Foto van een John Deere 6155R en 7290R.  David en Goliath. Foto is geplaatst door mdoornekamp op 25-12-2019 om 20:23:52, met 111 reacties.

John Deere Meerdere

mdoornekamp
Foto van een John Deere 6155R en 7290R. David en Goliath

Reacties

stijn-de-bock
Hoeveel trekkers zijn er in jouw bedrijf?
+1
mdoornekamp
@stijn-de-bock 3 trekkers. Maar deze dikke is niet van mij hoor.
+1
MaxxuM4ever
En jullie rijden voor hetzelfde tarief op deze klus?
mdoornekamp
@MaxxuM4ever Ja denk het wel. Zal niet veel schelen.
+1
Fast Eddy
@mdoornekamp

Is dat grote spul van Van der Weerd?
wim-same
@Fast Eddy Dan kan er toch wel een grotere dumper achter dacht ik?
Fast Eddy
@wim-same

Die stonden een poos terug op marktplaats samen met de 8R
+1
wim-same
@mdoornekamp Maar de 6155 R is uiteindelijk een veel handigere trekker en veel breder in te zetten. Zo'n grote is echt alleen maar voor zwaar en lomp trek werk.
+2
rommert14
@wim-same ja ideaal die grote.
+5
catfan55
@wim-same Het is maar net hoe je er naar kijkt, Jij vind een 7R echt alleen maar voor lomp trek werk, Wij vinden een 7R al gauw te klein voor het meeste werk wat wij doen, en is voor ons meer een trekker voor hand & span diensten.... Het is maar net hoe je er naar kijkt 😂
+1
rommert14
@catfan55 ja hier eigenlijk ook maar bij jullie is het allemaal weer net wat groter als hier 😉
wim-same
@catfan55 Maar ja, Nederland is een veel kleiner landje hé met toch wat meer geavanceerd, maar vaak kleiner materiaal. Wij werken toch wel wat compacter.
catfan55
@wim-same Dat geavanceerder zou ik nog niet zo zeker van zijn. maar dat is een hele andere discussie haha. De tijden van lomp roppen en douwen met groot spul is hier ook wel gebeurd. Werklijk alles draait om efficiëntie en ROI

Je hebt volledig gelijk. Maar een 7R is niet uit de gratie in Nederland vind ik. De 8R is te lomp. Dat was het zelfde verhaal als de TG255 / T8030 die de loonwerker waar ik in NL voor werkte had. Dat was gewoon te lomp voor de Drentse landbouw & weggetjes.
+3
mdoornekamp
@catfan55 Probleem is Groningen en Friesland is ook dat de 7R en Fendts 936 wat te zwaar zijn voor de slappe klei. Dan zien de boeren je liever gaan dan komen. Een jd 6215R is wel een beetje de max hier. En daar kunnen we het met ons Nederlandse materiaal makkelijk mee doen.
+2
catfan55
@mdoornekamp absoluut. Ik snap de situatie volledig. Was altijd bij met m’n T7.260. Mooie compacte trekker, met toch redelijk vermogen en goed wendbaar op kleine hoekjes en krappe bedrijven

Wij zaten redelijk veel in laag land met veen plekken waar het soms daar mee als spannend genoeg was met een T7 😅

Het grote spul hier heeft z’n charmes wel maar ik kijk toch altijd met plezier terug naar het loonwerken in Nederland!
+1
wim-same
@catfan55 Dan is het loonwerk in Nederland toch wel heel anders dan in Canada. zo verbaas ik mij ook altijd over een combine in de sneeuw.
+1
catfan55
@wim-same het loonwerken is eigenlijk precies het zelfde. Alleen andere machines & klimaat 😅
+3
wim-same
@catfan55 Dat maakt de foto's dan ook weer heel leuk hé. Zo blijf je leren van anders gebieden in de wereld.
wim-same
@catfan55 Andere machines wennen wel bij ons, maar ander klimaat zou toch wel wennen zijn hoor.
+1
mdoornekamp
@catfan55 Het is hier wel vaak werken tegen de regen met het Nederlandse klimaat. Zelfs in zo'n relatief droog jaar als 2019. Voor je het weet is het weer nat. En dan moet het werk wel klaar zijn.
+6
catfan55
@mdoornekamp Ieder land heeft z'n eigen situatie en strijd. In Nederland is het inderdaad altijd het weer, paar dagen wat doen, paar dagen stil staan. Wij hebben hier ook zo onze eigen strijd:

Als we geluk hebben zitten we begin april boven 0, in dat geval kunnen we laatste dagen van april / begin mei het veld in. Het komt ook wel voor dat het pas 2e om in een extreem geval 3de week april boven 0 komt. en dan moet er toch heel veel gebeuren willen we 2e week mei het veld in kunnen, als het niet derde is. Dan wordt het seizoen voor mais & koolzaad al heel krap. In beide gevallen is het volgas om alles de grond in te krijgen, want wij weten heel goed als we te laat zijn, dat het gewas niet klaar komt om te oogsten....iedere dag telt, haast ieder uur. hoe eerder het zaad in de grond hoe beter de kansen.

Dan komen we in de herfst. Het is niet vreemd dat we eind august / begin september al nacht vorst krijgen. Voor koolzaad geen probleem. De korrels zijn gevormd en moeten enkel afdrogen. De vorst versnelt dit proces, maar de mais daar in tegen, de kolven nog niet klaar, maar de plant dood. Op dat moment is de klok gestart. de mais droogt af bij 1-1.5% per dag bij "forst kill", waar het normaal af rijpt bij 0.2-0.5% per dag. Veehouders in paniek, je kent het wel 😂
Als we geluk hebben, hebben we de gerst en tarwe er af richting half september, maar als we pas laat kunnen zaaien lukt dat vaak niet. Het is ook heel normaal dat we half september sneeuw krijgen. Tarwe en gerst wat nog stond, ligt dan vlak op de grond. Het koolzaad ligt dan allemaal op zwad, daar waait het sneeuw zo mooi in, kun je op dat moment ook niks mee. Moet eerst smelten, of het moet zo koud worden (-20 tot -30) dat het sneeuw vriest droogt en je zeven op de combinen niet meer verstoppen. want je kunt niet combinen in de sneeuw 😅 Maar combinen in zulke koude temperaturen brengen hun eigen problemen met zich mee.

Het is zo alweer een veelte lang verhaal geworden en volledig off topic van een mooi dumper klusje haha, maar hier strijden we ook tegen moeder natuurlijk. Vaak winnen we, maar soms ook niet. " it is what it is"
+1
mdoornekamp
@catfan55
Quote:
veehouders in paniek

Nou dat kennen we zeker hier. haha.

Wel duidelijk verhaal. De kou is bij jullie dus meer een probleem dan de regen. Hier in Nederland is het toch altijd de nattigheid. Soms int voorjaar al beginnen met grondwerk, terwijl het eigenlijk nog te nat is. En in het najaar liefst nog gras zaaien na de mais. Maar dan moet je wel een mooie herfst hebben. Dit jaar echt geen kans gehad. Ik was half oktober aant ploegen. Ging allemaal net. Beginnen de boeren over gras zaaien.
hermanjohndeere
@catfan55 wat is de afkorting vam ROI?
+1
catfan55
@hermanjohndeere Return On Investment
+1
wim-same
@catfan55 Neem alleen het verschil maar tussen Noord Nederland en b.v. de Randstad. In het noorden is al veel meer ruimte dan in de randstad.
+1
MaxxuM4ever
Er zijn zat trekkers die hun hele leven voor een dumper slijten volgens mij. Dan heb je weer minder aan een breed inzetbare trekker, maar meer aan eentje for the job.
wim-same
@MaxxuM4ever dan hangt er meestal ook wel een dumper achter die aangepast is naar het vermogen van de trekker, dus in dit geval een hele grote.
+2
mdoornekamp
@MaxxuM4ever ja maar zó n grote trekker kost nog al wat meer per uur.
wim-same
@mdoornekamp Eems haven ?
+1
mdoornekamp
@wim-same ja eemshaven
wim-same
@mdoornekamp Het werk gaat nu ook weer stagneren met het laatste Pfas en stikstof gedonder zeker. Ik heb gelukkig nog 2 jaar werk wat al op gestart is.
+1
mdoornekamp
@wim-same dit was een klus van paar week. Nu effe rustig
wim-same
@mdoornekamp Rustig is een minder mooie boodschap. Om die reden heb ik ook maar 3 jaar in Drenthe gewoond. In de crisis werd het te rustig, oftewel gewoon geen werk.
+1
mdoornekamp
@wim-same 's winters doen wij het altijd wat rustig aan. Ik zit toch hoofdzakelijk in de veehouderij sector. En dan het je nu gewoon wat rustiger maanden. Wel een beetje midi kraan werk en een keer een dumper klusje. Maar niet vol aan de bak.
wim-same
@mdoornekamp Ik ben wel vol aan de bak met mijn Kubota kx 61 en mijn vrachtwagen om materiaal te vervoeren voor de aannemer. boeren loonwerk heb ik in 2007 al verkocht aan een collega nog voor ik onteigend werd door de gemeente voor stads uitbreiding. is maar goed ook. Van mijn oude klanten is bijna niets meer over sinds 2007. Toen perste ik nog meer dan 11000 grote vierkante balen met één pers..
mdoornekamp
@wim-same Ok. Ja boeren loonwerk heeft ook zo zijn nadelen. Op zich is hier nog wel boeren werk genoeg. Bij de aannemers moet je vaak wat langer op je geld wachten, maar heb je wel wat meer continuiteit.
+1
wim-same
@mdoornekamp Boeren werk is hier wat minder geworden. Ik concurreer niet meer mee. bij collega's hier in Oudewater gaat het nog goed. Ik heb geen personeel meer, en werk nog alleen. Ik werk altijd voor een vaste opdrachtgever, en hoef nooit langer dan één maand op mijn geld te wachten. Werkt perfect. Zo werk ik ook altijd voor bedrijven en jongens die voor mij werken, Vrijdag de factuur inleveren en de komende week direct betalen.
MaxxuM4ever
@wim-same boter bij de vis, was iedereen maar zo. Dan lees je in de krant dat een supermarkt rustig 90 dagen doet over het betalen van een rekening.
Fast Eddy
@MaxxuM4ever

Bij de meeste grote aannemers betalen ze ook pas na 90 dagen.
+1
wim-same
@Fast Eddy Wij hebben hier toch ook wel een paar kabel en leiding aannemers die wel vlot betalen hoor.
wim-same
@MaxxuM4ever Die supermarkten moesten dan toch de ogen uit hun kop schamen. Als jij boodschappen gaat doen moet je toch ook bij de kassa afrekenen.
wim-same
@mdoornekamp Ook wij hebben in het verleden hele moeilijke financiële tijden gehad hoor, maar dat werk aan alle kanten negatief.
+2
mdoornekamp
@wim-same
Quote:
moeilijke financiele tijden

Dan leer je wel ondernemen. Dat is wel weer positief.
+1
catfan55
@mdoornekamp daar sla je de spijker precies op z’n kop! Van financieel moeilijke tijden leer je ondernemen en “outside the box” denken. Je wordt er alleen maar sterker, en slimmer van
+3
mdoornekamp
@catfan55 Ik probeer als loonwerker een beetje een mix van oudere en nieuwe machine/trekkers te gebruiken. Allemaal ouwe machines sta je te vaak stil en stijgen onderhouds kosten. Nieuw is betrouwbaar maar kost wat meer. Daar probeer ik een beetje handig evenwicht in te vinden.
rommert14
@mdoornekamp haha, wij als boer doen niet anders 😜 we zijn nu aardig gemixd wat oud en nieuw materiaal betrefd, dat was 4 jaar geleden wel anders.
mdoornekamp
@rommert14 Ok. Dus ook een beetje vernieuwd de laatste jaren. Jullie hebben ook wel uren voor de machines.
rommert14
@mdoornekamp ja, we kunnen wel uren hebben voor die machines maar daar worden ze niet goedkoper van bij aanschaf 😔
mdoornekamp
@rommert14 aanschaf blijft altijd duur. Maar het gaat om kosten per draaiuur. John deere is ook duur in aanschaf. Maar kosten per uur valt wel mee.
catfan55
@mdoornekamp het is bij ons niet anders.. het lijkt altijd heel wat al dat nieuwe spul, maar het is ook voor ons een rekensom. Kosten per uur / ton / acre. Daar draait alles om “we’re in the business of making money” zeggen we dan 😅 In sommige gevallen is elk jaar of om het jaar ruilen goedkoper. Soms 5 jaar iets houden. Daar wordt voor iedere machine apart naar gekeken. De oppervlaktes zijn hier allemaal groot, maar de prijzen ook. Machines kosten per PK of meter werkbreedte praktisch het zelfde als in NL.
casejxu
@catfan55 toch heeft een kennis uit ontario zijn kuhn bandhark nu in Holland besteld omdat incl shipping er nogal wat dollars tussen zaten.
MaxxuM4ever
@casejxu en dan ff een rondje harken in NL zodat hij als 2e hands geëxporteerd kan worden?
Shoppen kan flink schelen idd, als een merk in een bepaald gebied/land marktaandeel wil veroveren willen ze nog wel eens flinke kortingen geven. Zuur als die machine daar dan niet blijft maar verder weg raakt maar dat zullen geen grote aantallen zijn neem ik aan.
+1
catfan55
@casejxu Het kan wat schelen inderdaad, de aanschaf prijs is maar 1 van de 3 delen van het "iets kopen" Door uit europa te importeren ga je vast lopen op de volgende 2, namelijk A, dealer service, en B, rest waarde.

Voor onze nieuwe hakselaars hebben we naar mais bekken bekeken in Nederland, want het scheelt inderdaad een beetje (even voor de duidelijk, het scheelt in prijs, maar niet genoeg zo gouw je het verschepen & invoer gaat rekenen plus transport van de haven naar de deur, en de factor dealer service & rest waarde is het het gewoon niet de moeite waard op te doen!) Ook overlegd met de claas dealer die het snapte maar daar een hele harde lijn in trekt. Kopen wij bekken over zee, dan moeten onze onderdelen daar ook vandaag komen en de bekken worden in de toekomst niet door hun, of welke andere claas dealer in Noord Amerika dan ook ingeruild. Dit bepaald de dealer niet zelf, maar wordt hun van hoger af opgelegd.
Claas gaat in 2020-2021 zelfs zo ver dat bij het bestellen van onderdelen een serie nummer vereist is (is natuurlijk nu al gebruikelijk om verzekerd te zijn van de juiste onderdelen) mocht dit serie nummer uit europa komen, dan is het voor de dealer onmogelijk om voor dit serie nummer onderdelen te bestellen. Bij het invoeren van het serie nummer komt er simpelweg niks op het scherm te staan. Kwestie van tijd dat andere merken dit ook gaan doen. Daar kun je op wachten. De fabrikanten zien ook dat de import / export een hot topic is. En gaan hun uiterste best doen dit te stoppen. Er zal geen haan kraaien naar machines van 10 jaar of ouder. maar nieuwe, of zeer jong gebruikte machines is de dealer, en de fabrikant een doorn in het oog, en enerzijds ook wel begrijpelijk.

Ik garandeer je ook dat import machines minder opbrengen in de handel als machines die hier origineel verkocht zijn. Men is daar gevoelig voor hier en we hebben het zelf al mee gemaakt met import machines verkopen & inruilen. Alleen kijkend naar aankoopprijs heeft het soms z'n voordelen, maar je moet met de rest ook rekening houden. Daar komen de meeste (en wij ook) later pas achter.
+1
mdoornekamp
@catfan55 als het zo weinig scheelt om te importeren kun je idd beter de plaatselijke dealer tevriend houden.
catfan55
@mdoornekamp precies, importen heeft z’n plek maar is vaak niet het antwoord.

De ouders deere 4000 series zijn eerst naar Europa geëxporteerd en komen nu langzaam aan weer terug. Die trekkers gaan als warme broodjes hier. Oer en oerdegelijke machines!
mdoornekamp
@catfan55 oudere trekkers terug importeren wordt wel geaccepteerd denk ik.
+1
catfan55
@mdoornekamp dat is geen probleem uiteraard
johnderfavo2.0
@catfan55 en toch vinden wij de machines hier toch aardig wat duurder dan in NL
catfan55
@johnderfavo2.0 Het zal misschien iet schelen maar wanneer je naar service & rest waarde gaat kijken worden de verschillen al minuscuul.

Hou er ook rekening mee dat dat de overhead kosten hier wat hoger zijn als in Nederland, het gebouw waar de dealer in zit is hier bijvoorbeeld veel duurder als die van de dealer in Nederland. Het wordt hier -40, soms wel -50 's winters. veel isolatie en verwarming. En het personeel krijgt hier ook beter betaald. Het is maar het puntje van de ijsberg maar je snapt vast wat ik bedoel.

En geloof me, als het -40 is en je moet koeien voeren, en jou trekker doet het niet en je belt de dealer en die wil vast komen. maar nadat hun vaste klanten die ook de machines bij hun gekocht hebben bediend zijn. Je komt altijd op de laatste plek te staan op de rangorde. Ik praat uit ervaring 😅
+2
CaseCS130
@catfan55 Je kan het ze ook niet kwalijk nemen. Ik stoor me ook wel eens aan mensen die emigreren maar dan alleen de lusten van het land willen en voor het overige terug gaan naar land van herkomst.
+1
rommert14
@CaseCS130 haha alleen de lusten van het land, wij betalen ook gewoon 25% btw net zoals iedere deen.
catfan55
@rommert14 wij gewoon netjes 10% 😂
+2
rommert14
@catfan55 behalve over de machines uit nl 0% 😊
MaxxuM4ever
@rommert14 ik heb je weer gecompenseerd, onze kongskilde vibroflex komt uit Denemarken, in een dagje heen en weer en inderdaad netjes de btw verrekend. Lang leve internet, Europa is zo klein geworden.
rommert14
@MaxxuM4ever ja akkerbouw machines zijn hier niet veel duurder volgensmij zeker kleiner spul niet. Wij hebben ook een oude vibroflex voor de spoortjes die staan voor 500 euro te koop hier.
+2
CaseCS130
@rommert14 ho, iemand voelt zich aangesproken merk ik 😜. Ik ken jou lang niet goed genoeg om daar een oordeel over te vellen.
+1
rommert14
MaxxuM4ever
@catfan55 Nederland kan er ook wat van hoor, als ik zie in wat voor prachtige panden JD dealers hier zitten op A locaties met een nieuw-voorraad van heb ik jouw daar. Dan is een standaard pand van dikke sandwich panelen niet persé duurder denk ik
rommert14
@MaxxuM4ever is jd daar niet verplicht in?
mdoornekamp
@MaxxuM4ever @rommert14
Quote:
plichtig aan

Ja de staf van Jd vind dure panden wel representatief. De werkplaats tarieven van jd zijn de laatste jaren wel hard omhoog gegaan
rommert14
@mdoornekamp klopt, 100 euro per uur hier zo omgerekend.
@rommert14 met zulke tarieven ist niet grappig meer. Ik Zou ik in jezelf investeren dat je kleine reparaties en onderhoud zoveel mogelijk zelf gaan doen. En een Roemeen opleiden die kan voeren op de dagen dat jij sleutelt...
rommert14
@ronald-deutz-fahr haha een Roemeen laten voeren met dat dure grote materiaal, grapjas.... dan liever een monteur aannemen die ook kan voeren en meehelpen met landwerk.

Oostblokkers op nieuw materiaal zien wij niet zitten.
@rommert14 is hun zo weinig aan te leren dan?
Ik heb een tijdje stagegelopen in dk, daar leerde in de tijd dat ik er was een van de Roemenen voeren. De logica van kilo’s bij elkaar optellen etc (hoofdrekenen) was meer de beperking als omgaan met materiaal. Ging gewoon kalm en zonder onnodig geweld/geklapper of dergelijke.
rommert14
@ronald-deutz-fahr aha, je zit hier alleen al op de manier hoe ze op de minishovel rijden dat ze met groot materiaal niet om kunnen gaan, en met melken kunnen ze een groep van 80 koeien niet gelijk houden binnen een paar melkingen lopen er ineens 100 hoe vaak je ze het ook verteld dat ze de koeien op die manier terug moeten jagen. Dus ze iets uitleggen wordt ook al lastig, ze snappen het waarschijnlijk wel maar doen het niet tenzij mn pa opeens in de melkstal staat dan kan het wel goed...
+1
@rommert14 Haha, soms even tot 10 of tot 20 tellen dus...
Dat is precies waarom ik niet zoveel koeien hoef. Ieder zn ding, gelukkig mag dat👍🏻
rommert14
@ronald-deutz-fahr ligt hem niet aan het aantal koeien, maar hoe de werknemer is, en ze zijn ook lang niet allemaal slecht alleen er zitten er altijd paar tussen die voor een slechte zweer zorgen.
@rommert14 nja met 800 koeien heb je meer personeel als met 80 😀
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr ja dat is zo
rubencasecs
@rommert14 Roemenen kunnen prima trekker rijden, je moet alleen de goede man op de goede plek hebben, net als bij alle medewerkers...
rommert14
@rubencasecs trekker rijden kunnen ze prima ja... zolang het maar een 40 jaar oude ford is is het vertrouwd.
+1
@rommert14 och och och, ik hoor het al, vertrouwen ligt weer hoog. Jij reed vroeger als beginner natuurlijk in 1 streep 100m recht achteruit.

Zijn genoeg knapen die in deze sector komen en nog nooit een trekker hebben bestuurd, zo ook met mexicanen in de usa. Komen ze uit de stad of van het paard af.

Mijn ervaring met personeel is de afgelopen jaren dat het best mee valt mits je ze klein laat beginnen, en dan wat vertrouwen gunt. En dan zijn er genoeg die opeens wel goed kunnen rijden.
rommert14
@Deutz 8006spezial ja zal best, maar hier niet, dan nog lievet een deen of een Nederlander maar is voorlopig nog niet echt nodig.
+1
@rommert14 dat is zon typisch vooroordeel, kan bij mijn baas in nederland soms wel janken als ik zie hoe jongens rijden, dus dat je liever een Nederlander hebt zit tussen de oren. Jongens/meiden die willen werken daar heb je meer aan ongeacht afkomst of apparte trekjes
rommert14
@Deutz 8006spezial nee maar tussen Denen die hier wonen en roemenen die hier komen te werken zit nog al een verschil tusssn kwa mentaliteit is onze ervaring
+1
rommert14
@Deutz 8006spezial en ons materieel is ook niet van de gemiddelde grote.
@rommert14 spul wat groter valt wel mee, ja als je het met nl vergelijkt wel.
rommert14
mdoornekamp
@rommert14 100 euro is helemaal bar en boos. Ik dacht hier rond 80
+1
mdoornekamp
@jasper-santing0 ja ik reken altíjd ex btw
jasper-santing0
@mdoornekamp En ik denk rommert niet, dus dan zit jij ook bijna op 100 euro 🙈🙈🙈 niet best
rommert14
@mdoornekamp ja he 🙈 en dan vinden ze het ook nog raar waarom wij bijna nooit komen.... Komen er alleen voor jd onderdelen sleutelen aan de 7820 mag een ander doen en die heeft daar geen problemen mee.
+1
@mdoornekamp bliksem, dat is veel
@mdoornekamp dan moet indd dat jd pant betaald worden. Hier zitten ze rond de 60..
Waar jii met een dure combinatie voor rijd, die ook nog diesel neemt, heb je ook een monteur met een kar gereedschap..
+2
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ja en die kar gereedschap heb ik er zelf ook staan. Dus daar zit ook al aardig geld in
+2
T6040
@mdoornekamp Mogen hier veel gereedschap meenemen zolang ze maar van mijn lasapparaat en slijptol afblijven. 😃
+1
Valtrapowerr
@mdoornekamp €80,- is echt veel hier zitten meeste op €55,- a €60,- zijn ook gewoon merkdealers..
mdoornekamp
@Valtrapowerr uurtarief staat hier niet eens vermeld. gewoon 1 post werkloon. Bam🙄
+1
@mdoornekamp gewoon naar vragen toch. Jij hoeft t ook niet te proberen om op een factuur alleen ‘kuilen €2000’ te zetten..
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr
Quote:
kuilen 2000 €

ja daar heb je wel een punt.

Ik probeer zo weinig mogelijk met de dealer te doen. Liever zelf sleutelen of free lance monteur.
@mdoornekamp Dat zie je hier ook veel ja. Ik wil gewoon de uren weten. Als ik bij een ander ben of loonwerk doe schrijf ik ook gewoon de uren op de factuur. Totaalbedrag accepteren ze vast niet en hoeft ook niet.
Valtrapowerr
@mdoornekamp hier ook alleen als je het terugrekent zit je rond het genoemde tarief
mdoornekamp
@Valtrapowerr ja maar dan moet je wel weten hoe lang ze ongeveer bezig geweest zijn. Onze trekker stond er wat langer omdat er onderdelen besteld moesten worden.
Valtrapowerr
@mdoornekamp ja dat is idd het nadeel van trekker wegbrengen dan ben je het overzicht kwijt, maar je heb weinig keus soms..
@Valtrapowerr toch niet best. Je ziet nieteens hoelang ze werk hebben aan een reparatie. Ken de verhalen wel waar een trekker ongeacht de reparatie toevallig smiddags om kwart voor 4 altijd klaar is.
+2
rommert14
@ronald-deutz-fahr hier bijna alle reparaties in eigen werkplaats, ideaal en je leert ook nog eens wat.
+1
Valtrapowerr
@ronald-deutz-fahr ja daar heb je zeker een punt, als ik het niet vertrouw zou ik ook zeker een specificatie opvragen..
johnderfavo2.0
@rommert14 hier in Canada ook zo'n beetje hoor, zeiden ze met de container leeghalen ook, we willen het best doen maar we rekenen gewoon 145 dollar per uur en als hij er niet voor de middag is beginnen we er niet aan
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver Hier kon ik de hele dag onder de 10 liter per uur blijven. We bleven op bouwterrein en overal verharde puin banen. Wel 25 ton laden. Wel voorzichtig gas geven.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van John Deere ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!