11 Zie hier geen enkel bedrijf achteruit rijden met losmaaien, gewoon vooruit achter de hakselaar aan. Heel enkels nog een wagen achter de hakselaar. Zal er ook mee te maken hebben dat hier met silagewagens gewerkt wordt ipv kiepers, en dan geen luxe waar de bakken van achterover kunnen kantelen.
+1
rommert14
@dx11 dat lijkt mij niet makkelijk met zo'n grote wagen.
+1
@rommert14 die 3 asser die ik gisteren op mijn profiel heb gezet gaat er ook altijd achteruit achteraan, doen ze allemaal bij ons in de buurt, allemaal 1 of 2 kiepers in de hakseltrein om los te maaien
+1
rommert14
@Deutz-Fahr-Rijder kippers ja, dat zeg je goed
johndeere6230
@rommert14

Hoezo niet? Hier gaat eigenlijk overal de trekker er ook achteruit achteraan met of lopende silagewagen of kippers, blijft de trekker veel schoner van
rommert14
@johndeere6230 bij jullie rijden ze ook allemaal met 350 pk en 60 kuubers?
arjanvw
@rommert14 hier gisteren ook 3 tridems gehad van 56m3. Wat een wagens!! Ons maisland ligt op 6 km. Anders gaat het veel te hard met die wagens.
+1
@rommert14 stuurt een grote wagen moeilijker achteruit dan? Duurt langer voor die vol is, dat dan weer wel 😋
+1
cb6520
@rommert14 ja want die 60 kuubers met gedwongen besturing heb je ook elke keer met een nieuw perceel hakselen zo even afgebouwd en aan de hakselaar weer aangebouwd...
Met kieper kun je achteruit er achter aan en met silagewagen heb je vaak voor wel een hakselklepje. Bij de grote hakselaars met lange pijp krijg je sws bijna niks op je trekker en met meer als 6 rijenbek hoef je ook niet door hetzelfde spoor te rijden
rommert14
@cb6520 welkom in Denemarken, oppikhaak systeem.....
@rommert14 pakt die stuurstangen ook mee?
cb6520
@rommert14 en bij grote stukken gooit die de wagens in het land of moet je dan alsnog met trekker erbij..
Ben blij dat wij hier met de mais niet zo hoefden om te spelen met wagens omhangen want dan hadden we het nooit gehaald om gemiddeld 50 ha per dag te hakselen
+1
rommert14
@cb6520 als er een beetje mais op staat haal je dat volgensmij sws niet.
arjanvw
@rommert14 ligt eraan hoe lang je de dag maakt... 😉
rommert14
@arjanvw precies.
@cb6520 wat n gedonder indd aan en af koppelen.. gewoon klepje open vooruit er achteraan, en fatsoenlijk achteruit rijden moet ook geen probleem zijn zou je zeggen. Naast de hakselaar ook weleens n stukkie achteruit als dat beter uit komt, met mais wil dat super want je kan mooi de afgemaaide rijden gebruiken als richtlijn in de spiegel😅
rommert14
@ronald-deutz-fahr hier doen sommigen het met grashakselen standaard, scheelt een man en een trekker... maar met 60 kuubs wagens krijgt de transmissie van de hakselaar het zwaar volgens onze loonwerker.
@rommert14 maar je doet ook minder door de tijd van jet wisselen.
En je argument van aantal banden in een spoor gaat ook niet op dan, dan heb je bijna 20 ton van de hakselaar en dan de wagen nog, dan liever trekker en wagen in apart spoor denk ik..
Of werk je dan met vaste rijpaden? Dan snap ik het weer..
rommert14
@ronald-deutz-fahr ja uiteraard vaste rijpaden, om de 12 meter, maar wij hakselen helaas niet zelf dus ik weet ook niet wat wijsheid is. Zo doet onze loonwerker het in ieder geval.
+1
@rommert14 jullie hebben alles in rijpaden? Maar je maait 9? En hoe ziet dat pad eruit? Foto’s van na mestrijden int voorjaar? Rij je echt een spoor door de jaren heen?
mooi systeem lijkt me dat!
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr nee niet alles, alleen de mesttank, je rijdt geen diepe sporen (op natte kopeinden) na maar je ziet bij de volgende snee wel waar het spoor zit, dat is alleen maar makkelijk voor het maaien 😜
@rommert14 oh hier ook rijsporen met mestrijden, elk jaar rijden we weer in t zelfde spoor
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr ja oke, maar hier staat het precies in de gps en om de 24 meter.
+2
dx11
Quote Reactie van @rommert14:
bij jullie rijden ze ook allemaal met 350 pk en 60 kuubers?

Jullie hebben 3x zo veel ruimte met doorsteken

(klik om te vergroten)

rommert14
@dx11 zal best, ik doe zelf niet mee en kijk alleen toe.
+1
johndeere6230
@rommert14

Naja dat maakt geen zak uit toch? Vind de 3 Asser gedwongen gestuurd, weet niet hoeveel kuub die is, makkelijker achteruit rijden dan de tandem gedwongen gestuurd, is een stuk rustiger... dus dat maakt niks uit 😅 en als de bak omhoog is kun je er onderdoor kijken, dus rijdt sowieso makkelijk achteruit
rommert14
@johndeere6230 bij ons rijden er geen kippers, nemen veels te weinig mee.
johndeere6230
@rommert14

Ze hoeven niet te weinig mee te nemen, in Canada namen ze ook gewoon ruim 50 kuub mee, maar goed, zeg ook kippende silagewagen of een kieper, daarmee steken ze achteruit door. Heb het ook wel eens met een tandem opraapwagen met de knikdissel helemaal omhoog gedaan, alleen dat is niet fijn..
dx11
Quote Reactie van @rommert14:
nemen veels te weinig mee

Meer als een silagewagen, want je hebt 10cm hoogte meer ivm de dunne bodem
Fendt926Driver
@deutz dx 470 kijk dan eens achter op de xylon.
Daar ligt wat mais.
Ligt anders op het dak van de trekker
deutz dx 470
@Fendt926Driver van die kruiwagen moet je het denk k niet hebben...
+2
Fendt926Driver
@deutz dx 470 interesseerd mij die kruiwagen vol wat.
Mijn trekker begint er van te roesten.
+1
@Fendt926Driver savonds luchtspuit er ff over en je ziet er nooit wat van denk?
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr buitje water overdag en het kruipt overal achter.
Ook zonder water en schoonmaken met luch. Er blijft altijd wel ergens wat roesten.
assink
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
ar je doet ook minder door de tijd van jet wisselen.En je argument van aantal banden in een spoor gaat ook niet op dan, dan heb je bijna 20 ton van de hakselaar en dan de wagen nog, dan liever trekker en wagen in apart spoor denk ik..Of werk je dan met vaste rijpaden? Dan snap ik het w

Loonwerker heeft hier allemaal covers van vrachwagenzeil over de achterbrug en het trekkerdak. En maken hier alle dagen de trekkers schoon bij mijn weten. Het dak ligt af en toe wel vol, maar wordt tussendoor ook wel schoongemaakt als er tijd voor is.
rommert14
Mooie foto, zo'n hakselaar lijkt ook al meteen een stuk moderner ondanks dat ie al 20 (?) Jaar oud is 😁
arjanvw
Mooie foto! Jouw mais heeft het ook erg droog gehad zo te zien. Hier gisteren de mais ook binnen gehaald.
+2
Fendt926Driver
@arjanvw foto is van jeroen.
@joop2 die filmt nogal eens bij ons
+1
arjanvw
@Fendt926Driver Leuk! We kunnen dus nog een actie film verwachten..??
florisrobben
Mooie foto zo van boven
CaseCS130
Prachtig plaatje en materiaal dik voor mekaar zo.
rommert14
Is die silagewagen ook van jullie? Wat voor type is dat?
+1
Fendt926Driver
@rommert14 wagen is van mij .
Is een schuitemaker siwa 130
rommert14
@Fendt926Driver aha, machtig. Je kunt dus drie redelijk grote wagens van jezelf inzetten?
+1
Fendt926Driver
@rommert14 klopt.
Rapide 80
rapide 140
Siwa 130
rommert14
@Fendt926Driver dan zouden we hier ook een heel eind komen zelfs 😜 alhoewel op afstand 3 wagens wel krap wordt.
Fendt926Driver
@rommert14 maar bij dit perceel hadden we
Een jd 6820 met 14tonner veenhuis
Een deutz agrotron 120 met 14tonner
Een hurliman met 14tonner
Een inter 845 plus met 10tonner
Mijn xylon met siwa 130
En mijn 926 met rapide 140.
Dus dan hoeft de hakselaar nooit lang te wachten
+1
rommert14
@Fendt926Driver aha, genoeg hulp van buitenaf dus.
rommert14
@Fendt926Driver zo'n siwa 130 staan niet meer bij bosjes te koop, ik dacht mooi goedkoop wagentje voor achter de inter.
+1
Fendt926Driver
@rommert14 nee als ze goedkoop waren had ik er wel 2 bij.
Lopen fijner dan de veenhuis 14 tonners.
En er gaat iets meer in.....
fendtjecis
Waaroom niet altijd zo? Wanneer je een kipper hebt is achteruit wel mooier natuurlijk. Maar dit gaat ook mooi
JD-4450
Mooi om zo'n xylon aan het werk te zien.
Heb er ook heel wat uurtjes mee gemaakt. Volgensmij een ongeëvenaard comfort in die tijd
dx3.10
Heeft de 614 ook mee gelopen of staat hij nog in de werkplaats
Fendt926Driver
@dx3.10 614 staat nog in de werkplaats.
Vollenbroek_Lars
@Fendt926Driver De 611 nog wel mee in de mais dan?
Fendt926Driver
@Vollenbroek_Lars nee ook nog niet.
Zit nog geen werkende ondertrekhaak onder.
Alles was daar aan vast gelast en daar passen we nu een originele 600 ontertrekhaak op aan
Vollenbroek_Lars
@Fendt926Driver Ah gaat die nog wel meerijden of heb je de mais er al af?
rommert14
@Vollenbroek_Lars dat zal er inmiddels wel af zijn mag ik hopen.
Fendt926Driver
@Vollenbroek_Lars alle 13 ha mais mooi al verdeeld over 2 sleufsilos.
De laatste 8 ha bij de buurman er nog af en we bouwen hem weer om naar gras
@Fendt926Driver die 13 ha in 1 dag of meerdere? Omdat wij mais altijd in 3 of 4 silo’s kuilen zou zelf hakselen ideaal zijn, sochtens silo losmaken, paar uurtjes hakselen en dan weer dichtmaken en dat een paar keer..
Nu is het vaak 2 of 3 bulten losmaken, en 3of 4 afdekken, liefst in 1 dag 😅
arjanvw
@ronald-deutz-fahr maken jullie lasagne kuilen waar maïs ook in mee doet?
@arjanvw echt lasagna zoals hele jaar hetzelfde voeren is het niet, maar het streven is om altijd deels 1e snee te kunnen voeren, soms met andere snede erover, en dan mais erop. Nadeel is dat je niet kunt sturen met de verhouding en dat je een berg werk hebt rondom maishakselen. Doordat de mais boven de wanden komt hebben we bij het kantblok wat minder mais, moet je met voeren ook rekening mee houden.. en altijd van boven naar beneden happen, voor de droge koeien hap ik 4x een kwart van de happer..
voordelen zijn veel voersnelheid, met relatief grote silo’s, en maar bij 1 kuil voer te hoeven laden. Daarnaast hebben we minimale verliezen in het kuilgras, dat zakt 15-20cm als er een meter mais bovenop komt.

(klik om te vergroten)

arjanvw
@ronald-deutz-fahr voordeel is idd dat je maar 1 kuil open hebt en dat het gras goed aangedrukt zit. Zelf zou ik lastig vinden dat de verhouding vooraf bepaald is.
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr 13 ha in 2 dagen. Ruim week tussen.
Dan kan de ene ruim 10 dagen dicht blijven.
We hebben alle tijd. 9 uur na alle stal werk beginnen.
Rustig eten tussen de middag en rond 17.00 uur plastik erop
rommert14

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Jaguar 860 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!