Na het vullen van de versnellingsbak, hing er telkens een druppeltje onder de middenaandrijving voor de maaibalk.Hier had ik stuk voor stuk de bouten uit gehad om schoon te maken.Uiteindelijk toch maa

Hatz TL 13

hooidonk
Na het vullen van de versnellingsbak, hing er telkens een druppeltje onder de middenaandrijving voor de maaibalk.
Hier had ik stuk voor stuk de bouten uit gehad om schoon te maken.
Uiteindelijk toch maar besloten deze er onder uit te sleutelen om van een nieuwe pakking te voorzien.
Nu even aan de kant gelegd, zodat de versnellingsbak uit kan lekken. Anders kruipt er telkens olie tussen de nieuwe pakking.

Reacties

+1
wim-same
Is net zo'n bak als vroeger de vier wiel aandrijving van SAME. De originele maaibalk aandrijving zal ongetwijfeld hetzelfde gewerkt hebben. Daar heb ik er maar één van gehad, en de maaibalk aandrijving nooit los gehad. Bij SAME zaten deze achter elkaar, en liepen de V-snaren van de maaibalk om de cardanas van de vier wiel aandrijving heen.
hooidonk
@wim-same
Mooie oplossing van Same!
+1
florisrobben
Simpel maar doeltreffend
+1
Sojaboontje
Vloeibare pakking neem ik aan?
+1
hooidonk
@Sojaboontje
Ja inderdaad, met een vulplaatje er tussen.
+1
Schluterfan
Ik zie dat je de verf van dit tandwielkastje er goed af hebt gekregen. Gebruik je hiervoor een product, of gewoon met de komborstel op de slijttol?
hooidonk
@Schluterfan
Inderdaad een borstel op de slijptol. Het liefst een vlakke borstel, die is agressiever dan een komborstel.
Waar ik daarmee niet kan komen, doe ik eerst met een komborstel en daarna de laatste hoekjes met verschillende borstels op de boormachine.
Deze trekker zit in de hamerslaglak en dat moet er wel goed af zijn, want een nieuwe laag er overheen hecht niet (goed).
Schluterfan
@hooidonk

Klopt. Ik ben ook in het stadium, als ik een trekker vam de grond af herspuit moet alle oude lack eraf. Anders zie je dat ook. Ik heb ook veel een naaldbikhamer gebruikt. Maar enkel op gegoten of stalen onderdelen die slagvast zijn. Gaat ook lekker. Voor carrisserie neig ik eerder naar zandstralen of vlakschuren tot op het ijzer.
hooidonk
@Schluterfan Zo'n naaldbikhamer is natuurlijk hardstikke mooi apparaat. Het haalt de roest mooi weg en laat een ruw oppervlak achter waar de verf goed op hecht.
Wij hadden er toen ook eentje, maar daar bleef je druk met het slijpen van de naalden, terwijl het niet eens zo'n goedkoop ding was. En natuurlijk een hoop herrie van het ding en van de compressor die de longen uit z'n lijf blies.

Het plaatwerk wordt bij deze trekker allemaal gestraald. Ik ben zelf niet zo van het schuren, maar dat zit misschien ook vooral tussen de oren.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hatz TL 13 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!