Respect voor de topstang! :). Geplaatst door larss op 25-11-2019 om 17:20:39, met 43 reacties.

John Deere 6830

Respect voor de topstang! 😄

Probeer dit ding maar eens kapot te krijgen

Weer gewone, simpele telefoon die oersterk is? Dat scheelt je een hoop irritatie en euro's.

Advertentie
Bezoek website

Reacties

+1
zettelmeyer
Valt wel mee, de jd kan hem nog tillen 😂😂
mdoornekamp
@zettelmeyer hoezo
zettelmeyer
@mdoornekamp vind de hef erg ligt van jd en qua hef vermogen zijn ze niet sterk
+1
Fendttrisixfan
@zettelmeyer ze gaan idd geen records heffen, hier al een paar geweten waar ze bij een 6r zwaardere cilinders mogen monteren omdat ze anders de aardappelplanter niet omhoog krijgen
mdoornekamp
@zettelmeyer ik vind nog wel meevallen. Je moet je topstang en hefstangen wel in de goeie gaten doen. Anders lever je wel veel hef kracht in. Met sleepslang ook nog nooit problemen gehad met tillen. Bii andere merken breekt de hef gewoon af
zettelmeyer
@mdoornekamp ken meerdere jds waar er zwaardere hefcilinders op moesten, ivm nettenplanter en pootmachine. Afgelopen jaar valtra n serie en jd 6r 4cil vergeleken maar schrok ervan hoe ligt die achterbrug is. Achtermaaiers vind jd ook nie leuk...
+2
RPCounty
@zettelmeyer dat klopt. Ik heb ook al ns een nieuwe pottinger 305 maaier achter n JD 20 serie gehangen. Hij tilde m best maar de hefas was met n paar dagen compleet getordeerd..... leek wel pisbakkenijzer. Viel me nogal tegen van zo n merk. Later hebben we allemaal contragewichten links naast de maaier moeten hangen om herhaling te voorkomen😥
zettelmeyer
@RPCounty kon je hem niet schoren naar bijvoorbeeld het onderste gat van de topstang? Lijkt me beter als er dood gewicht aan hangen
mdoornekamp
@zettelmeyer ik heb wel eens het idee dat valtra maar 1 achterbrug heeft van 130 tot 250 pk. Bij de lichte modellen is het dan wel solide.Valtra 4 cil N serie is ook enorm duur. 6 cil is maar een beetje duurder. En die is dan wel redelijk geprijsd.

Het lijkt soms ook wel dat er steeds grotere machines achter kleine trekkers moeten. Van de week zit ik op de kraan. Fendt 516 met 24 tons Vaia combi dumper erbij. Trekker krijgt hem maar drie kwart omhoog. Dan is de olie op. Olietank zit vol
+4
RPCounty
@mdoornekamp das altijd al n moffedingetje geweest. Nooit genoeg olie om n kipper fatsoenlijk naar boven te krijgen😂😂 vermoedelijk waren de ontwerpers ook impotent😂😂😂😂😂
+1
casejxu
Quote Reactie van @RPCounty:
das altijd al n moffedingetje geweest.

Behalve bij n agrotron. Die hebben me nog nooit in de steek gelaten... de rest wel idd
+1
JD3010
Quote Reactie van @casejxu:
Behalve bij n agrotron. Die hebben me nog nooit in de steek gelaten...

Mij ook nooit, gelukkig heb ik er nooit 1 gehad.
+1
casejxu
@JD3010 dan kan je ook niet uit ervaring spreken dus kan je het gelukkig wel weg laten.
JD3010
Quote Reactie van @casejxu:
wel weg laten

Zo'n Magnetron?🤔
casejxu
@JD3010 100% sper. Meer hefvermogen meer olie ontrekbaar sinds 1996. Lager brandstofverbruik. Moet zeggen dat JD tegenwoordig aardig bijtrekt maar tot een jaar of 5 terug was toch alleen de airco minder als bij JD wat dan is t enigste plus punt dat ik me in mijn JD ervaring kan bedenken
JD3010
@casejxu de airco van 1 van m'n JD's wil net niet.
+1
casejxu
@JD3010 ken je nagaan 🙈 maar t is een gevoel wat je bij n merk moet hebben. En een goeie dealer. Kan enigzins je keuze ook wel begrijpen omdat dat ook de achterliggende keuze is groen geel te riiden
+1
JD3010
@casejxu Ik weet niet beter, financieel past het me ook niet om steeds wat anders te kopen. 😉
casejxu
@JD3010 plus het feit dat niks past..... alle hef haken zijn cat 2 3 of 4 zelfs tegenwoordig. Maar als elke fabrikant nou ook eens de zelfde afstanden aan gaat houden tussen hefpen en pto en trekbek zou wel verdomd handig ziin
JD3010
@casejxu ja, dat zou mooi zijn als het een eenheid was.
mdoornekamp
@casejxu de vario van Deutz redt het ook lang niet tegen Jd. En de cabine van Df is gewoon te klein anno 2019. Maar iedereen heeft toch het beste gevoel bij zijn eigen merk. Totdat er echt ellende ontstaan en het grof geld gaat kosten.
casejxu
@mdoornekamp vario is alleen bepaalde modellen. Cabine mee eens. Die is momenteel klote al zeg ik het zelf. Daarom zeg ik ook tot een jaar of 5 terug
mdoornekamp
@casejxu ok. van de week nog met een deutz monteur gesproken. Die zei zelf dat je met een deutz vario de hele kiper (lengte) nodig hebt met bijrijden. Zo onrustig is de snelheid .
+1
casejxu
@mdoornekamp je moet t vaker gedaan hebbem heb ik zelf ervaren. Als monteur zijnde was ik er niet zo handig mee als dat ik er nu zelf vaak mee rijd
+1
newholland6640
@mdoornekamp nou Vario van jd moet je anders ook wel ff flink aan wennen met bijrijder hoor
mdoornekamp
@newholland6640 ok R of 30. Ik vind zelf dat er aan het vario gebeuren nog teveel nadelen zitten. Beetje op die rijpedaal trappen op de weg is prachtig. Maar sterke last wissels en zwaar werk blijft lastig.
newholland6640
@mdoornekamp

R

Ja indd, zodra je niet vol belast prima, maar wil je aan de gang dan is het gewoon lastig om te doen wat je zegt.
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp waar heb je zo’n ruime cabine nog voor nodig? Als de koelbox maar tegen de rechterdeur kan staan vind ik het prima..
en waar laat de ttv zn steken vallen? Die ttv 630 nog een beetje aan de draai of nog veel problemen?
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ruime cabine is altijd handig. De stoel kan dan ook verder draaien. En handig met veel monitors. Bijrijder s zit is ook vaak beter met een ruime cabine.

De ttv 630 is er niet meer. Trekker was technisch/financieel total loss. Wat een drama ding. Vario reageerde direct al slecht. En alles ging stuk. Zo'n trekker is gewoon niet berekend op zwaar werk. Later hoorden we dat de vorige eigenaar ( loonbedrijf Hut) er ook al veel ellende mee had.
casejxu
@mdoornekamp vooral dat de stoel niet meer kan draaien bij deutz is echt waardeloos. Je kunt een draaiplateau monteren maar echt fantastisch word t niet
+1
mdoornekamp
@casejxu de forse command arm loopt snel klem tegen de zij console
casejxu
@mdoornekamp klopt
mdoornekamp
@casejxu en kleine maximale bamdenmaat
casejxu
@mdoornekamp dat valt nog mee. 6160ttv kon ook op 42inch en 6185 ttv met kleine aanpassing op 900/??r42
mdoornekamp
@casejxu 650/65r42 is wel heel krap dan. Af fabriek leveren ze dat niet. Terwijl het bij de meeste merken tegenwoordig wel de standaard is in deze pk klasse
case 745 xl
@casejxu ik heb een agrotron 85 maar die heeft meer dorst dan mijn john deere 632. Tevens vind ik de bediening van de hef verschrikkelijk en de schakeling tussen de hoge en lage bak is ook niet mijn ding. Op de aftakas is het een bere sterke trekker de agrotron 85 mk3 maar met transport enorm traag helemaal met koude transmissie
casejxu
@case 745 xl zit ook nog wel klein beetje verschil tussen.... jou jd trekt iets ook makkelijker als de 85. En om nou te zeggen dat een jd veel soepeler schakeld bij een warme bak......
+2
JD3010
@RPCounty Die blauwe dingen van jou zijn al leeg gelopen, voordat ze de schuur uit zijn.
+1
RPCounty
@JD3010 hahaha tegen t zere been denk😂😂😂
+2
JD3010
@RPCounty Heeft effe geduurd, was je nieuwe olie aan het halen? 🤔
+2
RPCounty
@JD3010 zelfs dan zit er nog genoeg in om n kipper naar boven te krijgen😎
+2
JD3010
Dat is inderdaad een een heel eind wat die erachter hangt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6830 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!