DLG Ausstellung 1984 in FrankfurtEen noviteit was te zien op de stand van Schlüter, waar zelfs de Nederlandse Landbouwpers over berichte...een 210 pk - met de legendarische 8 cilinder motor - Schlüt

Schlüter Super 2200 TVL

olro 61
DLG Ausstellung 1984 in Frankfurt
Een noviteit was te zien op de stand van Schlüter, waar zelfs de Nederlandse Landbouwpers over berichte...een 210 pk - met de legendarische 8 cilinder motor - Schlüter trekker met een 16/16 of 24/24 powershift versnellingsbak.In 1984 kon nog geen andere Europese trekkerbouwer dit leveren (alleen de Amerikaanse John-Deere hadden dit)Helaas voor Schlüter is het bij deze prototype gebleven, ZF nam de bak niet in produktie.

Reacties

mf 6150
Staat deze nu niet met een kapotte bak bij Ludwig streitberger?
+1
olro 61
@mf 6150 Die heeft hem wel in bezit gehad, maar ik heb gehoord dat hij naar een andere eigenaar is gegaan, en daar weer een gewone ZF bak in geplaatst is - of gaat worden - ...ik hoop dat hij dan eens getoond gaat worden aan het publiek op een Schlüter treffen...
+2
olro 61
Ook nog een foto van de andere zijde.

(klik om te vergroten)

schluterman
@olro 61 Ik heb er een keer foto's van gezien en dat hij weer gemaakt was helemaal zeker weet ik het ook niet. Inderdaad hoop ik hem een keertje in het echt te zien krijg.
+1
olro 61
@schluterman Hij was ook al aangemeld voor de Feldtage in Norhorn 2016(!)...alleen was hij toen nog niet gereed heb ik gehoord. dus we kunnen er een goede hoop op houden, dat het wel een keer zal gebeuren...
+1
Schluterfan
Rijd nog steeds niet. Zou het zonde vinden moesten ze er een normale bak inleggen. Er moet toch hier of daar een technische knobbel rondlopen die de bak weer aan de praat krijgt.
Kramer U800
@Schluterfan Ik zou de onderdelen die kapot zijn gewoon zelf maken, lagers zullen wel standaard maten zijn.
Schluterfan
@Kramer U800

Het moet zijn dat het op een of andere manier niet mogelijk is om de bak te herstellen.
Kramer U800
@Schluterfan Gek want alles valt te maken, ik zie geen rede om een tandwiel te vrezen of een een syngromesring te draaien. Maar dan zal er wel wat meer aan de hand zijn ja.
+1
InsaneNL
@Kramer U800 dat ligt ermaar net aan, als het huis gebroken is wordt het een stuk moeilijker.
schluterman
@InsaneNL inderdaad het huis was afgebroken. Maar ik weet niet of er nog meer inwendig kapot is gegaan
Kramer U800
@schluterman Om zoiets te lassen valt niet mee en het blijft altijd een zwakke plek, vooral om hij al een keer gebroken is betekend dat het niet sterk genoeg is.
+1
InsaneNL
@Kramer U800 is niet weer sterk genoeg te krijgen, dan moet je hem lassen om een mal re kunnen maken en een nieuwe huis te gieten.
+1
schluterman
@Schluterfan ze hebben die inderdaad toen ook gefabriceerd bij ZF. Dus dat moet nou ook lukken lijkt mij
+1
Fendttrisixfan
@schluterman kan je wel gieten maar kost heel veel
@Schluterfan weet je toevallig wat er mankeert aan de bak ?
+1
a3vandiejen
Prachtig.
+4
Schluterfan
Deze trekker heeft trouwens een heel uitzonderlijke optie voor die tijd, en al zeker voor Europese trekkers, en dat zijn elektrisch verwarmbare (en misschien ook verstelbare )spiegels. Staat ook effectief in de optielijst van Schlüter, maar volgens mij zelden gemonteerd.
+1
olro 61
@Schluterfan Dat klopt, dat werd toen in Landbouwmechanisatie ook vermeld, dat ze elektrisch verstelbaar waren, dat was bij mijn weten in de trekkerwereld nog niet eerder vertoond...
schluterman
@olro 61 inderdaad een mooi detail voor toen der tijd
+1
olro 61
@schluterman Ik vond het ook toen wel een indrukwekkende uitvinding - nu spreekt men over een ''inovatie'' - , alleen moet je wel uit de buurt van boomtakken etc blijven...anders kun je hem toch wel weer met de hand blijven stellen..

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 2200 TVL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!