Foto van een Massey Ferguson 7615. Geplaatst door rommert14 op 09-12-2019 om 15:07:33, met 127 reacties.

Massey Ferguson 7615

Foto van een Massey Ferguson 7615

Reacties

mf 6150
Chippen naar 200 pk, laten werken dat kreng🤠
+1
rommert14
@mf 6150 ja dat staat ook op de planning.
johndeere6230
Pfff wat een mengwagen, valt pas op als die achter deze trekker hangt 😅 jd kapot?
rommert14
@johndeere6230 inderdaad maar hij kan het makkelijk doen, ja alweer 🤦‍♂️
mf 6150
@rommert14
Hoeveel ton heb je erin dan?
rommert14
@mf 6150 er kan 22 ton in maar dat hangt natuurlijk van het rantsoen af
mf 6150
@rommert14
En die 22 ton kan ie aan? Dan draaien de vijzels niet snel zeker
+1
rommert14
@mf 6150 nee dat was met de jd, nee klopt ze draaien op 540 toeren.
mf 6150
@rommert14
Achzo, anders zou ik zeggen mooi die jd weg
+1
rommert14
@mf 6150 ik had er net 19 ton in maar dan is hij eigenlijk niet sterk genoeg dus die 30 pk er bij kan wel. Jd inruilen tegen een 7615 met 4000 uur op de teller hoef je niet veel bij te betalen denk ik, kun je toch weer mooi 6000 uur vooruit. De jd is ook veels te lomp voor op de voergang.
+1
jehan
@rommert14 en het is ook zo jammer dat ze bij jd die slechte serie hebben he?
rommert14
@jehan ?
+2
newholland6640
@rommert14 die met die gele velgen...
+2
jehan
@newholland6640 haha je bent me voor
rommert14
@newholland6640 ik volg het niet....
jehan
@rommert14 die serie met die gele velgen..
rommert14
@jehan juist
ronald-deutz-fahr
@jehan die serie met die gele wielen? @rommert14 wat heeft die jd nu weer? Om moe van te worden...
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr volgensmij een lekke slang ergens, niet iets heel duurs hopelijk
mf 6150
@rommert14
7616 of 18 kopen, zwaardere vooras en denk ook achteras
+1
rommert14
@mf 6150 inderdaad kan ook nog. Jd heeft ook al bijna weer 13000 uur
johndeere6230
Quote Reactie van @rommert14:
Jd heeft ook al bijna weer 13000 uur

Dan mag er ook een keer wat mee zijn 😜
rommert14
@johndeere6230 een keer, is al de derde keer dit jaar en 1 keer vorig jaar...
johndeere6230
@rommert14

Tsja, weet niet of het dure reparaties waren. Alleen elke trekker met 13000 uur die dagelijks vol aan de bak moet heeft wel eens wat 😅
rommert14
@johndeere6230 aftakas koppeling remmen en hydraupomp, heeft de 10000 euro wel gehaald denk ik.
johndeere6230
@rommert14

Pfoe dure hobby, opzich allemaal wel een beetje dingen wat niet heel gek is toch met zo'n uren stand?
rommert14
@johndeere6230 maar het kost wel weer allemaal de nodige centen. Een kapotte trekker heb je ook niets aan
mf 6150
@rommert14
6290/6480 nemen😉😝
rommert14
@mf 6150die zijn ook al aardig op leeftijd he
mf 6150
@rommert14
Zijn nog wel te vinden met weinig uren en goed onderhouden. Hebben zelf een 6465 van 2013.
+1
rommert14
@mf 6150 ja maar had dan liever een 8200 oid, er moet sws een 6 cilinder voor.
mf 6150
@rommert14
Die zijn ook wel te vinden. Tijdje terug nog een 8250 dacht ik met iets van 2000 uur
johndeere6230
@rommert14

Dat is zeker waar, dan is een jongere trekker de oplossing, of in ieder geval minder uren
+2
john deere 7810
@rommert14

heb je remplaten en zuigers ook op de foto gezien, dan is die hydroliekpomp alles behalve gek dat die kapot is. Die remmen zijn veels te laat vervangen.
cb6520
@john deere 7810 zo gaat het vaak, doorrijden doorrijden en dan gek vinden dat het 10x zo duur is. Of iets half laten maken om geld te besparen en uiteindelijk heb je alleen maar meer kosten...
rommert14
@cb6520 ja maarja zo gaat dat hier gewoon... mn vader heeft een hekel aan het trekkers voor de lol uitelkaar halen.
john deere 7810
@rommert14

snap ik, zo gebeurd het bij heel veel, En dan is het een kuttrekker. want die heeft veel geld gekost.
rommert14
@john deere 7810 ja daar komt het wel wat op neer, maar hier zijn meer dingen waar in geïnvesteerd moet worden dan alleen machines. Maar ik snap jou frustratie ook wel.
john deere 7810
@rommert14

ja dat snap ik ook, maarja dit is ook jammer, en met dat "uitgespaarde geld" had je leuke dingen kunnen doen.
rommert14
@john deere 7810 ja heb je helemaal gelijk in.
rommert14
@john deere 7810 deze 7820 zal zo stilletjes aan wel vervangen moeten worden. Ik hoop wel het komende jaar op wat minder reparaties 😜
john deere 7810
@rommert14

tja hij krijgt uren, en je weet het exacte leven en onderhoud niet van zo'n ding. hoop het ook voor je. normaal zijn het betrouwbare trekkers.... maar jullie hebben er wel teveel mee gehad..
rommert14
@john deere 7810 teveel? Wij dachten wel dat het de normale Slijtdelen waren... ding heeft vooral landwerk gedaan. De bank heeft hem destijds gekocht ergens in 2014 dacht ik. Had toen nog maar 3500 uur....
john deere 7810
@rommert14

nouja remmen is wel een slijtdeel jaa, en als je te laat bent de zuigers ook haha, maar de pomp/aandrijving is gewoon pech. en dat tandwiel wat je kapot had van de aftakas is ook geen slijtage te noemen en ook pech hebben. zoals aftakaspakket (voeringsplaten) ja dat kan een keer met veel werk op de pto.

7020's hebben we hier niet (meer) lopen, maar daarin tegen is de 7030 (amerikaan) denk wel een van de betrouwbaarste trekkers die je nagenoeg nooit laten staan.
rommert14
@john deere 7810 aha, ik vind het op de weg ook fijne trekkers om mee te rijden. Een autopower had het in ons geval wel afgemaakt want de powershift rijdt in de laagste versnellings veels te snel nu moet je constant met de voet op de koppeling rijden tijdens het lossen.
john deere 7810
@cb6520

Exact. En dan liegen de facturen er niet om 😉 niet alles is te voorkomen maar bijhouden en de ogen en oren open houden kan je veel geld besparen
rommert14
@john deere 7810 hmm misschien niet gek nee, heb nooit wat gemerkt eigenlijk voordat het filter verstopt raakte.
rommert14
@john deere 7810 het was trouwens niet de pomp, maar de aandrijving van de pomp, even vergeten 😁
rommert14
@john deere 7810 weet jij trouwens ook waarom de aftakas van een 7820 zo slecht van versnelling wil wisselen? Eerst krijg je de hendel niet van zn plek en daarna schiet ie steeds uit de versnelling...
john deere 7810
@rommert14

misschien kabel iets bijstellen?
mf 6150
@johndeere6230
Trekker die altijd voor de mengwagen staat mag niet veel hebben denk ik zo, heeft niks te lijden.....
johndeere6230
Quote Reactie van @mf 6150:
heeft niks te lijden.....

Zit wel iets verschil tussen de 100 koeien op een gemiddeld Nederlands bedrijf zeg maar of zoals bij rommert 700 melkkoeien...
+1
mf 6150
@johndeere6230
Denk dat die van rommert juist minder te lijden heeft, draait z'n meeste uren warm en draait enkel voor de mengwagen. In nl doen ze vaak meer en draaien ook eerder koud met weinig koeien
+1
johndeere6230
@mf 6150

Ik weet niet... zoals bijvoorbeeld een aftakaskoppeling heeft wel wat meer te lijden als er 22 ton voer in de wagen zit. Hoeft verder ook niet verkeerd te zijn als ze meer doen dan alleen voor de mengwagen.
Toen wij de koppeling van de 2250 hebben vervangen met +-7000 uur kregen we te horen dat dit laat was, dat de meeste (oudere) voertrekkers veel eerder de koppeling af hebben, altijd rijdend mengen, op de koppeling lossen etc.

Een dag ploegen bijv. Heeft een trekker minder van te lijden, dan zet je de trekker in een versnelling en schakel je alleen vooruit achteruit en dat is het..
+1
mf 6150
@johndeere6230
Klopt wat je zegt, maar mengwagen niet uitzetten scheelt al een hele bult. En lossen in de lage gearing... Snap wel wat je bedoeld hoor, maar toch heb ik bijvoorbeeld in Oost Duitsland heel wat jongere voertrekkers met 15 16 k aan uren gezien die dat met weinig kuren hebben gehaald
rommert14
@mf 6150 wat voor types waren dat? Wr kunnen wel eem nieuwe trekker ervoor zetten, maar je koopt er allemaal zooi bij wat je voor het voeren helemaal niet nodig hebt. Dat is zo jammer.
+1
mf 6150
@rommert14
NH t7000, dus niet t7. Oudere mfs ookwel, case pumas, met lange wielbasis. En John Deere 30 serie
+1
T6040
@rommert14 agrotrac 170 😬
+1
rommert14
@T6040 rood heeft hier de voorkeur 😜
+2
T6040
@rommert14 Ook dat kan 😂

(klik om te vergroten)

rommert14
@T6040 wel een buffel
trean
@rommert14 als ik jou was zou ik naar een 6497,6499 of 7497 of 7499 zoeken voor de mengwagen, die zijn nog wel te vinden met 5 of 6 duizend uur en hebben ruim voldoende vermogen voor de mengwagen waardoor ze het ook langer volhouden met minder kosten, als je een trekker hebt die het precies aankan heb je volgens mij ook sneller problemen.
rommert14
@trean inderdaad aan die modellen zat ik ook te denken, ja dat idee heb ik ook wel wat.
rickboer blija
@trean wij weten ondertussen dat een 7400 (7485) ook veel kan kosten in reperaties
rommert14
@rickboer blija elke trekker kost veel geld als je er geen geluk mee hebt.
trean
@rickboer blija dat wist ik ook wel, maar vaak komt het door verkeerd gebruik van de vario, dus remmen op de vario, veel transport en soms machines erachter die de trekker vooruit drukken, spitmachine/ aangedreven kar erachter.
De sisu motor is volgens mij beter als de perkins van dr 6475 die wij hadden, enige probleem wat ik van de sisu kan is een waterpomp die het tussen de 1000 en 1500 uur het voor dr eerste keer begeeft, maar dat is bij de dealers bekend en dus wel vrij snel te verhelpen.
rickboer blija
@trean 0 problemen met de vario, wel veel brandstofproblemen in het voorjaar. Daarna een electronisch ventiel wat ca 2500 a 3000 kost om te repareren. En nu de hoofdremcilinder, dat zou volgens de dealer weer 2500 a 3000 gaan kosten.
Inclusief wat andere kleine dingen gaan we snel naar ca 10000 euro in 350 uur
rommert14
@rickboer blija Allemachtig dat zijn geen goedkoper dingen, wel ruige prijzen.
RobVolvo
@rickboer blija De hoofdremcilinder had bespaard kunnen blijven door eerder de stikstofbol te (laten) controleren. Dit is ook te merken met het remmen.. 😉
rommert14
@RobVolvo we zijn niet allemaal monteurs die op de trekkers rijden 😜
+1
rickboer blija
@RobVolvo de trekker is 'in goeie conditie' bij een mf dealer gekocht, dan mag je volgens mij verwachten dat het gecontroleerd is en niet binnen (toen nog) 200 uur kapot gaat. maar dat is niet gebeurt, en nu doen we er niks meer aan
trean
@rickboer blija dat zijn opzich geen hele rare dingen, maar bij elkaar toch een flinke kostenpost. Vaak heb je als je een gebruikte trekker of machine koopt heb je het eerste jaar of seizoen extra kosten.
rickboer blija
@trean helemaal mee eens, we hadden gehoopt dat de ergste problemen ondertussen over waren. vaak nog weer storingen (brandstofsysteem) waarbij al gezegd wordt door de dealer 'als dit zo blijft kan het wel eens aan de verstuivers liggen'. En dat is ook absoluut geen goedkope reparatie
trean
@rickboer blija klopt, maar zulke storingen zijn het lastigste op te lossen omdat je er meestal geen duidelijke storingscode van krijgt en het probleem langzaam erger wordt. Je hoeft maar iets lekkage te hebben of ergens een minimaal beetje valse lucht te kunnen trekken en de trekkers van tegewoordig willen als het koud is.
Met de 6475 ook meerdere malen gehad dat die niet wou starten met kou, eerst een keer een nieuwe filterhuis op gekomen, later andere verstuivers, volgende winter nieuwe accu's en een week later kon ik hem met een graadje vorst nog niet aan de gang krijgen, eerst de accu leeg getrokken, later met start kabels weer net niet aan willen slaan.
Bleek dat het brandstof filterhuis weer vol zat met roet en iets lucht aantrok. Dus dat toen weer vernieuwd.
rickboer blija
@trean zo blijf je idd bezig, akkerbouwer hier in de buurt had met zijn gebruikte 7480 in 2.5 jaar 2 sets verstuivers. die heeft zn trekker ingeruild omdat hij bang was dat hij zo bezig blijft
+1
ronald-deutz-fahr
@trean @rickboer blija niet mee eens dat je met een gebruikte trekker automatisch meer kosten hebt in het eerste jaar. Dan moet je eens bij je vaste mechanisatiebedrijf kopen en vragen wie reparaties het 1e jaar betaald. Als je n trekker goedkoop uit de handel vist kan je kosten krijgen indd. 10 jaar terug een gebruikte voertrekker gekocht, toen 20 jaar oud. Gewoon half jaar garantie. Maarja op marktplaats waren die trekkers wel goedkoper te vinden ja. Alles beetje in perspectief bekijken.
rommert14
@ronald-deutz-fahr hier het eerste jaar de versnellingsbak uitelkaar gehad em het tweede jaar compleet gereviseerd 🤣 onze lmb brand zich er niet meer aan,alleen nog trekkers uit eigen kring.
ronald-deutz-fahr
@rommert14 wie heeft dat betaald dan? Half tarief?
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr geen idee eigenlijk de eerste keer was het 1 grote rekening omdat ze ook olie vervangen hadden etc. Bij andere machines, de revisie heeft de verzekering betaald gelukkig.
rickboer blija
@ronald-deutz-fahr wij hebben ook niet de goedkoopste uitgezocht, trekker kwam bij mf dealer weg waar hij altijd in ondehoud was geweest met 1 jaar garantie op de vario en 3 maanden op de rest van de trekker. Nu is het probleem dat na die 3 maanden nog weer veel kapot is gegaan
ronald-deutz-fahr
@rickboer blija je vaste dealer? 0 coulance na 3 maanden?
rickboer blija
@ronald-deutz-fahr niet vaste dealer, na die 3 maanden is er op bepaalde dingen nog wel coulance geweest. Maar dit waren dan dingen die in de garantieperiode ook al problemen mee waren
ronald-deutz-fahr
@rickboer blija aha. Ben je wel gauw klaar mee dan. Volgende word n nieuwe?
rommert14
@rickboer blija had je meer uren moeten maken jonguh 💪 Onze moest 250 ha cultiveren voor een net iets te grote cultivator, hij viel meteen door de mand
+1
johndeere6230
@mf 6150

Er zijn genoeg manieren om de "schade" te beperken idd.

Alleen zoals je al zei, jonge trekkers, dat scheelt al veel. Zo'n 20 serie is al vlot 15 jaar oud, dan is alles ook wat gevoeliger voor storingen etc. Dan wanneer die trekker in 5 jaar zo'n urenstand heeft gemaakt
+1
mdoornekamp
@mf 6150
Quote:
minder te lijden

Volgens mij heeft de john deere eerder wel zwaar transport werk en andere rop en scheur klussen. Daar zijn de remmen ook overbelast. Als je dat 13.000 met je MFje doet, krijg je ook wel problemen.

Deze mf 6715 mag je ook wel oppassen met de kleine wielsteek achter. Ik weet niet of de meng wagen gestuurde assen heeft. Anders scheuren die trekker velgen zomaar.
rommert14
@mdoornekamp inderdaad met 7000 uur is ie volgensmij 'met pensioen gegaan' de 7615 heeft er aardig duwen aan als de assen vast staan inderdaad.
MaartenMandemaker
@mdoornekamp Heb het nog nooit gehoord of gezien hier in de buurt dat er problemen waren met die kleine steek. Groot kan meer lijden maar als er veel problemen mee waren, waren ze er wel vanaf gestapt lijkt me. Ze zijn ook leverbaar met steekassen
mdoornekamp
@MaartenMandemaker john deere en New Holland hadden wel problemen met die kleine steek. Die zijn er toen snel vanaf gestapt in de zwaarder klassen. Boven 120 pk is alles grote Zf steek.
MaartenMandemaker
@mdoornekamp oké, hier nooit problemen gehad. En echt licht werk hebben ze hier ook niet. In de buurt draaien er meerdere, ook met brede banden en zware vrachten, maar ook geen problemen. Ze hebben wel lange wielbouten met een dikke schijf ertussen.
mf 6150
@mdoornekamp
Dan is het inderdaad een heel ander verhaal. Kleine wielsteek hebben wij nooit problemen mee gehad, en ik behandel die trekkers toch echt niet als een oud vrouwtje
+2
hoest
@rommert14
Tss jaar is nog maar net begonnen
+2
B - W
Quote Reactie van @johndeere6230:
Dan mag er ook een keer wat mee zijn quote]

Reageer @johndeere6230

mag met een fendt niet hier op het forum, want dan janken ze hier alles bij elkaar🤣



rommert14
@B - W elke reparatie is er 1 teveel, ongeacht urenstand of merk.
+1
Fendt926Driver
@rommert14 net zoals jij een bedrijf hebt om wat te verdienen heeft een dealer of fabrikant dat ook
Of hebben jullie het monopolie op geld binnenharken.

Of doet arla dat ook bij jullie??
Elke cent extra uitbetalen aan de boeren is er 1 te veel?

En dan ben je het er opeens niet mee eens (lijkt mij)
rommert14
@Fendt926Driver haha dat over arla doen ze zeker wel. Je hebt toch het liefst zo min mogelijk reparaties. Wij zijn niet zoals jullie die alles zelf kunnen repareren.
Fendt926Driver
@rommert14 eigen reparaties zijn ook niet gratis.
Bijna 20 000 gaat er hier ook naar onderdelen reparaties en kleine aanschaffingen per jaar
rommert14
@Fendt926Driver dat is nogal wat voor jullie aantal koeien,dat haalden wij lang niet maar wel meer aan lease natuurlijk. Maar wij zitten niet om kapotte machines te springen.
+2
dx11
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Bijna 20 000 gaat er hier ook naar onderdelen reparaties

Kolere, redden we hier niet gelukkig
+1
rommert14
@dx11 net even gevraagd maar dat redden wij destijds met 120 koeien ook wel, ook maar net wat je meerekent eigenlijk.
+1
Fendt926Driver
@dx11 zit natuurlijk ook een stuk hobby bij wat je onder het bedrijf zet.
En dan krijg ik de btw nog terug...
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver zeker niet jaloers op de bedrag😳 wat zijn kleine aanschaffingen? Wat niet op de balans komt?
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr de fronthef van de 614
DE nieuwe motor van de 614
De wielgewichten voor de 203
Led verlichting pakketten voor de 900 trekkers
Onderdelen voor en spuiten van de mmbs
Autohefbrug
gereedschapskar etc

Alles van de hobby
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver en dat bedrag is elk jaar rond die orde?
Gehele tsr naar de hobby 🤷🏼‍♂️😅💪🏻
Mooi dat het kan, dat dan weer wel
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr ja ongeveer.
En een 2500 aan loonwerk. Meest kraan werk soms een keer iets mest transport
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver komt dan weer jaarlijkse vv investering bij. Gok dat dat ook niet mals is.
Maargoed in een 25 cent melkprijs jaar heb jij aan n paar kuub diesel, paar vaten olie en n doos nieuwe filters voldoende, dat is de andere kant😉
rommert14
@ronald-deutz-fahr vv investering?
Fendt926Driver
@rommert14 vervangings investeringen. .
Wij vervangen niet wij kopen bij....
rommert14
+1
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Jij moet oppassen dat je niet alles met je eigen bedrijf gaat vergelijken en daarop aannames doet. De een doet veel loonwerk, de ander doet alles zelf en heeft meer onderhoud. Daarnaast kun je niks uitgeven en de helft van de winst naar de belasting storten, of je oefent lekker je hobby uit, geniet ervan en doet dat dus niet. Je kunt niet bij elkaar in de portemonnee kijken en dat moet je ook niet willen. Heb jij de kosten van al het loonwerk als eens opgeteld?
ronald-deutz-fahr
@MulderDeutz1 waar doe ik zekere aannames? Huub melkt ongeveer een 25 koeien meer, op ongeveer dezelfde hectares. Tot zekere hoogte vind in dat ik mezelf kan vergelijken met Huub zn bedrijf. Machinepark niet vergelijkbaar trouwens.
Bij @rommert14 word vergelijken een heel ander verhaal.
Wat ieder met zn geld doet moet die zelf weten, ik heb dr geen last van.
Vind t wel mooi om te horen hoe een ander te werk gaat op zn bedrijf en wat daar de redenen achter zijn. Word ik wijzer van als dat gezeur over welke kleur trekker beter is... (beetje stoken is soms wel leuk, dat dan weer wel)😉
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Je weet ook hoe huub gefinancierd zit etc? En compleet anders ingericht qua mechanisatie
ronald-deutz-fahr
@MulderDeutz1 doe ik aannames die daar betrekking op hebben?
+1
rommert14
@MulderDeutz1 het ging nu ook alleen over die 20000 euro onderhoud.
+1
MaartenMandemaker
@mf 6150 achteras is vanaf de 15 tot de 18 gelijk daar kan ook de zware hefinrichting op, op de 18 is die standaard. Zowel bij de 4 als de 6 cilinders. Vanaf de 16 wel de 10 gaats vooras
+2
rommert14
Het hertje draait weer 💪

(klik om te vergroten)

mdoornekamp
@rommert14 gelukkig maar. 😄😄😄
+1
rommert14
@mdoornekamp ja er zijn gelukkig ook nog deense lmb's met goede service.
mdoornekamp
@rommert14 zit de dealer een beetje in de buurt dan?
rommert14
@mdoornekamp het is niet de dealer maar een lmb die vooral kranen en shovels doet, maar bevalt ons best zo(op de prijs na) maar je kunt gewoon de eigenaar bellen en krijgt altijd dezelfde want ze zijn maar met zn drieën
+1
Arie_MF
@rommert14 zitten er bij jullie in de buurt ook loonwerkers/boeren die trekkertrek doen met groot en modern spul? Als je ziet wat die Denen voor de sleepwagen zetten.
rommert14
@Arie_MF klopt alles van jong en oud wordt er voor gezet
arie1
Ik vraag me altijd af hoe de Nederlandse boeren in Denemarken het zullen vinden als hun zuivelverwerker in 1x de melk ergens anders vandaan gaat halen, 'omdat dat goedkoper is', want dat zie je toch wel erg vaak, dat de boeren de machines zelf in NL kopen en vervolgens bij de plaatselijke dealer aankloppen voor onderhoud. Ik zal als dealer nooit willen meewerken met zoiets, als je ergens iets goedkoop zelf wilt kopen, prima, maar dan ook de consequenties daarvan accepteren.
rommert14
@arie1 dat mag niet ze hebben afnameplicht
T930
@arie1 en ze verdienen alsnog met de reparaties
rommert14
@T930 ze prijzen zichzelf de markt uit met die vakbonden, alleen dat beseffen ze volgensmij nog niet helemaal. Ons deens lmb weet dat onze Nederlandse lmb hier het meeste werk doet.
+1
Arie_MF
@arie1 ik snap dat de motivatie er onder te lijden zou kunnen hebben, maar als een klant belt voor een storing of onderhoud aan een machine dan is dat toch weer werk waar je wat aan kunt verdienen, ongeacht waar de machine vandaan komt. En als je goed werk levert dan betaalt dat zich misschien wel uit in de toekomst. Als je voor alle niet zelf verkochte machines nee gaat zeggen dan komen ze ook niet meer terug.
rommert14
@Arie_MF inderdaad, ze komen gewoon en als het een ander merk is helpen ze je aan de balie een andere lmb zoeken die er dealer van is... het zijn geen Nederlandse lmb's die elkaar de tent uitvechten.
arie1
Draai het eens om; als je zelf de dealer was, zou jij voor de klusjes 'savonds en buiten willen komen, maar de verkoop wordt een ander gegund? Ik vind het raar, buitenlanders in NL passen zich niet aan, maar NL boeren in buitenland ook niet altijd. Zoals gezegd, draai het eens om....
+1
rommert14
@arie1 als een nieuwe trekker in Nederland 30k minder kost als hier ben je een dief van je eigen beurs als je hem hier koopt... heeft niets met aanpassen te maken deense fabrikanten laten ook lang niet alles meer in dk bouwen..... zoals gezegd, ze prijzen zich de markt uit.
sallander
@rommert14 zo'n groot verschil bestaat niet op die afstand, dan zou ik als ik jou was morgen alle koeien de deur uit doen en ging ik trekkers importeren....
rommert14
@sallander ik zou me niet verbazen als het echt zo zou zijn, bij mf valt het nog wel mee maar john deere is helemaal duur daar kom ik ook niet meer.
casejxu
@sallander er is in Nederland zelfs een onderneming die machines uit Denemarken haalt en weer hier verkoopt. Vooral jong gebruikt uit de lease van dan. Daar willen ze graag nieuw verkopen dus bieden ze gebruikt erg duur aan maar voor export weer goedkoop. Zodat ze hier nee aantrekkelijk geprijsd zijn
sallander
@casejxu eeeh, ik doe zelf ook im- en export... maar hierboven staat dat de trekkers in DK 30K duurder zijn bij de dealer, daar ging t om
casejxu
@sallander ja snap ik. Maar bedoel dat t dan weer bijzonder is dat machines die daar vandaan komen hier weer zo scherp aan geboden worden. Kameraad heeft siloking 20m3 2 jaar uit gestopt bedrijf Denemarken hier in Holland. Prijs verschil was erg groot waardoor nieuw absoluut niet aantrekkelijk was. Of jong gebruikt uit holland
sallander
@casejxu machines worden door heel Europa gesleept, de kosten van transport vallen vaak nog wel mee. Maar je moet niet denken dat t tienduizenden Euro's verschil maakt
rommert14
@sallander daarom mooi machines met een sticker van een Nederlandse lmb erop hier 😊
+1
sallander
@rommert14 en hier zie je dan weer Weidemann shoveltjes van een Duits mechanisatiebedrijf. Als jou dat goed bevalt is er volgens mij niks mis mee
rommert14
@sallander ik zei ALS, ik bedoelde het als voorbeeld.
+1
Arie_MF
@arie1 ik hoef het niet om te draaien, ik werk voor een dealer en heb dagelijks met zulke klanten te maken. Ik vertegenwoordig een merk, dus als een klant werk heeft aan zo’n machine en hij betaald daarvoor dan komen we. We leveren simpel gezegd 2 diensten, het leveren van nieuwe machines en het verrichten van werkzaamheden daaraan. Het is aan de klant om te bepalen van welke dienst hij gebruik maakt. En natuurlijk schuurt het wel eens, maar werk is werk.
ronald-deutz-fahr
@Arie_MF @arie1 als je als dealer/lmb nee zegt om iets te repareren wat je niet verkocht heb, houd het snel op. Waarom zou je ooit iets kopen bij iemand met zo’n arrogantie? Of uberhaupt er weer heen gaan?
Dat ze vanwege gebrek aan kennis van een bepaalde trekker liever doorverwijzen naar een conculega, zou ik ook nogwel kunnen waarderen. Maar simpelweg nee verkopen, scoor je geen klanten mee.
Valtrapowerr
@Arie_MF werk je voor een LMB in de regio?
+1
Arie_MF
@Valtrapowerr nee, in de grondverzetmachines.
sallander
Er kan af en toe best wel wat verschil in zitten maar niet zoveel....

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 7615 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!