Foto van een Schlüter Compact 1350 TV 6,  Feldtag in de Eifel, plm 1996. Foto is geplaatst door roscho op 26-12-2019 om 15:57:08, met 30 reacties.

Schlüter Compact 1350 TV 6

93 foto's van @roscho

roscho
Foto van een Schlüter Compact 1350 TV 6, Feldtag in de Eifel, plm 1996

Reacties

schluterman
Dit is een compact
+1
roscho
@schluterman Idd., kon wel eens een Compact 1350 zijn.
Schluterfan
@roscho

klopt, de 1350TV6 van Walter Heiler dacht ik zelfs.

Is dit werkelijk in 96? Ik was er in 99, en ik zie toch veel gelijke Schlüter's. Toen was het 100 jarig bestaan.
roscho
@Schluterfan Het is zeker eerder dan '99 geweest, mijn zwager is in '98 geëmigreerd en hij is nog mee geweest naar die Feldtag. Het kan ook nog wel eerder dan '96 geweest zijn. Als jij nog de precieze plaatsnaam weet, herken ik het misschien. In ieder geval ergens bij Bonn in de Eifel.
Schluterfan
@roscho

Het 100 jarig bestaan is volgens mij het zelfde terrein door gegaan. Dat was in Dauborn in Hessen, dicht een stad die Limburg heette. Ik dacht dat er in '97 ook zo'n treffen was, hoogstwaarschijnlijk ben jij toen geweest. Ik was er enkel in '99 en in 2001 was er het laatste treffen, ook met een veel kleiner aantal aan trekkers jammer genoeg.
roscho
@Schluterfan Nu valt het kwartje: Dauborn. En het zal inderdaad 1997 geweest zijn, dat past in onze tijdlijn. Maar ik ga niet meer bij al die trekkers het jaartal veranderen....
Schluterfan
@roscho

Haha, hoeft ook niet! Ik heb een film van 97. In 96 was er wel een treffen in Risum Lindholm. Worden tegenwoordig ook geen treffens meer gehouden daar. Zonde eigenlijk want dat waren toen der tijd ook grote evenementen. Nu is eigenlijk alleen Freising nog die de grote massa aan trekkers bij elkaar krijgt. De anderen mogen blij zijn als ze de kaap van de 100 stuks kunnen bereiken.
roscho
@Schluterfan Hoe zit dat dan in Nordhorn? Daar ben ik toen op een Schluter-Lemken treffen geweest en daar waren er zat. Of loopt dat de laatste jaren ook niet meer?
+1
Schluterfan
@roscho

Toen was Schlüter het thema. Anders zal je er ook maar een 20 tot 30 stuks vinden.

Maar de aantallen waren in het Thema jaar wel onoverzienlijk. Ik had zelf ook niet verwacht dat ze er zoveel, en vooral verschillende, bij elkaar zouden krijgen. Een dikke pluim voor de organisatie allesinds. Mensen zoals Peter Spitzer hebben goede contacten in het milieu, en weten zo de mooie en zeldzame stukken wel zitten. Dan nog het geluk hebben dat de eigenaars willen meewerken en dan krijg je zo'n prachtige bijeenkomst. Ik hoop dat dit ooit nog eens gedaan word.

Ik heb het wel over 2016. In 2007 was Schlüter ook het thema,en toen waren er 219 dacht ik. In 16 waren het er 320!
roscho
@Schluterfan Tsja, wij kunnen eens rondbellen, maar ik verwacht niet dat Streitbergen met zijn 5000 op de dieplader hierheen komt....
Schluterfan
@roscho

Streitberger bezit de Profi Gigant, niet de 5000. Maar idd, zoals je zegt. Er is mij eens verteld wat hij aan eisen stelt eer hij komt. Daarvoor zou ik ook wel zeggen, blijf dan maar lekker thuis man.
roscho
@Schluterfan Hier vind je trouwens een reportage met prachtige foto's van dat grote ding: autobild.de/bilder/…
schluterman
@Schluterfan en de nieuwe profi trac 8000tvl is daar al iets bekend over?
+1
Schluterfan
@schluterman

Ja, er ligt een MWM V12 motor in van tussen de 700 a 800pk. Motor komt uit een Faun Elephant. Assen zouden ZF zijn, versnellingsbak ook dacht ik. Veel is er eigenlijk nog niet van bekend. Ik vermoed dat er binnen onvoorzienbare tijd wel een tijdschrift meer uit de doeken doet.

De eerste vraag die wel rees toen de eerste foto's op het net kwamen, was of er weer een andere Schlüter hiervoor moest wijken. Gelukkig niet.
schluterman
@Schluterfan ik dacht dat er een MAN blok in lag
Schluterfan
@schluterman

Nee, voor zover ik weet een MWM, maar kan ook mis zijn natuurlijk.
schluterman
@Schluterfan oke wel mooi dat ze helemaal zelf gebouwd hebben
Schluterfan
@schluterman

ja, maar voor mij hoeven er geen "nieuwe", niet in Freising of Schonebeck of Langezenn geproduceerde Schlüters' meer gebouwd worden. Snap er het doel ook niet echt van. Wel respect voor de mensen die het doen. De ene krijgt er natuurlijk wel meer respect voor terug dan de andere, maar toch. De 8000TVL word toch heel anders onthaalt dan de Profi Gigant.
schluterman
@Schluterfan dat snap ik ja. Maar machtig mooi dat ze toch weer de sterkste trekker hebben van Europa
@Schluterfan ja wat ik wel weet is dat dit nog een soort van geheim moest blijven het was nog niet voorzien om hem nu al op internet te zetten, maar ik wist al 1,5 jaar dat ze hem aan het bouwen waren , in panningen had ik foto,s gekregen van de bouw van dat ding , zelf vind ik hem prachtig een natuurlijk oook mooi dat er geen schluter voor opgeoffert moets worden 😃
sallander
Vind t zelf ook hele bijzondere en interessante trekkers maar t blijft apart, prachtige ronde vormen van de trekker zelf en dan zo'n vierkante aanbouwserre van de Gamma als cabine. Dat is toch een flinke stijlbreuk.
roscho
@sallander Een aparte vorm, maar ik kan je zeggen dat je er heerlijk in zit. Mijn 850 heeft een beetje krappe instap, maar in die grote kantelkabines heb je haast ruimte over om te verhuren. En voor de tijd waarin ze gemaakt zijn, waren ze verrassend ergonomisch.
Schluterfan
@roscho

Ondanks de ontbrekende cabine en vooras vering zit je vrij goed in die cabines, zeker de grotere zoals ik op de 1250 heb staan. Lekker hoog, en geen klimaatregeling nodig met de schuifdeuren. Nuja, dat laatste had ook zijn grens wel deze zomer, toen ik met 38graden richting Panningen reed. Ik was ook net geen gekookt ei toen ik bij mijn tussenstop kwam na 4 a 5u rijden.

Ruimte en een goede luchtgeveerde zit doen al veel vind ik. Ik heb nog op stukken jongere trekkers ook uren gesleten, waar ik minder goed uitkwam (tot een keer toe zelfs een lumbago daardoor opgelopen), dan een hele dag vertoeven op de 12...

Een de vorm van een Schlüter, daar hou je van, of helemaal niet. Maar ik ga soms ook kokhalzen van wat de designontwikkelaars van nu op de mark brengen. Het is maar net wat je mooi vind.
sallander
@roscho dat geloof ik direct, bedoel er een beetje mee te zeggen dat ze een karaktervolle uitstraling hebben maar dat t eigenlijk niet bij elkaar past.
+1
Schluterfan
@sallander

Haha, ja zit wel wat in. Ik heb tot nu toe ook nog niet kunnen ontdekken waarom Schlüter eigenlijk naar zo'n eigenzinnig uiterlijk is beginnen tekenen. Moet wel toegeven dat de schuine voorruit zo zijn voordelen heeft bij zonnig weer. International had het ook bij de Timmerman cabines.
sallander
@Schluterfan klopt daar vind ik t ook wel op lijken. Maar bij die types is de trekker zelf ook veel vierkanter van model
+1
sallander
@roscho ooit eens op een oude Zetor gereden, daarin moest je zo ongeveer de fiets pakken wanneer je wou schakelen
+1
Gavrie Willemsen
@sallander nee hoor, ik vind ze prachtig gelijk ze zijn. Die grote cabine heeft ook met de schuifdeur te maken, je hebt enorm veel ruimte nodig om die hele deur “kwijt” te geraken
sallander
Maar dat heb ik ook met de Fendt Xylon, is die nou mooi of lelijk?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Compact 1350 TV 6 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!