“Cold start” van een Fendt 824 met bijna 21000 uurtjes op de teller op een herfstdag zoals vandaag. Even 5 minuutjes ons MAN blokje dat er in ligt laten wakker worden.......

Fendt 824

“Cold start” van een Fendt 824 met bijna 21000 uurtjes op de teller op een herfstdag zoals vandaag. Even 5 minuutjes ons MAN blokje dat er in ligt laten wakker worden.......

Reacties

+1
rommert14
Pfoeh daar is onze 1056 niets bij....
tffkab
Is dat Fendtje op de achtergrond ook van jou?
Gavrie Willemsen
@tffkab ja dat is ons “veeg-trekkertje“.....
+1
schluterman
Hij heeft het koud
+1
valmet6400power
Dat zijn nog weinig loonwerkers die dat toestaan of personeel dat daar de tijd voor neemt. Als ik zie hoeveel er ochtends gewoon met koude motor en bak 50 km/u gaan rijden.
+1
wim-same
@valmet6400power Dat is gewoon een kwestie van eerder opstaan. Even rustig wegrijden of warm laten draaien.
+1
valmet6400power
@wim-same
Ja dat doe ik thuis ook wel! Maar bij de loonwerker is het toch een druppel op een gloeiende plaat als ik dat (bij wijze van) in m’n eentje alleen zou doen.
+5
wim-same
@valmet6400power Dat is een kwestie van je personeel opvoeden. Kantine open. als de trekker of machine gestart is, eerst een bakkie koffie voor je weg rijd. dan nog rustig weg rijden. Dan doet de kachel het inmiddels ook, dus alleen maar voordelen.
+5
MaxxuM4ever
@valmet6400power een goede fabrikant zou zijn machines daar toch softwarematig voor kunnen beschermen zou je zeggen. Voordeel van de vario’s van tegenwoordig is wel dat je met gereduceerd toerental een redelijke snelheid kunt halen en met een lege dumper is de belasting van de aandrijflijn ook niet onwijs.
+1
wim-same
@MaxxuM4ever Maar een goede fabrikant weet niet dat jij met een koude machine een provinciale weg op gaat. dus daarom ook altijd je eigen verstand gebruiken. Een koude machine zal het wel doen hoor, maar het slijtage proces gaat veel sneller.
+2
roscho
@MaxxuM4ever Een fabrikant interesseert het niet zoveel dat klanten hun materiaal stukrijden. Hoe eerder, hoe liever, kunnen ze weer nieuw materiaal leveren. Hoe je de boel moet opwarmen, zal vast in het instructieboekje staan.
johndeere6230
Quote Reactie van @MaxxuM4ever:
een goede fabrikant zou zijn machines daar toch softwarematig voor kunnen beschermen

Bij die nh powershift bakken, geeft die wel een melding als die nog te koud is, dan wilt die niet hoger dan 16 of 17. Zomers valt het vaak wel mee als die 5 minuten warm draait, alleen s winters moet je hem echt warm rijden eigenlijk
+5
Gavrie Willemsen
@johndeere6230 volle gas bij iets koud deugd nooit, of het nu nieuw, oud of versleten. Ne mens moet ‘s morgens ook even bij zijn positieven komen als hij ontwaakt.......
+1
johndeere6230
@Gavrie Willemsen

Nee dat klopt zeker, heb er zelf ook een beetje een hekel aan, alleen soms ontkom je er niet helemaal aan.

Hahah dat klopt, alleen voor ik (bij een ander) op een trekker zit, zijn we toch al gauw ruim een uur verder 😅
+1
Jorrick 1455XL
@johndeere6230 Geld tevens voor de Auto Commands die gaan niet harder als 15a20 km/h wanneer deze koud is.
+1
JJ
@MaxxuM4ever Fendt doet dit softwarematig.
+1
jasper-santing0
Quote Reactie van @valmet6400power:
personeel dat daar de tijd voor neemt.

Dat denk ik eerder 😉 Denk dat er weinig loonwerkers zijn die boos zijn als het personeel s'morgens netjes met 30 naar de klant rijd het eerste stuk...
+3
Ritchie
@valmet6400power

Je kunt überhaupt niet met zo'n Fendt gelijk wegrijden haha.
+2
rommert14
@Ritchie nee je krijgt eerst een tandwieltje oid op het scherm
wim-same
@rommert14 Als je een tandwieltje ziet is dan een transmissie storing, dus in dit geval en waarschijnlijk de olie nog te koud en te dik. Bij warme transmissie is het dan over.
+1
rommert14
@wim-same weet het ook niet meer precies, misschien mogen we hem dezr winter weer lenen met mestrijden, gaat mooi rap met twee grote kippers.
+5
wim-same
@rommert14 Iedere machine gewoon rustig warm laten worden, maakt niet uit wat voor merk het is.
+1
rommert14
@wim-same jup
+1
Kramer U800
@wim-same En niet te vergeten om hem voor het uit zetten langzaam te laten afkoelen door de motor stationair te laten draaien, de turbo vind het niet zo leuk als je net bent aangekomen vol gas en je zet hem plots uit. De luchtgekoelde (Deutz) motoren kunnen hier slecht tegen en krijgen dan krimp scheurtjes in de cilinderkop.
+1
jasper-santing0
@Ritchie 🤔🤔 Heb ik nog nooit gehad. Alleen als die koud is geeft die soms foutcode als je groep wil wisselen.
unipower
@jasper-santing0 Zal het tandwiel van actieve stilstand wel zijn geweest 😜
+1
jasper-santing0
@unipower hahaha oja dat kan ook nog, stelletje Fendt piloten dat het ook zijn🤣😂👌🤪
rommert14
@unipower 🤷‍♂️
valmet6400power
@Ritchie
Met deze nog wel haha
+3
mf 6150
@valmet6400power
Onze loonwerker (werk er zelf ookwel), start ze ook altijd eerst. Dan bakkie doen
+6
MaxxuM4ever
Niet ff een filmpje van gemaakt? Geluid voor ons en het beeld voor Greta haha.
Piet1960
Ik heb ook wel wat tijd nodig om op te starten met wat levenservaring. Das niet erg.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 824 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!