Foto van een Fendt 720 afgelopen seizoen deze combinatie  als demo gehad 1 dag is t wel wennen als je normaal John deere rij

Fendt 720

deutz110
Foto van een Fendt 720 afgelopen seizoen deze combinatie als demo gehad 1 dag is t wel wennen als je normaal John deere rij

Reacties

Fendt926Driver
Als je er maar mee wil rijden valt het nog wel mee.
Zelf heb ik het niet op jd.
Maar rij er gemiddeld wel 60 uur op.
(Als mij er maar niemand mee ziet)
En dan moet je er het beste van maken
deutz110
Ja klopt maar heb zelf nu 2x met n vario gewerkt dan is dat wel wennen en t ging ons meer om de wagen dan de trekker dus 2 nieuwe dingen waar je nog nooit mee gewerkt heb is t wel wennen na n paar uurtjes werken gaat t wel
Fendt926Driver
@deutz110 en de kar achter de jd maken was te veel werk??
Daar worden ze toch ook wel achter verkocht..
deutz110
Ja voor 1 dag was t te veel en wij hebben nog geen k 80 en de combinatie moest daarna weer weg dus was allemaal wel veel werk voor 1 dag grassen @Fendt926Driver
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver achter je eigen trekker heb je wel beter vergelijk met de wagens. Die Fendt kan ook wel getuned zijn.
Fendt926Driver
@mdoornekamp klopt eigen trekker voel je beter aan.
En een demo lely achter 200 pk weet je wel dat die dat kan hebben.
Maar later maar 166 pk ervoor hebben kan het ook weer tegenvallen.
Maar dealer hier had achter de fendt demo 942 zelf al een grote dumper gehangen die hij erbij uit zette omdat anders iedereen veel te lang bezig was met aanpassen
mdoornekamp
@Fendt926Driver ja aanpassen kost veel tijd. En helemaal met lucht remmen nu. En besturing. ik heb het zelf daarom ook niet zo op die demo's.
newholland6640
@mdoornekamp wat is er zoveel moeilijker aan licht remmen?
mdoornekamp
@newholland6640 Moet je wel lucht op de trekker hebben. Anders kan er geen kiper of opraapwagen van bj 2019 achter.
rommert14
@mdoornekamp zitten we hier ook mee met de nieuwe beco, kan alleen achter de 7624 7615 zit geen lucht op 😔
deutz110
@mdoornekamp bij ons nam de jd dealer er tijd voor om bij ons de demo neer te zetten 3 dagen met de pottinger gereden met volle te vrede heid en nu zijn de klanten er ook enthousiast over
deutz110
@mdoornekamp klopt was t ook 200 pk om 166 pk en ben al geen fan van fendt
+1
newholland6640
@deutz110 Fendt is anders moeilijker aan te wennen dan jd
deutz110
@newholland6640 dat klopt.kon er ook niet aan wennen zit mij te veel.op.wat je niet gebruik
+1
rommert14
+2
jehan
@Fendt926Driver gewoon bivak muts op de kop huub niemand die je herkent
T.Tanis
Mooie foto 😃
+1
deutz110
Ja combinatie van de mechan groep @T.Tanis
Fendt926Driver
Quote Reactie van @deutz110:
Ja combinatie van de mechan groep

Dat kun je op de foto ook wel zien dat die van de mechan groep komt
Fordje6500
@Fendt926Driver deze combi is bij ons in de buurt toch ook gebruikt? Met het blauwe in het frontgewicht
Fendt926Driver
@Fordje6500 yup.
Dat blauwe is kenmerkend voor mechan
deutz110
@Fendt926Driver nooit geweten is de dag er na weer naar mechan gegaan voor demo voor de verkopers enz
hoest
En wanneer wordt hij geleverd?
deutz110
@hoest deze wordt niet geleverd aan ons
hoest
@deutz110 ah ik zag later dat het pottinger geworden is. Daar ga je geen spijt van krijgen al zullen die fendt wagens ook wel goed zijn. Gewoon uit nieuwsgierigheid nog een bepaalde reden dat het pottinger is geworden of ontliepen ze elkaar niet veel?
mdoornekamp
@hoest de Fendt wagens moeten zich eerst nog bewijzen en zijn ook niet goedkoop. Pottinger is gewoon erg goed met opraapwagens
hoest
@mdoornekamp
De fendt wagens zijn volgens mij ook al een jaar of drie op de markt en daarvoor al jaren als lely dus die zou ik wel durven kopen als ze echt een kwaal hadden wassen dat allang bekend.
De pottingers doen het idd goed. Wat Veel smeernippels maar allemaal wel goed bereikbaar
Fendt926Driver
@hoest wat ik wel eens heb gehoord dat de pick up van de lely/fendt wagens bagger is...
Sommige halen het eind van de eerste week niet....
Maar weet ook niet wat zo n pick up die week dan gevreten heeft
hoest
@Fendt926Driver staat mij ook iets van bij ik meende iets met de rolletjes maar kan ook de veenhuis geweest zijn
deutz110
Ik was helemaal niet fan van die wagen en laad te zwaar vergeleken met pottinger of strautman @mdoornekamp
deutz110
@hoest mede door de goede demo en pottinger is al bewezen kwa wagen en de laad auto maat is super
mdoornekamp
@deutz110 @hoest Lely was ook nog niet zo geweldig. Hopen dat Fendt de wagens nog wat kan verbeteren.
Fendt926Driver
@mdoornekamp leuk uitdenken van de fabrikanten om full liner te worden.
Maar of alles ook positief werkt kan ik nu nog niet direct zeggen.
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
positief werkt

Bij john deere beetje zelfde verhaal. Wel leuk om full liner te willen zijn. Maar je moet wel goeie produkten binnen halen. En je kan niet alles zelf ontwikkelen.
Fendt926Driver
@mdoornekamp op de fella machines mogen ze 25 keer fendt op plakken voor mij zal het nooit een A merk worden.

Hoorde laatst van een handelaar dat er ook totaal geen markt in 2e hands kuhn maaiers in jd kleuren was..

Maar de fabrikanten doen maar....
@Fendt926Driver Fella is aan onderhoud echt niet duur, hebben er nooit wat mee
+1
Fendt926Driver
@MaartenMandemaker ik zeg ook niet dat het slecht is.
En de laatste fella machines die ik gezien heb waren ook al veel degelijker in elkaar gezet dan vroeger.

Maar voor mij zal het nooit een A merk worden
@Fendt926Driver Oké ieder zn mening natuurlijk. Vroeger was het ligt gebouwd spul. Maar die tijd is wel 25 30 jaar geleden. Ze doen niet onder voor andere merken
rommert14
@MaartenMandemaker alleen de schudders zijn wel licht gebouwd, ik vind onze maaier al zwaar zat eigenlijk.
@rommert14 Hebben er 1 van 13 meter nu, en kan niet zeggen dat ie zo licht is van constructie. Ook 10 elementen waar de meesten er 2 meer hebben. Hiervoor jaren met een 9 meter geschud, nog nooit onderhoud aan gehad, nog geen tand kapot gehad.
rommert14
@MaartenMandemaker aha, dan lijkt ie lichter dus.
+1
@rommert14 nouja ik bekijk ook niet alle andere merken. Maar het blijft wel heel iig. Staalkwaliteit en constructie doet ook veel. Die brede kuhn schudders werken met spanbanden. Ziet er niet mooi uit maar je pakt wel de krachten weg op het punt waar het nodig is op een simpele manier.
deutz110
@mdoornekamp ik was er zeker niet enthousiast over en mede door die trekker er voor en omdat we de pottinger al.op.demo.gehad wisten we wat die deed daar kon deze nog niet aan tippen kwa bediening en vermogen klasse
jehan
@deutz110 laad automaat gebruikt ik nooit ..
hoest
@jehan ideaal die van pottinger die krijgt hem mooier vierkant vol dan je zelf kan doen.
Daarnaast kun je iedereen laten laden, aftakas aan pickup laten zakken en rondjes rijden tot hij piep zegt.
mdoornekamp
@hoest Ja en dan zegt ie piep als je net achter in het land staat. Ik heb er altijd sport aan om voor op het stuk vol te zijn. Vooral als het wat natter is.
hoest
@mdoornekamp
Dan rijd je vol naar voren en weet je dat je de volgende keer achterin moet beginnen
Als het echt nat is moet je gewoon 1 keer op en neer en dan wegwezen
mdoornekamp
@hoest met kleienere stukken en veel wendakkers en geren, heb je met zelf laden veel meer overzicht wat erin zit. Meestal bodemketting 5 keer aan, dan ben je bijna vol
+1
hoest
@mdoornekamp
Ik laad meestal eerst de k*thoekjes eruit en dan de lange stukken.
De laadautomaat geeft ook aan wanneer hij draaid en op gevoel weet je ook wel hoeveel er ongeveer in zit
jehan
@mdoornekamp kijk dat zijn de ervaren chauffeurs ...moet nog al eens lachen met beginners op de wagen ...heb je 3 percelen achter elkaar ..gaan ze eerst het eerste perceel helemaal leeg halen dan de twede en dan elke keer met lege en volle wagen weer door lege percelen rijden vanaf het derde perceel
mdoornekamp
@jehan haha. Ja zo gaat het ongeveer met de nieuw bakken chauffeurs. Eerst "snel" de makkelijke stukken ophalen. Voordat je echt handig bent met zo'n opraapwagen moet je er toch wel een seizoen op zitten. Dan krijg je hem handmatig goed vol, weet je ook wanneer die vol zit, ruim je de geren eerst op en niet als laatst, kom je met de laatste vracht goed uit en blijft er niet een half wiersje liggen, En doe je de wagens op het laatst wat minder vol, zodat je dan ook de bult op komt. Zonder dat die boer door heeft dat er minder in zit.
jehan
@mdoornekamp jij mag met mij mee in het vervolg met inkuilen hahah
mdoornekamp
@jehan Ik heb liever dat jij bij mij komt helpen. Altijd krapte met chauffeurs in de piek.
jehan
@mdoornekamp zal ik dan maar vast rijden ..dat doe ik 99% met inkuilen
mdoornekamp
@jehan ok. Ik zit zelf ook altijd op de bult. Want daar komen de "fouten" s 's winters ook weer aan het licht. De foutjes met de wagens worden je vaak wat sneller vergeven.
jehan
@mdoornekamp klopt ik ben altijd blij dat ik nooit wat hoor over het vastrijden..enigste wat ik hoor is stoppen met vastrijden ..we maken de kuil weer dicht ..
casejxu
Quote Reactie van @mdoornekamp:
nieuw bakken chauffeurs

En de gene die wiersen moeten eerst wel eens n dagje oprapen... dan snappen ze hoe ze de wiersen neer moeten leggen.

Blij dat wij alles om de kuil plaat hebben leggen. Dan hoef je nooit te stampen en kan je zo rijden dat je nooit onnodig vol rondjes rijd
mdoornekamp
@casejxu Ja, bij het wiersen zitten soms ook wel wat verbeter puntjes.
casejxu
@mdoornekamp vooral bochtenwerk... broertje dacht altijd dat je wel haaksom kon oprapen🤔
mdoornekamp
@casejxu Haakse bochten steek ik gewoon terug met oprapen. Dan duurt maar wat langer.
casejxu
@mdoornekamp met een dubbele hark van 8 meter heb je al snel meer ruimte dan onze van 6... dan gaat dat al makkelijker. Zeker met stekende pick up ipv de ver naar achter hangende van de taarup😊 tegenwoordig halen we eerst overal alle kopeinden weg en heeft de man op de hark een makkie. Dat bevalt wel super zeg maar
+1
jehan
@casejxu ik heb liever haakse bochten dan bochten die ze 3 keer aanhalen..kunnen vaak van die dikke kidden worden in de bochten als ze maar aan blijven halen
casejxu
@jehan ik de tussenweg. En dat hebben ze bij ons goed door. 1x omleggen is meer dan genoeg om geen lastig zwad te creëren maar wel rond genoeg om makkelijk door te rijde
+1
jehan
@casejxu dat is het mooiste ja ..gebeurt alleen zo weinig hier ..van de zomer perceel geperst waar helemaal geen dwars kidden op de kopakker lagen ...allemaal in de lengte gemaakt .ik kon er met de pers niet voor komen ..zo dicht bij de draad had die dame het geharkt ..met een enkele hark ...heb haar gevraagd hoe ze het voor elkaar had gekregen ..heb hand hark bij me om de kidden aan het eind en begin mooi recht te maken ...
Noorderling
@mdoornekamp
Overal is wat voor te zeggen. In het begin kan het qua capaciteit vaak wat meer lijden. Eerst de massa aan de kant en later op hoogte kun je je tijd op de bult vaak ook wel weer gebruiken als dan de hoekjes nog opgehaald moeten worden.
mdoornekamp
@Noorderling
Quote:
tijd op de butl

Ja dat is ook weer waar. Bij grote kuilen komt de bult vaak maar half vol. Maar elke situatie is weer anders. Moet er altijd wel om denken dat je op het laatst in donker niet een wiersje vergeet. Dat zie ik nog wel eens gebeuren onderweg.
jehan
@hoest ik krijg zonder auto de wagen voller dan met ..
mdoornekamp
@hoest Voor de prijs van die Fendt, heb je 2 john deere s
+8
Fendt926Driver
@mdoornekamp voor de prijs van jou john deere heb je 3 belarussen
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
3 belarussen

Waar zit de "niet leuk" knop
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp ha ha.
Hou de kerst gedachte hoog...

Niet vloeken....
deutz110
@mdoornekamp dat zeker en de jd ging makkelijker de kuil op dan dit ding nou dan komt er zeker geen fendt de baas stond er bij met de shovel en zegt gaat t niet of zo dat ding kost 2x die jd en die doed t wel
sallander
@mdoornekamp uiteraard zit er verschil in maar als je bij een JD alle opties koopt die op een Fendt standaard zitten is t verschil al niet zo groot meer. Dat is dan ook weer gelijk t nadeel van Fendt, dat ze geen "goedkope" kale trekker in t programma hebben.
+1
mdoornekamp
@sallander ja klopt. Fendt zit veel meuk op wat in de praktijk weinig gebruikt wordt.
+2
sallander
T zou toch prachtig zijn, de Fendt 800 turboshift serie in een 2020 uitvoering
+1
valmet6400power
@sallander
Gewoon met elektronische aansturing, dat je 6 versnellingen hebt en dan 3x powershift hebt. En dan met zo’n pookje als de gen 1 vario heeft. Dan word je ook niet moe van het roeren in de bak 😄
sallander
Zoiets ja, gewoon veel geweld om te sleuren voor een dikke dumper. De nieuwe hebben gelukkig weer MAN motoren dus t begin is er

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 720 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!