Foto van een Ahlmann AZ 10 een bovenloop kraan voor de shovel.Mooie bijkomstigheid aan de jip vooraan de shovel.Kunnen we mooi de motor mee aan de trekker bouwen

Ahlmann AZ 10

Fendt926Driver
Foto van een Ahlmann AZ 10 een bovenloop kraan voor de shovel.
Mooie bijkomstigheid aan de jip vooraan de shovel.
Kunnen we mooi de motor mee aan de trekker bouwen

Reacties

casejxu
Wel ideaal zo!! Houd ie m wel?? Onze ahlmann zakte vanzelf altijd... Dus met zoiets zou ie sneller zakken als dat je m via de ketting op kan takelen
+2
dx11
@casejxu en je moet hem precies waterpas hebben, anders gaat de loopcat aan de wandel. Daarnaast kun je wat je met deze optie handmatig kan doen, al met een paar hendels doen als je in het hokje zit
hermanjohndeere
@dx11 op deze manier kun je het blok wel wat rustiger laten zakken. Met zo’n lengte hoef je niet veel te doen en hij maakt al een beste zwiepert denk ik
Fendt926Driver
@dx11 arm hing waterpas. Anders heeft schuiven weinig zin.
En in de kabine zitten heffen of zakken en kijken hoe ver je moet tegelijk valt nogal tegen.
En je moest de motor iets draaien om de prise as erin te krijgen.
+1
wim-same
@dx11 Dan zou ik de loopcat net als bij een Spierings met een staaldraad op een hydro motor laten lopen. Als de jip nu ook maar iets zakt gaar de loopcat rijden, Levens gevaarlijk. Dan zitten je handen er tussen.
+1
radium45
@wim-same Inderdaad, als ik zag dat er in onze werkplaatsen zo gewerkt werd...Dan was er de avond erop nog een toolbox bespreking haha. Ik zou voor de veiligheid op zijn minst een paar zware lijmtangen op de rail draaien.
+1
Fendt926Driver
@casejxu deze ahlmann is enorm vast op de hydrauliek.
En er zitten kogelkranen tussen de leidingen
+2
GROENEDEERE
@Fendt926Driver
Die kogelkranen hebben veel nut.
Het zakken gebeurt vrijwel altijd inwendig in de cilinders.
john deere 7810
@GROENEDEERE

enorm vast op het hydroliek, maar wel kogelkranen 😛 zekere voor het onzekere?
Fendt926Driver
@john deere 7810 zitten er af fabriek op.
Dus daar kan ik niets aan doen
Fendt926Driver
@GROENEDEERE dan zijn de cylinders met 14000 uur dus nog heel goed dicht
dx11
@GROENEDEERE dat kan niet. Als de cilinder inschuift moet er olie uit de cilinder lopen. De uitgaande slag vraagt tenslotte meer olie dan de ingaande
john deere 7810
@dx11

100% dat het gebeurd 😉 het wordt gewoon een wisselwerking.
jmos
@dx11 maakt het dan ook nog uit dat de kogelkraan alleen op de hefzijde van de cilinder zit?
Fendt926Driver
@jmos kogelkraan zit op de hef zijde van de hef cylinder maar ook op de neig kant van de kip cylinder.
Zitten er 2 op af fabriek....
jmos
@Fendt926Driver klopt, heeft onze ahlmann ook
Fendt926Driver
@jmos sinds 95 rij ik al ahlmann.
De eerste 2 az9 hadden het en nu de az 10 ook.
Dacht dus dat het af fabriek was.
Maar wim zegt dat zijn az 10 het niet had...
+1
jmos
@Fendt926Driver ik ken wel meer ahlmann shovels en die hebben het allemaal ook erop zitten.
GROENEDEERE
@dx11
En dus kan het wel.
De manchetten van de cilinders zullen olie lekken en dit zijn dubbelwerkende cilinders.........
Als je altijd op de kraan zit krijg je deze ervaring vanzelf. @Fendt926Driver
Dan heb je een strakke shovel.
Bij de az 14 op de boerderij lekken de cilinders van de bak de het mankeert niks
+1
RPCounty
Slimme jongens😎👍
wim-same
@RPCounty Alleen toen ik nog een Ahlmann AZ 10 had, had deze geen kogelkranen. ha, ha

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ahlmann AZ 10 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!