Schlüter Super 1250 VL Special
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1250 VL Special ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Deze foto maakte en franse Schlüterliefhebber in 1986 op de DLG landbouwbeurs in Hannover.
Hier stelde Schlüter voor het eerst de optie "High Speed" voor.
Om de High Speed te activeren, want die zit niet op de groepenpook, moest je een hendel schakelen, zoals bij de kruipversnellingen. Alleen zit die op een andere plaats.
Omdat de foto op TF een heel stuk verkleind word is het wat moeilijker te zien, maar hij is wel zichtbaar. Achter de meest linkse versnellingsbak hendel (de groepenpook) zijn 2 hendels te zien, waarvan de ene hoger staat of de andere. Die het dichtst naast de versnellingspook is die van de aftakas, de andere die meer uitgetrokken is, is die van de High Speed!
De andere hendels spreken een beetje voor zich, die op de beugel is de standaard mechanische hef, die ernaast is die van het standaard dubbelwerkend ventiel, dat ook drukloos kon gezet worden. Een 2de en 3de ventiel waren optie, die zowel dubbel als enkelwerkend kon gekozen worden. De hendel die op het rood kunstleder rust, is die van de handgas.
En helemaal weggestoken zat er ook een hendeltje die verbonden was met een bowdenkabel die het kraantje bediende van de verwarming, waar je kon kiezen warm of koud. Achter de zwarte omkapping van de hef en ventielen zat de hendel voor de mengregeling van de hef. En in optie zat ook in die buurt de hendel om de trekhaak te openen om een wagen af te koppelen.
Foto: C.P.
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)