Foto van een John Deere Folder. Geplaatst door john deere 8360r op 24-11-2019 om 15:08:20, met 27 reacties.

John Deere Folder

163 foto's van @john deere 8360r

Foto van een John Deere Folder

Reacties

walker1
Daar hebben er verschillende van gelopen bij diverse loonwerkers hier in de buurt. Woon 3 km van het vroegere Louis Nagel (voor de jonkies hier: dat was vroeger de JD importeur) af, ging op fietsje wel eens kijken daar.
langeslagdiesel
Ik vond TOEN die hydraulisch aangedreven vooras niet echt een toppertje eigenlijk. Je had er echt niks aan. ( olie werd wel lekker warm voor de kilver ) of je moest gek zijn op een springende neus. ( net als fendt in een bocht met die enkel kruis homokneet vooras. Daarna ben ik bij de projecten uit het oog verloren qua trek vermogen. De groen gele zag ik wel redelijk vaak in de werkplaats voor nieuwe bussen. ( cavitatie ) was toen een kleinigheidje voor een groot merk zei men. Gelukkig zijn we nu ruim 35 jaar verder in de tijd. En komen groen geel en groen rood met heel andere storingen en kostenplaatjes in de werkplaats terecht.
walker1
@langeslagdiesel Loonwerker hier was ook niet enthousiast over die HFWD. En de verhalen over hete olie en veel vermogen wegtrekken heb ik wel vaker gehoord.
john deere 8360r
@walker1 Over die HFWD heb ik ook in het verleden wel eens gehoord dat loonwerkers niet zo tevreden waren daar over.
Fendt926Driver
@walker1 de werktuig vereniging had er ook 1.
Die waren wel enthousiast.
Eerst groef de trekker zich achter vast. Dan begonnen de voorwielen nog een keer en lag je helemaal vast en kon je mooi recht uitstappen.
Met de 2wd versie zat je welliswaar minder vast maar zat je helemaal achterover
walker1
@Fendt926Driver Vastrijden kan met mechanische 4wd ook natuurlijk. Grootste bezwaar wat ik altijd hoorde over hfwd was dat het zoveel vermogen koste, verder weet ik ook niet heel van dat systeem af. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je met een zware machine die veel vermogen vraagt aan het werk bent en je verliest grip en dus de 4wd inschakelt en die dan vermogen weg trekt wat eigenlijk voor de machine nodig is, het niet lekker werkt. Zeker bij grip verlies wil je ook niet je snelheid kwijt raken.
walker1
@Fendt926Driver Verder hebben er hier in de streek ook de nodige JD 40 series gelopen met de gewone mechanische aandrijving en die deden het prima.
mdoornekamp
@Fendt926Driver wel vreemd dat fendt met de 1050 de hfwd opnieuw introduceert
fendt308-driver
@mdoornekamp ofdat een handige zet is moet ook nog bewezen worden 🙊
Fendt926Driver
@mdoornekamp dubbele vario.
Heen hfwd
mdoornekamp
@Fendt926Driver geen dubbele vario. Anderhalve vario. De vooras heeft alleen de hydraulische component en niet de mechanische. Dit is ook de enige manier om de 4 wd permanent in te kunnen schakelen. In de bocht gaat de vooras dan ook automatisch sneller lopen. Omdat de hydrauliek de vooras "op druk" houdt net als de hfwd van john deere.
Fendt926Driver
@mdoornekamp nee bij aanpassen van de vooras snelheid loopt de vario naar de vooras sneller of langzamer.
mdoornekamp
@Fendt926Driver ja de hydraulische motor. De mechanische lijn ontbreekt echt. Fendt praat er een beetje omheen. Maar als je de schema 's bekijkt ontdek je de waarheid.
Fendt926Driver
@mdoornekamp schemas houden niet altijd de waarheid aan.
Denk je echt dat ze het schema zo precies gaan intekenen dat iedereen het kan copieren.
mdoornekamp
@Fendt926Driver Met een dubbele vario zou het ook heel lastig zijn om de voorloop op nul procent te houden. Er zou dan in beide assen een toeren sensor moeten zitten. Een elektronisch brein zou dan continu de beide varios moeten synchroniseren.
Fendt926Driver
@mdoornekamp soms zijn de oplossingen er al voor dat het probleem er is.
In 1982 was fendt al bezig met de vario transmissie.
Zou na de 600 serie al geintroduceerd worden.
Hans marchall was al jaren er mee bezig.
En dan zou dit een probleem voor hun zijn??
mdoornekamp
@Fendt926Driver nou blijkbaar wel. Want de waarheid is hard. Het is en blijft een hydrostaat.

Bij zwaar trekwerk op het veld en met stuur recht, kunnen de voor en achteras gekoppeld worden zodat een mechanische 4 wd ontstaat.
sallander
@mdoornekamp Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe het in elkaar steekt maar het " probleem" wat jij schetst is niet zo moeilijk te ondervangen, zeker gezien t feit dat t in vergelijking met industriële toepassingen vrij laagtoerig is.
+1
JD3010
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Denk je echt dat ze het schema zo precies gaan intekenen dat iedereen het kan copieren

Ne hoor, ze kopen gewoon zo'n Fendt en slopen die uit elkaar.
Waarom de Vario niet elektrisch? Doet JD wel .
mdoornekamp
@JD3010 ja klopt. Wij zagen bij de Krone fabriek ook een splinter nieuwe strautmann opraapwagen staan. Ra ra wat die daar doet........
JD3010
@mdoornekamp Ben in België geweest bij New Holland, daar stond een Claas en JD hakselaar.🤔
mdoornekamp
@JD3010 ohja. Beetje vreemd. Maar ook wel weer logisch. Beter goed gejat, dan slecht bedacht
JD3010
@mdoornekamp Je kunt vd concurrent ook zien hoe het niet moet.
+1
sallander
@JD3010 Ik neem aan dat t omgekeerd ook wel zo zal zijn
walker1
@sallander Ja, producten van de concurrent kopen en uit elkaar halen doet elke fabrikant. Reken maar dat bij als BMW een nieuw model uit brengt, Mercedes en Audi er zo snel mogelijk eentje kopen en alles uit gaan pluizen.
sallander
Wie van de Fendt mannen kan hier wat meer over vertellen? Wel of niet een mechanische component in de aandrijving. Lijkt mij toch van wel

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere Folder ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!