Jugoslawien 1900er!
Het voormalige Joegoslavië is in de jaren 70 een goede verkoopmarkt geweest voor Schlüter. Toen gingen talrijke Super's en natuurlijk ook Profi Trac's die kanten uit. Eind de jaren 80, ondanks dat Tito al enkele jaren gestorven was, kon Schlüter nog eens een mooie vloot trekkers leveren. Onderandere 25 Super 1900TVL-LS Specials van de 1812-baureihe. In de jaren 90 trokken er ook 2 Euro Trac's (1900LS, FgNr 6900 024 en 1700LS High Speed, FgNr 6600 028 ) en een Super Trac 2200TVL-LS (2017 001)  die kanten uit.
Ondertussen heb ik weet van 3 teruggekeerde 1900's. Deze op de foto zou daar 1 moeten van zijn.  Deze heeft nummer 008. Ook Dubbel O7  (007) is terug. En er rijd eentje in NL! Alleen van deze heb ik jammer genoeg nog geen gegevens...
De trekker uit NL kwam met nog een andere 1900 terug van Joegoslavië. Alleen is het verblijf van deze trekker mij onbekend.
Toen ik een van de Duitse eigenaars van zo'n Joegoslavische 1900 kon spreken vroeg ik mij gelijk af of die trekkers qua uitrusting anders waren of de Duitse. Hij wist te vertellen dat deze trekkers in zo goed als standaarduitvoering uit de fabriek kwamen gerold, op 16.9R28 banden voor en 18.4R38 achter. Vrij karig dus voor zo'n 185pk sterke trekker. Ook hield de hydraulische installatie met 1 DW ventiel en mechanische hef op. Deze trekkers werden voornamelijk gekocht voor het diepploegen, en hadden daardoor maar 1 ventiel nodig.

Schlüter Super 1900TVL LS Special

Jugoslawien 1900er!

Het voormalige Joegoslavië is in de jaren 70 een goede verkoopmarkt geweest voor Schlüter. Toen gingen talrijke Super's en natuurlijk ook Profi Trac's die kanten uit. Eind de jaren 80, ondanks dat Tito al enkele jaren gestorven was, kon Schlüter nog eens een mooie vloot trekkers leveren. Onderandere 25 Super 1900TVL-LS Specials van de 1812-baureihe. In de jaren 90 trokken er ook 2 Euro Trac's (1900LS, FgNr 6900 024 en 1700LS High Speed, FgNr 6600 028 ) en een Super Trac 2200TVL-LS (2017 001) die kanten uit.

Ondertussen heb ik weet van 3 teruggekeerde 1900's. Deze op de foto zou daar 1 moeten van zijn. Deze heeft nummer 008. Ook Dubbel O7 (007) is terug. En er rijd eentje in NL! Alleen van deze heb ik jammer genoeg nog geen gegevens...

De trekker uit NL kwam met nog een andere 1900 terug van Joegoslavië. Alleen is het verblijf van deze trekker mij onbekend.

Toen ik een van de Duitse eigenaars van zo'n Joegoslavische 1900 kon spreken vroeg ik mij gelijk af of die trekkers qua uitrusting anders waren of de Duitse. Hij wist te vertellen dat deze trekkers in zo goed als standaarduitvoering uit de fabriek kwamen gerold, op 16.9R28 banden voor en 18.4R38 achter. Vrij karig dus voor zo'n 185pk sterke trekker. Ook hield de hydraulische installatie met 1 DW ventiel en mechanische hef op. Deze trekkers werden voornamelijk gekocht voor het diepploegen, en hadden daardoor maar 1 ventiel nodig.

Reacties

Het lijkt mij nog niet zo raar dat die die richting uit gingen daar gebruiken ze altijd zwaar materiaal
+1
olro 61
Weer een mooie foto, en weer nieuwe informatie. Ik wist niet dat er toch nog eind jaren 80, begin jaren 90, Schlüter trekkers naar Joegoslavië verkocht waren.
a3vandiejen
Mooi hoor, leuke info..

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1900TVL LS Special ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!