Vanavond toch de price-as maar weer losgehaald, omdat de pakking me niet lekker zat. Achteraf had de pakking best een mooi beeld gemaakt, maar er zat inderdaad niks tussen de opening voor in de bak en

Hatz TL 13

hooidonk
Vanavond toch de price-as maar weer losgehaald, omdat de pakking me niet lekker zat. Achteraf had de pakking best een mooi beeld gemaakt, maar er zat inderdaad niks tussen de opening voor in de bak en het schroefgat. Het schroefgat zal wel aardig vol met pakking, dus het was misschien best goed gegaan. Maar nu zit het beter.

Reacties

+3
hooidonk
@gkgerbengk
Nog bedankt voor het mee denken! 👍🏼
+1
Sojaboontje
Nu hopen dat hij dicht zit 🙈.
hooidonk
@Sojaboontje
Anders moet hij het zelf weten, dan moet hij voortaan maar slapen boven een drupje olie. 😉
+2
langeslagdiesel
Hoort hier niet een soort kurk pakking ? Kan me voorstellen dat beide vlakken niet 100% vlak zijn door de fabricage bewerkingen. Ik zou er toch even een stalen rij bij houden om te kijken hoe vlak beide wanden zijn.
+3
Kramer U800
@langeslagdiesel Zou kunnen, die Duitsers deden vroeger overal dikke papieren pakking tussen net als die Engelse. Gevolg is dat ze allemaal deden lekken en zweten omdat de olie door het papier heen aan de andere kant eruit komt. De Japanners gebruiken al levens lang vloeibare pakking en de carterpannen van de motoren roesten gewoon zo droog dat ze zijn 😂😂 Ik gebruik dus alleen nog maar vloeibare pakking, is veel sneller ook met monteren.
+2
langeslagdiesel
@Kramer U800 met alle respect dit gezegd. Maar qua maat tolerantie lopen de Japanners al heel lang ver voorop ten opzichte van de rest. Ook in afdicht techniek. Daar kwam ik al heel lang terug achter met de hydraulische kranen. Een papieren pakking is eigenlijk ook niet ontworpen om 50 jaar of langer dicht te zijn. Wij hebben nog van dat oude dikke pakking papier liggen wat je moet drenken in de olie na dat je het op maat heb gemaakt. Volgens onze ouwe monteur werkte dat redelijk goed vroeger maar vrat tijd. Dus ligt lekker te liggen op de plank.
hooidonk
@langeslagdiesel
Hier zat toch al wel bijna overal vloeibare pakking tussen, dus wat dat betreft hun tijd wel vooruit.
Wat techniek betreft hebben ze het in Japan inderdaad echt wel op de rit. Uitzonderingen daar gelaten.
Kramer U800
@langeslagdiesel Precies wat je zegt, net als de turbo, Engelse beweren dat ze dezen hadden uitgevonden als eerst maar doordat er geen goede beschikbare materialen te krijgen waren die die toeren en hitte aankonden konden ze het niet maken. Die gekke Japanners hadden dat ding verbeterd en ook nog eens op de markt gebracht. En nu rijden wij allemaal met een Japanse turbo rond 😅
+2
valmet6400power
Haha ik herken me helemaal. Dan ben je iets aan het monteren en dan weet je in je achterhoofd dat het eigenlijk niet 100% zit. Dan kun je of verder gaan en weten dat het niet spatzuiver is of even uit elkaar halen en het wel knap monteren. Geeft in je hoofd een stuk rust!
+1
john deere 7810
@valmet6400power

bij twijfel trek het inderdaad maar wel los. Meestal is het ook niet voor niks.
+2
valmet6400power
@john deere 7810
Nee inderdaad. En anders is het een bevestiging dat het wel goed zat. Dan kun je ook rustig slapen 😃
+2
hooidonk
@valmet6400power
De extra tijd en moeite die het kostte, weet je later niet meer. Dat iets niet helemaal goed in elkaar zit, wel!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hatz TL 13 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!