Uit de Same folder, een stoere Drago met een pet voor de regen...binnen enkele minuten op en af te bouwen.

Same Drago

olro 61
Uit de Same folder, een stoere Drago met een pet voor de regen...binnen enkele minuten op en af te bouwen.

Reacties

+1
a3vandiejen
Schitterend, dit wil ik eigenlijk ook. Net wat je zegt Olav.....hij moet er zo op en af kunnen.
Heb je ook een foto van de zijkant?.
Ga er zeker na kijken.
+3
olro 61
@a3vandiejen Ik zag jouw foto en las het verhaal van een paar dagen geleden over de - zoveelste - verregende toertocht...misschien is dit een oplossing als je de bui weer ziet aankomen...Eigenlijk vind ik het geen gezicht, zo'n klein petje op een grote trekker, maar met regen telt dat dan weer niet. Meer foto's hiervan heb ik niet.
a3vandiejen
@olro 61 Het is ook voor nood hoor. Heb er ooit 1 op een Landini gebouwd en weet dat er ook twee maten zijn in de sirocco kapjes.
Voor de kleine trekkers en de wat grotere.

(klik om te vergroten)

Deze Landini 9500 is na genoeg net zo groot en sterk als de Drago.
Als je het een beetje netjes doet is het niet heel lelijk.
+2
olro 61
@a3vandiejen Ze staan eigenlijk het best op die kleine Fordjes en M-F jes...
a3vandiejen
@olro 61 Ben ik eigenlijk met je eens, maar voor mij zou het met regenachtige dagen wel een uitkomst zijn. Maar zeker met een mooie dag er gelijk af halen, dat is het aller mooist.
+1
olro 61
@a3vandiejen Bij regen is het echt wel prettiger om een dak(je) boven je hoofd te hebben. En een trekkerjas is toch ook niet echt noodzakelijk toch? Allen die beugel met de voorruit en de zijsteunen voor de pet.
+1
wim-same
@olro 61 To9ch had ik vroeger ook een Sirocco winterjas op mijn Drago hoor. Ik kan me herinneren dat de jassen er niet zo lang waren, dus moest er een stuk aangezet worden. Ik had er geen pet bij. Alleen een jas met het voorruitje en de zij ruitjes.
+1
olro 61
@wim-same En als het dan regende, had je toch nog altijd de warmte van de motor...
+1
wim-same
@olro 61 Toch bleef je ook nog wel aardig droog hoor.
+1
joop-same
@a3vandiejen Dit was de eerste Drago die ik aflever klaar gemaakt heb, begin 70 jaren op een vrijdag middag, hier zat nog een heel verhaal aan vast.
a3vandiejen
@joop-same Dat is prachtig Joop , en dat je zelfs nog weet dat het op een vrijdag middag was.
Je maakt me wel nieuwsgierig welk verhaal er achter zit hahaha.
Daarom hoop ik dat je het verhaal wil delen, altijd mooi als er wat geschiedenis aan vast zit.
+4
joop-same
@a3vandiejen Het zat zo ik probeer nog diverse dingen waaronder de buitenventielen, en toen was het "KNAK" en verder niets meer alles stil.
Wat was nu de oorzaak er zat geen overdrukventiel in het systeem, wel op de hefcilinder maar niet tussen de pomp en de regelschuif, dus de pomp aan barrels 6 cillinder plunger pomp.
Dus Vrijdag avond/nacht de pomp gerepareerd en een overdruk ventiel ingebouwd en op Zaterdag de Drago afgeleverd en toch een taart van de loonwerker gekregen.
a3vandiejen
@joop-same Prachtig Joop. Zo dat was dus nog flink sleutelen en dan toch waardering van de loonwerker.
Mooi altijd die verhalen...
Zo vertelde hier een loonwerker dat de jongen die met de Fordson major met atlas 512 thuis kwam geen koppeling meer had.
Na het eten gelijk gaan sleutelen en s,nachts rond 4 uur klaar. Door het frame van de kraan nog een hele klus. Eind jaren 70....Barre tijden Joop
+1
olro 61
@joop-same Leuk om zo'n verhaal te lezen over deze trekker op deze foto. Hij komt uit een Same folder van 1974...kennelijk gemaakt voor - of door - de importeur van toen n.l. Cebeco Handelsraad.
+2
stijn-de-bock
Mooi,nostalgie
+3
a3vandiejen
@stijn-de-bock En als het dan eens regendt, dat je zegt... ik zet de sirocco er even op.
+2
Towaberg
Pracht foto, bijzonder mooi👌
+1
wim-same
Het nadeel van een Sirocco kapje is dat je lakbeschadiging krijgt waar de jas over de motorkap gaat, en ook voor waar de riemen voor de grill langs gaan.
+1
stijn-de-bock
@wim-same klopt volledig.
a3vandiejen
@wim-same Zeker waar Wim, maar ga het ook nog niet zomaar doen hoor.
a3vandiejen
@wim-same @olro 61 Net als bij de Landini, niet langs de motor. Als je maar net uit de wind en regen zit. En er snel kan afhalen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Drago ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!