Foto van een Fendt 612. Even wat onderhoud doen aan de 612 👌 een paar luchtlekkage’s maken en de vorstbeveiliging weer in orde gemaakt voor het luchtsysteem. De koelvloeistofleiding bovenop de ko

Fendt 612

unipower
Foto van een Fendt 612. Even wat onderhoud doen aan de 612 👌 een paar luchtlekkage’s maken en de vorstbeveiliging weer in orde gemaakt voor het luchtsysteem. De koelvloeistofleiding bovenop de koppen was aardig rot en hij lekte daarop, deze word nu een nieuwe gemaakt van dikker ijzer 😁 ook gelijk even de kleppen gesteld nu we er toch bij zijn. Alles weer in orde maken voor het nieuwe jaar/seizoen💪

Reacties

+1
valmet6400power
Ze kunnen zeggen wat je wil maar je pakt het grondig aan zo!
+1
unipower
@valmet6400power Pak het stapje voor stapje aan als er iets aan mankeert. En waar ik geweest ben hoef ik de komende jaren niet meer te zijn want dat maak ik ineens goed, heb een hekel aan half werk 😜
+1
valmet6400power
@unipower
Haha dat is een goed streven. Nog meer dingen op je to-do lijst? Eventueel preventief dingen? Nog ambities om een 800 serie turboshift te kopen of is dit prima?
+1
unipower
@valmet6400power Er komen ook achter nog spatbordverbreders tussen en voor komen andere zijkapjes aan met sleuven erin. Ook de demperkap word nog gespoten, en verder op het lijstje nog een lekkende cilinder van de fronthef dat moet nog gemaakt worden. Zou graag ooit nog een hoge luchtinlaat erop willen maar daar heb ik geen haast mee.
Een 800 heb ik geen behoefte aan deze trekker hou ik 😜 dit is een van de aller laatste uit de serie dus die vind je niet zomaar een andere 😁
MaxxuM4ever
Een dikkere buis is niet altijd beter hoor. De vorige heeft er een dikke 25 jaar opgezeten neem ik aan? Een dikkere buis is ook stijver en genereert grotere krachten op de de flenzen waar hij vast zit bij opwarming/uitzetting.
unipower
@MaxxuM4ever Aan de buis zitten alleen maar slangaansluitingen en de diameter van de buis is ietsje kleiner dus dat is geen probleem 😉
+1
MaxxuM4ever
@unipower ik dacht dat het zo’n voorgevormde buis was die strak tussen 2 punten zit, maar in jouw geval maakt het niet uit inderdaad.
Mooi dat zo’n trekker door een liefhebber wordt gekoesterd.
unipower
@MaxxuM4ever Cabine kant zit hij met een slang aan de kachelkraan en de voorkant zit hij met een slang aan de thermostaat, aan de onderkant met 6 slangen naar elke kop 😉 Dankje! Ben er wel zuinig op jaa 😁 de oudjes een beetje in ere houden zo worden ze niet meer gemaakt 😜
+1
atlaspower
Als de bovenbuis rot is zou ik mijn blok ook even goed spoelen, evenals de radiator,, kan dan wel eens wat roest in achterblijven , en als je hem toch leeg hebt net zo makkelijk
albert-fendt
Ik zou juist voor een dunwandige buis gaan om de doorlaat zo groot mogelijk te houden, desnoods rvs
unipower
@albert-fendt De doorlaat is niet het probleem, heb nooit last gehad van heet lopen of iets dergelijks. Het lijkt me eerder dat met een kleinere diameter je meer stroming hebt in de buis omdat er minder in gaat, al is dat verschil maar minimaal 😉
+1
steyr 9087
@unipower ik heb hem voor een 103 gewoon van RvS gemaakt ben je er voor altijd vanaf

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!