Foto van een John Deere 9510R. Geplaatst door catfan55 op 29-09-2019 om 15:10:33, met 23 reacties.

John Deere 9510R

966 foto's van @catfan55

Foto van een John Deere 9510R

Zelf uw fosfaatrechten kopen of verkopen??

Fosfaatrechten zijn nu het nieuwe melkquotum, bekijk hier actuele vraagprijzen en het aanbod.

Advertentie
Bezoek website

Reacties

John k
Nog geen sneeuw bij jullie??
catfan55
Het begint net wat 😅
Fendt926Driver
En dan maak je een kuil op zand?
Terwijl er sneeuw en nattigheid komt?
hermanjohndeere
@Fendt926Driver zo’n beetje 8 van de 10 rijkuilen worden daar gezet op zand. Is goedkoper als beton storten
catfan55
@Fendt926Driver maak daar maar 19 van de 20 van. Beton is hier extreem duur. 4 tot 5x de prijs van NL.
John k
@catfan55 alles rond alle gebouwen is hier beton op de plek waar ik zit in Ontario, werkt echt super!!!
Fendt926Driver
@John k ik zie bij jou ook sleuf silos om een enorme hoeveelheid mais in te pakken.
die andere molshopen die ze vaak maken zitten volgens mij ook niet half zo vast.
want met te veel gewicht op de kuil rij je ze helemaal uit elkaar.
en vastrijden met een kilverbak zoals ik soms zie is gewoon symptoom bestrijding van een uit elkaar gereden kuil weer bij elkaar trekken
hermanjohndeere
@Fendt926Driver die molshopen zitten echt wel vast. Omdat je ook over de zijkanten heen kunt rijden. Zo’n kilverbakkie gebruiken ze puur om de laatste sporen weg te poetsen zodat het plastic er mooi strak op ligt. Omdat ze er geen zand opgooien.
Fendt926Driver
@hermanjohndeere maar een rijkuil hier van 1m hoog rij je met 10 a 12 ton finaal uit elkaar.
En dan zou een 18 tons kniktrekker dat dus niet doen?
Dan kan die op de brede banden niet de druk per cm2 leveren wat onze 12 ton wel kan
+3
casejxu
@Fendt926Driver dat komt omdat jij alleen boven op vast rijd. En hun rondom!! Scheelt nogal. Jij kan met je fendtje deze kniktrekkers echt niet Bij houden met vastrijden als je daar zou aanrijden
+1
@casejxu daarnaast begin je altijd smaller qua opzet dan de buld uiteindelijk wordt. dat je hem iets uit elkaar rijd is een feit. Maar ik heb uit eigen ervaring dat je een buld als deze ook mokervast kunt krijgen. Hoe kom je anders met de pickup en je baas boven op een buld van 10m hoog.
Fendt926Driver
@casejxu ik zeg ook zeker niet dat ik ze bij zou kunnen houden.
Maar sleufsilos zitten over het algemeen vaster dan rijkuilen.
Maar in canada is toch alles anders.
Maar op zand inkuilen is toch wel het laatste waar ik weer naar terug zou willen.
+1
casejxu
@Fendt926Driver Maar je zeg wel dat ze niet vast komen en zelfs uit elkaar worden gereden. Zonder dat jij ervaring heb met de betreffende situatie. Wat neer komt op een getrokken standpunt zonder de daadwerkelijke feiten te weten. Als je had geschreven dat bij jou altijd de kanten afbreken omdat je hem niet rondom vast kan rijden is het heel wat anders! Iedereen boert anders en heeft zijn eigen mening of werkwijze. Maar een conclusie met een vraagteken der achter klinkt veel vriendelijker dan met een uitroepteken!
Fendt926Driver
@casejxu oeps sorry..
Ik kijk naar een foto en zet daar vraagtekens bij.
Uitroeptekens gebruik ik niet.
Maar jou punt is duidelijk
catfan55
@Fendt926Driver graan silage kuilen KUN je uit elkaar rijden als het product nat is. Maar dit is echt een zeldzaamheid.

Onze lichtste kniktrekker weegt 29 ton (9360R) onze zwaarste zit net onder de 34 ton (9520R) hier heeft men een hekel aan sleuf silo’s voor een tal van redenen. Strenge winters met veel sneeuw als de voornaamste en de lastigheid van het afdekken.

De “normale” kuilen zijn hier het meest populair zoals op de foto. Her en der bij de grootste klanten maken we drive over piles, de “‘mols hopen” waar jij over praat. Deze kuilen zitten verre weg het vasts doordat er over alle kanten heen gereden wordt.

Ik nodig je van harte uit om eens een keer hier te komen kijken en dan kunnen we gerust bij een aantal kuilen langs rijden en dan kan ik je laten zien dat wij de bulten hier piekfijn voor elkaar hebben, zowel als zand als op beton. Ik heb het al eens eerder gezegd en doe het weer: alles terug redeneren naar NL is kijken met oogkleppen op. Men die dat hier doet vaalt ook gruwelijk. Want we zijn hier niet in Nederland maar in Canada. Ander klimaat, andere gewas omstandigheden, andere werkwijzen enz enz enz. We lopen hier echt niet zo te knooien als ik hier tussen de regels door lees in jou berichten. Bericht be gerust wanneer je in Canada bent, dan gaan we een dag rond bij verschillende dairyfarmer zowel groot als klein en ik kan je precies uitleggen waarom wij dingen op onze manier doen en waarom de Nederlandse denkwijze hier niet werkt.
+1
Fendt926Driver
@catfan55 we hadden rond deze tijd jou kant op willen komen na de stage van mijn zoon.
Dat is echter nu een jaar opgeschoven.
Maar tegen die tijd (en daartussen ook wel eens) meld ik me weer om rond te kijken
Arie_MF
@catfan55 zou een bulldozer wat zijn voor zulke kuilen? Een Cat D8T weegt ruim 50 ton als ik mij niet vergis. Transport is wel lastig, en verder heb je er waarschijnlijk geen werk voor.
catfan55
@Arie_MF bulldozer op de bult lijkt mij niks. Te weinig zicht voor je en schranken met de rupsen maakt veel materiaal los denk ik. Met banden werkt het mooist denk ik. Nog maar te zwijgen over transport inderdaad en wat ga je er voor de rest mee doen. Zaaimachine er achter is ook niet wat denk ik haha
hermanjohndeere
@Fendt926Driver zo’n kniktrekker weegt rond de 25 ton maar heeft inderdaad niet veel meer druk per cm2. En net wat ze zeggen doordat je hem rondom vast rijd drijft hij niet uit elkaar. Maar door de grote capaciteit heb je veel meer tijd van vast rijden en zijn alle bulten mokertje vast. In ieder geval wel de bulten die ik toen der tijd heb gezet.
@catfan55 waarom is beton zo duur daar? Asfalt ook duur?
hermanjohndeere
@ronald-deutz-fahr volgens mij heeft dat er mee te maken dat het tegen de koude temparaturen moet kunnen in de winter. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
930triplemaaier
@ronald-deutz-fahr vanwege de transportafstand en zand is daar ook niet zo vrij beschikbaar als in nl. Hier in nl kun je in vergelijking met canada op elke straathoek zand krijgen maar dat is daar lang niet altijd het geval.....

@hermanjohndeere probleem is dat door de strenge winters het beton sneller kapot vriest doordat water in de scheuren uitzet als je scheuren in de beton hebt. dat is 1 van de redenen dat men veel voor gravel kiest

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 9510R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!