Foto van een Case IH CS 130. Goed voorbeeld doet goed volgen. Na [@MulderDeutz1] zijn vakkundig knutsel werk zelf ook maar eens aan de slag gegaan. Stond al heel lang op het verlanglijstje maar was er

Case IH CS 130

CaseCS130
Foto van een Case IH CS 130. Goed voorbeeld doet goed volgen. Na @MulderDeutz1 zijn vakkundig knutsel werk zelf ook maar eens aan de slag gegaan. Stond al heel lang op het verlanglijstje maar was er nooit van gekomen. Inclusief @casejxu zijn handige oplossing met kraantje tussen de slang voor het intrekken van de snelwissel.

Reacties

hoest
Netjes
Als je klaar bent kun je hier wel komen voor eentje 😀
CaseCS130
@hoest Tis @MulderDeutz1 zijn handelsmerk, mag ik vast niet zomaar commercieel in de markt zetten 😄
Ben je zelf niet zo'n klusser? Het is niet zo'n grote klus en kosten zijn ook klein, net wat voor zo'n dagje hondeweer.
+1
MulderDeutz1
@CaseCS130 @hoest Haha, zeker niet mijn handelsmerk hoor. Iedereen mag maken wat ie wil. Ik had toevallig zo'n klein cilindertje liggen, die heb ik op de verloopadapter gemaakt van de minishovel naar de voorladerbakken. Toen voor 4 tientjes nog een cilinder gekocht voor de voorlader. Dit kun je, mits je een beetje kunt lassen, prima zelf. Door de buisjes met een bout erdoor kan het er zo weer tussenuit. Mooi dat je anderen kunt inspireren. Mag graag savonds en vooral in de winter lekker prutsen.
hoest
@CaseCS130
4uur qlip controle 😁 dus andere hobby's vandaag.

Ik vind klussen wel leuk maar geen plek onderdak ervoor dus altijd prutsen op de voergang. En staan nog wat andere projecten hoger op de prioriteiten lijst 😂
CaseCS130
@hoest Oh das ook mooi werk. Altijd mooi als andere mensen jou werkwijzes komen bewonderen. Veel plezier daar mee. 😀
hoest
@CaseCS130 Dank je echt hobbywerk dat 😦
jasper-santing0
Quote Reactie van @hoest:
geen plek onderdak ervoor

Staat alles ook buiten?
+1
hoest
@jasper-santing0
Normaal wel toevallig dat de stal op tweede locatie nu leeg staat dus daar komt wat op de voergang te staan. Opraapwagen heeft pech die is te hoog
johndeere6230
@hoest

Hoe doe je dat met stro/ hooi etc? Of heb je daar een andere opslag voor?
hoest
@johndeere6230
Dat staat allemaal in de hooischuur maar deuren zijn te smal en of te laag voor meeste machines de ploeg en greppelfrees etc staan daar wel
johndeere6230
@hoest

Ahzo, hebben hier 9 jaar terug een grotere loods gebouwd, hebben we nog dagelijks schik van. Voor het machinepark wat we hebben meer dan ruim genoeg, alleen het staat s winters toch altijd bomvol
hoest
@johndeere6230

Een loods is altijd te klein. Staat hier ook nog op het verlanglijstje maar nog niet bovenaan
johndeere6230
@hoest

Dat zeker haha, je gaat ook altijd veel bewaren dan.
+1
MulderDeutz1
Kijk aan, keurig!
SJB533
Wel mooi, dat mensen toch zelf beginnen met zulke dingen als dit +Zelfbouw Snelwisselsystemen en verloopkoppelingen!
+1
CaseCS130
@SJB533 Ah, ik wist niet dat er een speciale categorie voor was.
dx11
Dubbelwerkend? Zonder accumolator oid? Hoe gaat dat? Hier op de shovel op lucht, als de bak er nog net niet goed voor zit drukt hij de cilinder er wel tegenaan, maar schiet er dan vanzelf wel in als je de bak optilt. Wil met een dw hydraulische cilinder niet zo lijkt mij?
MRVNDT
@dx11 mijn minishovel heft er ook allen zo’n simpele dw cilinder en mijn teleshovel ook. Alles zonder accumulator
Fendt926Driver
@MRVNDT bij mijn minishovel zit een drukverminderaar op als ik de weg versnelling inschakel.
Dan kan het met heel weinig druk.
Anderen drukken met 180 bar mijn koppelplaat geregeld krom als die er net niet voor zit.
De ahlmann heeft de 9 bar servo stuur druk op de snelwisselhaken staan. En net als jan zegt als het nog net niet past stopt de snelwissel om daarna alsnog te vergrendelen
MulderDeutz1
@dx11 Hoezo zou dat niet kunnen?
Fendt926Driver
@MulderDeutz1 met beleid kan alles.
Maar een onkundig iemand zet een hydro cylinder met 180 bar vol op druk.
En als de gaten net niet recht ervoor zitten drukt 180 bar tegen een plat ijzer wat zich dan echt wel gaat bewegen. Iets krom gaat en daarna nooit echt mooi meer past
dx11
@MulderDeutz1 omdat de olie niet samenpersbaar is. Als hij er niet meteen inschiet, zal hij dat later ook niet doen
CaseCS130
@dx11 Afwachten hoe het gaat. Je loopt wel het risico dat de boel misschien iets krom kan drukken als iets er niet goed voor zit. Maar met alleen een veer en dan enkelwerkend lijkt me ook link, dan gebeurd het je een keer dat die niet vergrendeld zit terwijl je denkt van wel. De Quappen minishovel die we afgelopen voorjaar te proberen hadden had het ook zo. Maar weet niet of die ergens de druk reguleerde.
+1
rubencasecs
Onze beide shovels hebben snelwissel met volle druk, gewoon opletten met aankoppelen dat de pen er goed ingaat.
MRVNDT
@rubencasecs het anbouwdeel is bij mij altijd zo uitgevoerd dat het onderkant van het koppelplaat an mijn snelwissel frame raakt. Dus er is allen belasting up het pen als ik uitkip...
mf 6150
Nu nog een faster snelkoppeling voor de hydraliek en hij is af💪
+1
CaseCS130
@mf 6150 Dat zou wel mooi zijn ja, maar we gebruiken de derde functie niet heel veel. Dus moet zo eerst maar.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH CS 130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!