Demo uit proberen 👌. Geplaatst door JDuitW op 28-09-2019 om 13:35:10, met 50 reacties.

John Deere 6175R

Demo uit proberen 👌

Reacties

mdoornekamp
Jullie rijden toch Valtra🤣
case 745 xl
@mdoornekamp loonwerker waar ik geregeld werk is de valtra met nog geen 3000 uur ook weer vertrokken. Wegens te veel storing
JDuitW
@case 745 xl bij dat bedrijf ben ik nu aan het kipperen😅
mdoornekamp
@JDuitW dat is niet Noordenbos?
JDuitW
@mdoornekamp nee voor dat bedrijf rijden we nu een paar dagen voor
case 745 xl
@JDuitW op de kade in Oudkerk?
JDuitW
@case 745 xl ja klopt
+1
case 745 xl
@JDuitW heb ik vorige week 4 dagen met de vrachtauto grond gebracht
JDuitW
@mdoornekamp zijn nog steeds 6 jd’s, kijken hoe dit gaat
+1
mdoornekamp
@JDuitW ok. Ik vind die 6175r altijd wat regen vallen. Hele grote trekker met relatief weinig vermogen. Net als jd 7600 vroeger
JDuitW
@mdoornekamp oke, valt mij niks tegen en je kan er altijd nog een 215 van maken
+1
mdoornekamp
@JDuitW opvoeren zijn ze hier bij GroeNoord niet zo'n fan van. Ik vind het zelf ook niet zo nodig. Als je te weinig pk's hebt, moet je eerst maar eens trekker leren rijden. Teveel pk's kost ook alleen maar diesel extra.
JDuitW
@mdoornekamp wij tunen alles, worden ze zuiniger van en ik heb liever 20pk te veel dan 1 te weinig
+1
rickboer blija
@JDuitW ander loonbedrijf in de buurt deed dat ook met hun nh en valtras, maar daar hebben ze ondertussen wel spijt van
JDuitW
@rickboer blija die hebben het ook niet op de goeie manier gedaan, ik ken het verhaal namelijk😉
rickboer blija
@JDuitW nee klopt, dat was niet goed van hun kant
jasper-santing0
@JDuitW Hoe dat?
rickboer blija
@jasper-santing0 kort gezegt, eco tuning werd power tuning binnen de garantieperiode
+1
JDuitW
@rickboer blija ze zijn aan het tunen geweest zonder vermogenstester er bij, dus ze wisten niet tot hoe ver ze konden gaan en achteraf hadden ze te veel vermogen wat schade opleverde
rickboer blija
@JDuitW klopt precies, maar ze wouden eco tunen. Want die trekker had wel genoeg vermogen, maar dat heeft verkeerd uitgepakt
mdoornekamp
@JDuitW Sommige tuners gaan ook veel te ver. Loonwerker hier heeft 6175R. Die is nu sterker dan een 6215R. En veel koppel onderin. Verbruikt nu dik 50 l/u vol gas
rickboer blija
@mdoornekamp dit was een zeer bekende tuner, maar omdat de test rem niet mee was is er niet gecontroleerd
rommert14
@rickboer blija ja dat is ook niet verstandig alhoewel dat bij onze mf ook niet gebeurd is
mdoornekamp
@rickboer blija Ja dat is altijd een groot risico. Mijn 6620 (geen common rail) was ook zomaar 175 pk na de tuning. Dus direct maar even beetje terug gezet. Maar als je niet meet, ga je er lekker mee aant werk. En dan barst er vanzelf wat.
930triplemaaier
@rickboer blija als hij als al eens dezelfde trekker getuned heeft naar hetzelfde vermogen en getest heeft dan zou ik het ook nog wel durven zonder test. Maar meten is weten
JDuitW
@mdoornekamp die vatra's van ons hebben er 30pk bij en diesel verbruik is 1-2 liter gezakt
mdoornekamp
@JDuitW hebben jullie ze software matig geruned of met kastje ertussen. Je hoort nu ook wel veel Steinbauer. Losse kastjes die er ook weer uit kunnne. Maar wel goeie manier van tunen. Geen rail druk verhogers. En lastiger te traceren als er problemen zijn met de trekker.
johndeere6230
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Teveel pk's kost ook alleen maar diesel extra.

Dat ben ik nog niet direct met je eens, toevallig gisteren met hakselen kunnen zien, de JD6130R met kipper verbruikte liter diesel meer per uur dan de NH T7040 met dezelfde kipper, alleen ruim 100 pk meer. Nu is een liter te verwaarlozen, alleen was toch niet helemaal verwacht
+1
930triplemaaier
@johndeere6230 Om de invloed van de chauffeur uit te sluiten hebben dan ook halverwege de dag de desbetreffende chauffeurs geruild van trekker?
johndeere6230
@930triplemaaier

Nee dat niet... alleen durf toch wel met zekerheid te zeggen dat dat verschil nihil is, hebben beide dezelfde rijstijl
ford8630power
@johndeere6230 Ik schrik er ook nog altijd van wat onze 6105R verbruikt, ook voor licht werk pak ik geregeld onze steyr omdat die zuiniger is. Die heeft met boost 180pk.
mdoornekamp
@johndeere6230 T 7040 is oude motor zonder emissie. Dus die is sowieso zuiniger
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Rijd ook wel eens met een 175R, die wordt veel gebruikt voor transport, voorladerwerk en kuilwerkzaamheden, dan is het wel een solide trekker en veel vermogen heb je niet nodig.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best ja klopt. Met ploegen heb je vaak ook niet heel veel pk's nodig. Gewicht en hef kracht is belangrijker
JD3010
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Met ploegen heb je vaak ook niet heel veel pk's nodig.

Als je er maar zat pk's voor zet, dan lijkt het van niet. 100pk voor een 3schaar is hier niks te veel.
mdoornekamp
@JD3010 versnelling langzamer. Valt mij tot nu toe nog niet tegen met de 6155R voor de 5 schaar. Maar ik heb dan haast meer trekker gewicht per schaar dan jij denk ik
JD3010
@mdoornekamp volgens jou is die toch 200pk. 😉
mdoornekamp
@JD3010 Alleen met boost. En die doet het dan niet. Maar niet getreurt, bij 1900 toeren is ie altijd nog 170 pk (zonder boost)
+2
jehan
Rechterpootje heeft veel te maken met gebruik van diesel
joozt
En? Hoe bevalt de 6175R? Wat ligt hier voor bandencombinatie onder?
mdoornekamp
@joozt 600/70r28 en 710/70r42
joozt
@mdoornekamp Dank. Volgens mij (naast 650 breed) de meest gangbare combinatie voor deze trekker. 710/70r38 was ook een af-fabriek optie voor dit type hoorde ik laatst. Lijkt mij persoonlijk wat klein...
mdoornekamp
@joozt 650/65r42 kan ook achter. Maar dat is ook aan de kleine/lichte kant. Is ook een maat lager. Dan krijg je voor 600/65r28 of 540/65r30

710/70r38 is wel een mooie band voor een 175 pk trekker. Maar deze types zijn nu eenmaal vrij groot. Bij een 175 pk Deutz past 710/70r38 er niet eens onder.
joozt
@mdoornekamp Ja dat klopt, onder een 7530 staat een 710/70r38 ook prima maar ik vond het onder een 175r toch net wat te klein lijken. Wel bijzonder dat Deutz dit er niet eens onder krijgt... Bij een trekker met dat vermogen wil je toch ook wel de keuze hebben uit een fatsoenlijke 710 band...
mdoornekamp
@joozt ja klopt. meestal staat een deutz van 185 pk nog op 650/65r38. Dat heb ik onder mijn john deere 6630.
+2
case 745 xl
@mdoornekamp en ik onder mijn 6320
930triplemaaier
@case 745 xl
@hobbyboer heeft 710/60r42 onder zn 6220 liggen...
JD3010
@930triplemaaier maar die zijn bijna glad.
+1
JDuitW
@joozt ja bevalt goed, mooie complete trekker, alles er op en er aan. idd 600/70r28 en 710/70r42

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6175R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!