Foto van een Deutz-Fahr Agrotron TTV 630 aan het ploegen. Foto is geplaatst door marco steyr op 30-11-2019 om 19:07:06, met 54 reacties.

Deutz-Fahr Agrotron TTV 630

marco steyr
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron TTV 630 aan het ploegen

Reacties

En brullen dat ding!😉
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr voorzichtig met je vario bak.
JD3010
@mdoornekamp Kan die dat niet hebben dan?
mdoornekamp
@JD3010 Nee deze types niet echt. Motoren zijn ook wat te sterk. Die krijgen vanzelf meer pk's net als je jd 20 cr. En omdat het een vrij forse tekker is, kun je behoorlijk vermogen overbrengen
stegboer
@mdoornekamp klopt kunnen aardig groeien in pk’s
@mdoornekamp kan die t niet hebben?
Ploegen zou sowieso niet t eerste zijn waar ik n vario voor zou willen hebben..
stegboer
@ronald-deutz-fahr dat doet ie gewoon een genot om te horen
marco steyr
@ronald-deutz-fahr was die dag een beetje te fris om het dakraam open te doen 😅
@marco steyr heb het filmpje al gezien met dakraam los 😜💪🏻
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr nee klopt. moet je ook 30 pk extra kopen en aandelen van de Shell erbij
oanejorrit12
@mdoornekamp zo extreem Veel verbruikt ie niet vind ik
+1
JD3010
@oanejorrit12 Ik geloof ook niet dat een Vario zoveel meer zal gebruiken., Ik merk er zelf weinig van.
mdoornekamp
@JD3010 jij ploegt ook niet met de vario toch
JD3010
@mdoornekamp jawel hoor als ik met die andere aan het zaaien ben. Nu zit die daar ook achter, de 6420 heeft HMS.
mdoornekamp
@JD3010 ok dan ploeg je stiekem met de vario. Gebruik je HMS altijd met zaaien? Ik heb elektrische ventielen. Dan werken die ook op hms
JD3010
@mdoornekamp Moest ik je daar dan toestemming voor vragen? 😁
HMS gebruik ik juist met ploegen, keert die trekker makkelijker. Bij het spitten is het noodzakelijk voor de aftakas. De 6420 heeft ook electrische ventiel, die werken inderdaad ook op HMS.
mdoornekamp
@JD3010 haha
ok. was gebruik je dan met hms met ploegen? Dan gebruikte ik het amper.
JD3010
@mdoornekamp Ja. Hef, 4wd, diff.slot en wentelen. Goed ik maar 1 schakelaar te bedienen. Bij spitten dan hef, aftakas en 4wd. Hij draait makkelijk zonder de 4wd, ik hou de kopakkers zo klein mogelijk.
mdoornekamp
@JD3010 maar HMS werkt alleen op afgelegde weg toch. Ik rij altijd tot de sloot met ploegen. En dan achteruit de ploeg heffen. Volgens mij wil dat niet met hms. Met zaaien doe ik 4wd ook mee programmeren voor korter draaien.
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Volgens mij wil dat niet met hms.

Dat kan prima.
Je kan de hms ook gewoon achteruitrijdend starten.
Alleen stilstaand kan niet en als je achteruit rijdt slaat hij het commando 'achterhef zakken' over, maar dat is toch iets wat je vrijwel nooit wilt.
mdoornekamp
@hobbyboer Ok. En dan de afstand op 0,1 meter voor heffen dan moet het goed gaan. Differentieel slot is ook wel makkelijk met hms. Want verder heeft john deere daar geen automatiek voor met de hef.
hobbyboer
@mdoornekamp of alles op 0.0 meter
hobbyboer
Net wat je wil
@mdoornekamp dus dan rijd je eerst 10cm achteruit, dan begint die me heffen en moet je eigenlijk daar op ‘wachten’? Neem aan dat je m niet zo half door de grond terug drukt..
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
‘wachten’?

Nee, bij een john deere gaat dat gewoon snel omhoog
@hobbyboer misschien wil ik gewoon te snel. bij Het draaien op de kopakker, gaat dan normaal gesproken het handgas er af, trap je netjes de koppeling in, en dan weer rustig laten opkomen? Of gewoon op het einde handeltje onder het stuur om en hij red hem ermee?
hobbyboer
@ronald-deutz-fahr ik heb het meest met autopowr geploegd, 99.99999% zonder koppeling te gebruiken.
Met ouderwetse powrquad meestal wel pedaal erbij als je stopt bij slootkant met ploeg in de grond, met keren zonder koppeling.
mdoornekamp
@hobbyboer ja een auto powr is wel comfortabel. Maar dat is ook wel het grootste voordeel. Je rendement ligt gewoon lager. En kosten hoger
+1
JD3010
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Je rendement ligt gewoon lager.

Welk rendement? Je kan meer peruur doen en volgens officiële testen in de USA kan het vermogen verlies erg meevallen, alhankelijk vd rijsnelheid.
mdoornekamp
@JD3010 als ik 10% meer verlies heb op de aandrijflijn ga ik alleen maar langzamer met ploegen en kilveren
JD3010
@mdoornekamp hoe weet je dat?
mdoornekamp
@JD3010 internet. En ik zie en hoor onderweg ook wel eens wat.
Fendt926Driver
@mdoornekamp met minder diesel verbruik en 1100 motortoeren met de 185 pk sterke 916 kliveren met dezelfde kilverbak op hetzelfde perceel
Tegen een 220 pk sterke new holland op 1700 toeren kon ik vlot bij blijven .
Ik denk dat die verliezen enorm mee vallen
Maar onbekend maakt onbemind.
Hier blijft in mijn hoofd trekkers altijd een vario zitten.
En ik ken enkelen die weer terug zijn gegaan.
Maar de meesten willen helemaal niet meer terug.
Vraag dit jaar eens een demo 6155 met vario aan bij de dealer voor ploegen en inkuilen om de verschillen zelf te kunnen ervaren en geef dan je mening.
Hier alleen met schudden merk ik al dat ik exact de juiste snelheid kan nemen en niet iets te snel of iets te langzaam.
En met maaien.
Dat redt jij nooit zo goed met een schakel trekker
mdoornekamp
@Fendt926Driver Ja zit wel waarheid in. Kilveren met laag toeren ga ik niet redden met 155 pk en zware Bos bak. En maaien en schudden doe ik niet.

Ik heb 3 jr geleden wel een vario 6155R op demo gehad. Optrekken viel me tegen. Op eco schoot niet op. En in power modus direct naar 2000 toeren. Dus niet zuinig. Verder wel comfortabel maar ook wennen. Achteruit de bult op drukte de trekker wel goed door.

Laatst nog op een gechipte 6175R gereden. Die trok wel goed en ook bij lager toeren.
oanejorrit12
@mdoornekamp kun je dus niet instellen die toeren? De 630 heeft een draaiknop, dan kun je instellen met hoeveel toeren hij optrekt. En als je 50 rijd gaat ie er wel over heen.
mdoornekamp
@oanejorrit12 Je moet dan in het menu om in te stellen. Wel van alles geprobeerd. Maar het was snel en dorstig, of traag en zuinig. Fendt kon je ook altijd mooi instellen op de grenslast regeling dat ie mooi op 1700 toeren blijft hangen met optrekken.
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
En in power modus direct naar 2000 toeren. Dus niet zuinig.

Is dat zo?
Denk dat hij daar dichtbij het punt zit met de laagste gr/kwh.
mdoornekamp
@hobbyboer ok. ik dacht altijd dat lager in toeren zuiniger is. Bij max koppel
caseboy
@mdoornekamp die mening deel ik ook maar voor je motor is het in mij ogen beter om toch iets meer toeren te maken bij maximale belasting. Dan is jou oliedruk hoger en bij zware belastingen heb je dat juist nodig.
mdoornekamp
@caseboy daar ben ik ook zeker mee eens. Meer toeren is ook meer koeling door snellere doorstroming van koel vloeistof en de fan draait ook harder.
JD3010
@mdoornekamp Bij de 50-serie en later denk ik ook, was de motor het zuinigste bij ca. 75% van het vermogen en 75% van het toerental. Her zou nu best wel anders kunnen zijn, dat weet ik niet met de huidige motoren..
Ik doe nog alles zonder common rail oid.
sallander
@Fendt926Driver als er bij NH 220 op de motorkap staat dan hebben ze er normaal ongeveer 190. De rest is boost
Fendt926Driver
@hobbyboer ik trap s morgens de koppeling in met starten.
Daarna overdag misschien nog 5 keer verders alles op de vario
mdoornekamp
@Fendt926Driver Ja klopt. comfort van een vario is wel goed. Maar 's zomers met kuilen zit ik zelf toch bijna niet op de inkuil trekker. Personeel is duur genoeg. Daar kunnen ze ook wel een beetje voor schakelen. Ze rijden zelf ook geen automaat in hun Golf
+2
stegboer
@Fendt926Driver bij deutz hoef je hem nooit in te trappen
JD3010
@mdoornekamp Klopt op afgelegde weg, maar daar hoef je niet hard voor te rijden. 1m is genoeg. Vooraan heb ik ruimte genoeg op m'n kavelpad, achter zat ik dan het talud van een natuurstrook, maar daar komt nu een weg. Ik ga een beetje kleiner boeren..
mdoornekamp
@JD3010 OK. kleiner boer, maar wel rijker
JD3010
@mdoornekamp Dat moet nog blijken.
mdoornekamp
@oanejorrit12 moet je wel de hele dag zwaar trekwerk doen. Jullie doen sowieso niet van die extreme dingen met de Deutz toch?
oanejorrit12
@mdoornekamp neuh valt mee, laatst 10m triple maaier er aan gehad, toen moest ie wel z'n best doen. Met meestrijden heeft ie t ook niet heel zwaar met 12.5 kuub
mdoornekamp
@oanejorrit12 Ja tripple maaier is wel pittig werk. Maar dan heb je het vermogen wel mooi verdeeld over pto voor en achter en nog een deel voor het rijden.
@mdoornekamp haha, tja..
en 10k meer aanschafkosten? Of valt dat mee?
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr john deere vario is inderdaad nogal wat duurder dan de 4 traps powr quad.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron TTV 630 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!