Foto van een Fendt 718 van loon en grondverzet bedrijf schimmel waarvan de motor onderdruk had en los gehaald moest worden.

Fendt 718

emiel-robbertsen
Foto van een Fendt 718 van loon en grondverzet bedrijf schimmel waarvan de motor onderdruk had en los gehaald moest worden.

Reacties

Fendt926Driver
Mooi winter klusje..
Zit nogal wat op en aan die dingen
arnoud
@Fendt926Driver de motor er uit halen stelt opzich niet veel voor bij zo'n trekker
emiel-robbertsen
@arnoud moeilijk is het niet maar het is zeker niet zo dat je hem er binnen een dag eruit hebt hoor 😉. Dus er zit best wat op en omheen gebouwd
Fendt926Driver
@emiel-robbertsen maar jij sleuteld bij schimmel en nu met stage (via school) werk je dus bij een dealer waar de moeilijke klussen van schimmel naar toe gaan?
+1
emiel-robbertsen
@Fendt926Driver ja klopt helemaal, werk op vrijdag, zaterdag en op vrij uren bij schimmel, en nu 10 weken stage bij een dealer/ mechanisatiebedrijf waar wij voor moeilijkere werkzaamheden naartoe gaan.
Fendt926Driver
@emiel-robbertsen super.
Zit jij ook in apeldoorn op avensis?
emiel-robbertsen
@Fendt926Driver ja zit op het aventus 2de leerjaar nu.
arnoud
@emiel-robbertsen heb ze er zelf ook wel uit gehaald, maar in een dag moet het uitbouwen wel lukken
emiel-robbertsen
@arnoud denk dat jij een paar uur langer werkt op een dag als ik maargoed is ook net hoe je "uitbouwen" ziet.
emiel-robbertsen
@Fendt926Driver jazeker een hele mooie klus, helemaal in me eerste weken van mijn stage. Hier brengen wij normaal gesproken alle grote werkzaamheden waar schimmel het materiaal en de ervaring niet voor heeft. Ja je bent langer bezig met het eraf sleutelen en alles eromheen weghalen dan het motorblok zelf maken.
+1
case1155farmer
Hoeveel uur heeft dit moterblok gedraaid dan?
emiel-robbertsen
@case1155farmer een goede 7000 uur uit me hoofd
+1
wim-same
@emiel-robbertsen En dan al zo'n reparatie. Is een dure per draaiuur.
+1
emiel-robbertsen
@wim-same is gelukkig gekocht toen de kop eraf was, durf zo niet tezeggen hoe oud en hoeveel uur die had maar alsnog blijft dit een tegenvaller ja.
wim-same
@emiel-robbertsen Maar ja, de kop eraf is bij Fendt nog veel geld. en dan zo'n reparatie.
+1
jasper-santing0
@wim-same Kan er nog prima 10000 uur bij op draaien nu normaalgesproken, en dan zijn ze nog duur?🤔🙈
+3
wim-same
@jasper-santing0 na hoeveel reparaties en revisies ? Als dit bij een ander merk trekker gebeurd word hij helemaal afgebrand op tractorfan.
jasper-santing0
Quote Reactie van @wim-same:
hij helemaal afgebrand op tractorfan.

Een Fendt niet wil je zeggen 🤣🙈 Hoort ook niet met 7000 uur te gebeuren.
+7
B - W
@wim-same aah, laat lekker iedereen z’n merk rijden wat ie zelf wil joh, zijn ook zat fendten die 20000 uur draaien zonder maar 1 sleutel op het blok te hebben gehad.
Wie zegt dat dit niet gewoon komt door dat er te weinig koelvloeistof in heeft gezeten of weet ik veel, laat ieder gewoon lekker rijden wat ie zelf wil, met new Holland heb je mooie aanschafprijs, maar ook een lage inruilprijs, en ze gaan ook verrot, want bij die blauwe die bij ons rijd zuipt nu die 1500 uur heeft al meer olie dan diesel, en diesel zuipt ie al als een idioot dus alle merken hebben wel wat:
Dat gezeur op dat onderhoud van een fendt hier op tf komt me m’n strot uit onderhand.
+1
Gavrie Willemsen
@wim-same ik zal geen enkel merk afbranden, ik heb mijne miserie ook al gezien met Fendt alleen blijf ik mijn merk toch trouw.....
rommert14
@jasper-santing0 🤣🤣🤣
emiel-robbertsen
@wim-same ja kost wat maar de restwaarde van een fendt is over het algemeen ook aanzienlijk hoger als een goedkoper merk. Maargoed blijft veel geld ja
+3
wim-same
@emiel-robbertsen en dan ook vooral goed blijven praten, omdat het een Fendt is. Ik heb hier op tractorfan al zoveel FENDT reparaties voorbij zien komen.
sallander
@wim-same ja, en? Er lopen dan ook nog heel wat van die dingen rond. Dat de keuze van Fendt voor Deutz blokken misschien niet helemaal goed uitgevallen is zou best wel kunnen. Maar door alle milieu eisen zijn er meer gerenommeerde merken die daar problemen mee (gehad) hebben. Kijk maar naar bv JD en Volvo.
+3
Gavrie Willemsen
@wim-same ik steek mijn reparaties en tegenvallers alvast niet onder stoelen of banken...
+1
casejxu
Quote Reactie van @emiel-robbertsen:
restwaarde

Zolang ze blijven drammen op een hoge restwaarde kan je ook een hoge aanschaf blijven vragen.... vind t persoonlijk beetje onzin. Die hoge restwaarde is ook nodig om de hoge aanschaf te compenseren of andersom. T verhaal is leuk....
sallander
@casejxu Dat blijft altijd een lastige discussie. Maar kijk eens op de diverse sites wat ze voor een 200 pk Ferguson vragen van 10 jaar oud en wat voor een vergelijkbare Fendt, daar zit toch echt wel een enorm verschil in. En MF is nieuw in aanschaf ook zeker niet de goedkoopste
Gavrie Willemsen
@casejxu het verhaal klopt wel, als je de trekker al zou verkopen onder de 10.000 h dan krijg je er een pak geld voor terug. Alleen zijn er gewoon velen die er gewoon mee doorgaan....
casejxu
@Gavrie Willemsen daarboven worden ze wel iets aantrekkelijker... En heeeeeeel soms denk ik van zou k er eentje kopen maja

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 718 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!