De motor ging niet meer rond. Wat bleek 1 koppakking was lek en heeft 1 cilinder vol gezet met koelvloeistof

Fendt Farmer 308

24 foto's van @florisrobben

florisrobben
De motor ging niet meer rond. Wat bleek 1 koppakking was lek en heeft 1 cilinder vol gezet met koelvloeistof

Reacties

Fendt926Driver
Dat zijn de makkelijke reparaties.
46 euro voor een nieuwepakking en het rijdt weer.
ronald73
@Fendt926Driver Bij de D226-6 moter van m'n Renault ligt de koppakking er al voor de derde keer uit in korte tijd (laatste cilinder). Kop heb ik laten vlakken. Kopbouten hadden we op goed 150 Nm aangedraaid. Revisiebedrijf beweert dat ik het hele blok moet laten vlakken. Ik ben er nog niet aan begonnen omdat we momenteel weinig tijd hebben.
Huub, heb jij nog tips?
Fendttrisixfan
@ronald73 ringen in kop leggen en bouten aantrekken op 210nm, dan blijft die gegarandeerd zitten
ronald73
@Fendttrisixfan Wat voor soort ringen bedoel je? Iets wat je extra toe kan voegen behalve de gewone koppakking?
Ik heb namelijk (gelukkig) weinig ervaring met het sleutelen aan deze motoren.
Fendttrisixfan
@ronald73 ja extra ringen die je kan monteren na het frezen van een klein gleufje in de kop
renault gek
@ronald73 weet niet of er rekkopbouten in zitten waar ik wel van uit ga anders een keer nieuwen kopbouten gebruiken. en idd het onderblok controleren of het nog vlak is.
arnoud
@ronald73 150 nm? Hoort die niet 210 te zijn?
ronald73
@arnoud In een oudere documentatie van een D226-6 las ik dat het 140 Nm moest zijn. Best mogelijk dat in de loop der tijd het een en ander is gemodificeerd. Okee, we zullen het proberen op 210.
+1
Fendttrisixfan
@ronald73 bij 1 met droge bussen is het minder, bij B motor is het 210, maar de oudere doe ik ook op 210
florisrobben
@Fendt926Driver we hebben besloten om de zuigers en bussen er ook uit te pakken om de o-ringen rond de bussen ook te vervangen
arnoud
@florisrobben zuigers en bussen zelf ook? Kosten de kop niet en heb je alles weer fris
florisrobben
@arnoud dat ligt eraan hoe ze eruit zien de bussen en de onderkant vam de kop zien er eigenlijk npg als nieuw uit. Ik weet alleen de staat van de o-ringen niet
florisrobben
@florisrobben vanavond 1 bus eruit gehaald maar het blijkt dat het droge bussen zijn
Fendttrisixfan
@florisrobben kan je toch ook al zien zonder dat je ze uithaalt...?
florisrobben
@Fendttrisixfan was mij niet opgevallen maar scheelt weer wat werk
Fendttrisixfan
@florisrobben opzich als hij nu toch zo ver open is, is het mss wel interessant om bussen te vervangen?
florisrobben
@Fendttrisixfan daar heb je gelijk in. Alleen het xiet er allemaal nog als nieuw uit. En het is een hobby tractor van mijn oom dus om de kosten wat te drukken laat ik ze zitten.vraagje nog Zijn alleen de drijfstangbouten zijn rekbouten?
Fendttrisixfan
@florisrobben drijfstangbouten, zijn geen rekboufen, je mag ze opnieuw gebruiken. Je kan dan wel de bussen even honen, kan die er ook terug tegenaan
florisrobben
@Fendttrisixfan oke dank je ik heb ze gisterenavond inderdaad gehoond
Fendttrisixfan
@florisrobben nieuwe zuigerveren zijn ook aan te raden, kosten ook niet zoveel
florisrobben
@Fendttrisixfan daar heb je gelijk in dit weekend alles eens zuiver maken en controleren

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Farmer 308 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!